Praegustel keerulistel aegadel kogevad paljud hirmu, mitmikstressi ja ärevust. Uus kodukontor, kus kaaslasteks kolleegide asemel on tööülesannetesse uppuv elukaaslane, tähelepanu nõudvad e-kooli lapsed ja suurenev töökohustuste nimekiri peas panevad proovile meie kannatlikkuse ja närvid. Kuidas selle kõigega hakkama saada?
Taustaks tea, et:
- olukord on tavapärasest erinev
- kõigil tuleb toime tulla mitmikstressiga (töö-, kodu/pere-, tervise, rahamured)
- töötamine kodukontoris sellistes tingimustes on suur väljakutse kõigile pereliikmetele
- on OK, kui kõik asjad ei ole kogu aeg korras ning võib-olla ei laabu ideaalselt
Edu ABC:
- looge meeskonnasuhted
- suhtlemine3
- pidage läbirääkimisi ja osake konflikte lahendada
- määrake ühiselt tegevuste prioriteedid (ära unusta 80/20 printsiipi)
- leppige kokku, kes iga tegevust juhib (ja vältige võistlust)
- organiseerige töövahendid
- organiseerige töökohad
- organiseerige tööaeg (ja pausid)
- organiseerige üksioleku aeg ja ühistegevused
- leppige reeglid kokku (vähenda segamisi, ajaraiskamisi)
- kooskõlastage iga päeva plaan: Kes teeb? Mida teeb? Millal teeb?
- motiveerige ja premeerige
- murdke välja mitmikstressi „nõiaringist“, tehke toimetuleku plaan
- lisage tegevused: enda eest hoolitsus ja perekonna kui meeskonna eest hoolitsemine
Lõppkokkuvõttes sõltub tulemus sellest, kui hästi me üksteisega ja kõik koos meeskonnana hakkama saame.