Tallinna Tehnikaülikool

Anne Muldme on juba neli aastat juhtinud Tallinna Tehnikaülikooli turunduse ja kommunikatsiooni osakonda. Vahetult enne ülikooli tööle tulemist lõpetas ta TalTechis magistriõppekava e-riigi teenused ja tehnoloogiad. Tema ülikoolis tegutsemise ajal on ülikooli bränd ja tuntus ühiskonnas märgatavalt kasvanud ning ülikooli turundus on saanud tunnustusi nii digi- kui turundusvaldkonna ekspertidelt. Enne TalTechi töötas Anne Telia turunduse ja brändi juhina.

Anne Muldme

Milliseid inimesi turundussektor täna ja viie aasta pärast vajab?

Turundus valdkonnana muutub kiiresti. Rohkem kui reklaamitehnilised või turunduskanalite spetsiifilised arengud, nagu meediaruumi digitaliseerumine, mõjutab tuleviku turundajaid järjest muutuv inimeste väärtusmaailm. Palju asju omada ei ole popp, hinnatakse pikemaajalist väärtust, kestlikkust ja terviklikkust. Väärtuspakkumine on hästi oluline ja seda otsitakse kõiges, mida süüakse, loetakse, vaadatakse või tehakse oma igapäevase tööna. See muutus on tegelikult äge ja paneb väga lootusrikkalt tulevikku vaatama. Turundusel on privileeg need väärtuspõhised lood sõnastada, säästlikult disainida ja õigel hetkel jutustada – seega tuleviku turundajad ei propageeri tarbimist, vaid terviklikumat elukeskkonda. Huvi teha ümbritsevat paremaks ning otsida oma valdkonnas väärtust ongi põhiline omadus, mis turunduses edasi viib.

Kui läheksid end täna täiendama, siis mida Sa õppima asuksid?

Kõike, mis seostub andmetega ja nende põhjal paremate otsuste tegemisega.

Mida soovitad noortel õppima minna?

Kuna õppida tuleb tegelikult terve elu, siis mina hindaks tugevat reaalainete baasi ning alustaks mõnest tehnilisemast alast – inseneeria, IT, materjali- või toidutehnoloogiad – ning sinna peale laoks vastavalt huvile igasuguseid täiendavaid teadmisi ja oskusi. Kindlasti soovitan minna uudistama mõnda head välismaa ülikooli, kasvõi üheks semestriks, see annab hea võrgustiku ning laiema maailmapildi.

Kui saaksid praegu 19-aastasele iseendale nõu anda, millise elutarkuse Sa endale annaksid?

Teha kõike elus mõnusa uudishimuga ja õppida kohe noorena hoidma balanssi – tegelema ka hobidega, hoidma oma sõpru, olema tore kaaslane, sest see on põhiline, mis tegelikult rahuldustpakkuva elu toob.

Üks naljakas seik Sinu tegevusvaldkonnast.

Vist ei ole turundajat, kes ei oleks kohanud suhtumist „turundus, see on imelihtne!“ või kommunikatsioonispetsialisti, kelle tublist tööst hoolimata „info ei liigu“. Sellest tuleb üle olla ning teha oma tööd edasi pühendumuse ja professionaalsusega. Lõppude lõpuks hea töö ikkagi toob ka hea tulemuse. Siin on mõneti valdkonnale teene teinud järjest arenev digimaailm – see paistab ikka päris hästi välja, kui turundab inimene, kes tegelikult kanalit, selle tehnilisi võimalusi ja sobivat stiili ei tunne, ning paneb turundusoskusi rohkem hindama.

Vaata uuesti TalTechi magistriõppe virtuaalset infotundi: taltech.ee/MAinfo

Laeb infot...