Elektroenergeetika ja mehhatroonika instituudi doktorant Mahmoud Ibrahim Hassanin Mohamed kaitseb 9. juunil 2025 algusega kell 10:00 oma doktoritööd "Advanced Modelling Frameworks for the Digital Twin of an Autonomous Electric Vehicle Propulsion Drive System" ("Autonoomse elektrisõiduki veoelektriajami digitaalse kaksiku täiustatud modelleerimise raamistikud"). Kaitsmine toimub Tallinna Tehnikaülikooli energeetikamaja ruumis NRG-131 (Ehitajate tee 5) ning on jälgitav veebirakenduse Zoom vahendusel.
Tänapäeva kasvav nõudlus tõhusate, töökindlate ja jätkusuutlike elektrisõidukite (EV) järele on oluliselt edendanud uuenduslike tehnoloogiate arengut. Ühe uuendusliku tööriistana on selle käigus esile kerkinud digitaalkaksiku (DT) tehnoloogia. DT on füüsilise süsteemi reaalajas toimiv virtuaalne koopia, võimaldades selle töö jälgimist, analüüsimist ja optimeerimist kogu elutsükli vältel. Elektrisõidukite jõuülekandesüsteemide puhul pakub DT tehnoloogia võimalusi süsteemi jõudluse parandamiseks, ennetava hoolduse planeerimiseks ning süsteemi kohandamiseks, täiustades traditsioonilisi modelleerimis- ja simulatsioonimeetodeid.
Käesolev doktoritöö pakub põhjaliku raamistiku elektrisõiduki jõuülekandesüsteemi DT väljatöötamiseks, käsitledes väljakutseid, mis tulenevad süsteemi keerukusest, määramatusest ning osaliselt tundmatutest süsteemiparameetritest.
Doktoritöö pakub väärtusliku raamistiku autonoomsete ja tarkvarapõhiste sõidukite tehnoloogiate edasi arendamiseks.
Doktoritöö on avaldatud Tehnikaülikooli raamatukogu digikogus
Juhendaja kaasprofessor tenuuris Anton Rassõlkin (TalTech)
Oponendid:
- kaasprofessor Lassi Aarniovuori (Lappenranta-Lahti Tehnikaülikool, Soome)
- abiprofessor Ramy Georgious (Oviedo Ülikool, Hispaania)