Tallinna Tehnikaülikool

14.–15. novembril toimub Tallinna Tehnikaülikoolis Hydraton 2025, TalTechi Vesinikuorganisatsiooni TiVo korraldatav tehniline häkaton, mille eesmärk on välja töötada Eesti esimene vesiniku jõul töötava võistluspaadi kontseptsioon ning luua tugev meeskond, kes viib projekti Monaco Energy Boat Challenge’ile. 

Vesinikpaat
TiVo eestvedamisel loodetakse taolise vesinikpaadiga minna Monaco Energy Boat Challenge-ile. Foto: OpenAI

Hydraton toob kokku tudengid, noored insenerid, õppejõud, mentorid ja ettevõtted, et üheskoos kujundada tuleviku meretehnoloogiaid. Osalejad jaotatakse meeskondadesse, kes tegelevad paadi kere ja konstruktsiooni, propulsioonisüsteemide, elektri- ja vesinikuenergiaringluse ning projekti korraldusliku poolega.

Hydraton on esimene samm TiVo uuest ambitsioonikast algatusest HydroRacer, mille eesmärk on ehitada Eesti esimene vesiniku jõul töötav võistluspaat. Häkatonil loodud ideed ja teadmised loovad tugeva aluse paadi reaalse ehituse alustamiseks juba 2026. aastal ning osalemiseks rahvusvahelisel Monaco Energy Boat Challenge’il 2027. aastal.

Miks see on eriline

Kahepäevase töö tulemusel valmivad paadi tehnilised skeemid, süsteemiplaanid ja kontseptsioon, mis annavad osalejatele väärtusliku ja väga praktilise kogemuse vesinikutehnoloogia ning meretehnika valdkonnas.

HydroRaceri laiem eesmärk on edendada Eesti rohetehnoloogiat ja insenerimõtet, kasvatades uut põlvkonda keskkonnateadlikke spetsialiste ja andes neile võimaluse töötada tipptasemel inseneriprojektis. Projekti visioon on tuua TalTech ja Eesti rahvusvahelisele vesinikuinnovatsiooni kaardile.

Teekond Monacosse  

Monaco Energy Boat Challenge on maailma juhtiv rohetehnoloogiate võistlus, mida korraldab Yacht Club de Monaco koostöös International Powerboating Federation’i (UIM) ja Prince Albert II Foundation’iga. Igal aastal osaleb seal üle 40 meeskonna enam kui 25 riigist, sealhulgas ülikoolid nagu TU Delft, Politecnico di Milano ja ETH Zürich.

HydroRaceri tiim plaanib ehitada paadi, kus kasutatakse ohutut ja innovatiivset vesiniku salvestusviisi, mis ei vaja kõrgsurvega mahuteid, ning arendatakse hüdrofoilsüsteemi, mis vähendab veetakistust ja suurendab efektiivsust.

„See projekt ühendab rohetehnoloogia, meretehnika inseneeria ja tudengid, just sellist sünergiat on vaja, et viia Eesti vesinikuinnovatsioon järgmisele tasemele,“ ütleb projekti eestvedaja Erik-Rennes Pihlak.

Hydraton 2025 osalemiseks tuleb registreeruda