Tallinna Tehnikaülikool

Toimumiskoht: Kuressaare, GO Spa konverentsiruum.
Aeg: Kuressaare Merepäevade raames, 12. august 2016 kell 11 – 16.
Registreerimine ja hommikukohv kell 10.30 – 11.

KAVA:

TERVITUS JA PÄEVA MODERAATORI MARKO RILLO SISSEJUHATAV ETTEKANNE

  • Kuidas tõsta Eesti eksportööride konkurentsivõimet

I VENEMAA VÄIKELAEVA TURG JA TARBIJAD

  • Dmitri Krylov, Master alumiiniumpaatide tootja. Tutvustab väikelaevade regulatsioone Venemaal
  • Danila Timoshin, RIB-paatide tootmisettevõtte juht
  • Andrey Petrov, vabakutseline ajakirjanik, mitme Vene laevatootja PR nõustaja

II LÄÄNE-MERE-TURISM

  • Tõnu Steinberg, TallinnHotels müügi- ja turundusdirektor, endine EASi turismiesindaja Moskvas
  • Villu Vatsfeld, Saarte Liinid juhatuse esimees
  • Kalevi Westersund, Soome Purjetamise ja Paadisõidu Föderatsiooni Paadisõidu Komitee ekspertliige

III VÄIKELAEVADE LIVING LAB TURUNDUS

  • Eesti väikelaevade maineturunduse suurprojekt Venema sihtturule

IV TÖÖTUBA JA ARUTELU KURESSAARE JAHTKLUBIS

Samal ajal toimuvad Saaremaal Merepäevad messi, laada ja kontsertitega: https://www.merepaevad.ee/

Visiooniseminari sünopsis:
Eesti senine eksporditoe fookus on olnud Skandinaavia ja Saksamaa turgudel, Venemaa sihtturg on jäänud teisejärguliseks. Põhjuseks on peamiselt majanduspoliitiline olukord, rahvusvaheliste suhete ebakindlus ja erinevused turu-regulatsioonides. Sellest tulenevalt on jäänud realiseerimata mitmed väikelaevade ida-suunalist eksporti toetavad võimalused ja puudub Venemaa sihtturu eksporditurunduse ühtne strateegia.

Teadaolevalt on Venemaa sihtturu käitumine eriline just selle poolest, et tarbijad nii valivad, ostavad kui ka tarbivad laevu välisriikides, valdavalt Euroopa Liidus. See maandab välissuhetest tulenevaid riske märkimisväärselt ning muuda Venemaa sihtturu Eesti väikelaevaehituse sektorile atraktiivseks. Samas ei ole liiga täpselt teada, mis mõjutab Venemaa laevaomaniku ostuotsust, milliseid infokanaleid ta kasutab ja mis muudab sadama tema ja ta laeva jaoks koduseks.