TalTechi Kuressaare kolledži meretehnoloogia kompetentsikeskuses viidi hiljuti läbi põhjalik merekõlbulikkuse ülevaatus Jasmine II nimelisele ookeanisõudepaadile, millega neli Eesti meest plaanivad detsembris ületada Atlandi ookeani.
Eesti meeskonna võistlusteekond saab alguse Kanaari saartelt ning lõppeb pärast ligikaudu 5000 kilomeetrit sõudmist Kariibidel. Teekond peaks kestma 30-40 päeva ning toimub rahvusvahelise võistluse raames, kus stardib üle 40 sarnase aluse.

Kuigi Jasmine II on Atlandi juba kuuel korral ületanud, on iga uue retke eel oluline selle merekõlbulikkust uuesti hinnata. Selles etapis tuli appi TalTechi Kuressaare kolledži meretehnoloogia kompetentsikeskus, mille spetsialistide ülesanne on anda sõltumatu hinnang paadi seisukorrale ja turvalisusele.
„Meie töö tulemusena väljastame raporti, kus oleme üles pildistanud kõik veekindlad sektsioonid ja kogu aluse väliskonstruktsiooni. Selle põhjal saame anda soovituse, kas paat on valmis ookeanile minema või vajab veel täiendusi,“ selgitas meretehnoloogia kompetentsikeskuse laborite juhataja Ruttar Teär.
Jasmine II meeskonda kuuluvad Arnold Rein Tatunts, Andres Käosaar, Kait Kaarel Puss ja Karl Jürgenstein – neli Eesti meest, kes on projekti nimel juba koduvetes treeninud ning vahetanud kogemusi ka kahemehetiimiga, kuhu kuulusid Hannes Hanso ja Mart Kuusk. Nemad ületasid sel aastal Atlandi küll edukalt, kuid väljaspool võistlusformaati.
„Ettevalmistustega oleme peamiselt lõpusirgel. Praegu on kõige tähtsam paika saada logistika detailid, parandada paadi värvikohad, lahendada mõned tehnilised probleemid ning täiendada nii isiklikku varustust kui ka tööriistakomplekti. Põhiline väljakutse on hetkel Hooandja kaudu piisavalt vahendeid koguda, et kõik rahalised vajadused oleksid kaetud,“ kommenteeris meeskonnaliige Kait Kaarel Puss.
Enne kui nelik asub teele üle Atlandi, kinnitab ametlik merekõlbulikkuse kontroll, et Jasmine II on selleks valmis – ja selle hinnangu andsid meretehnoloogia kompetentsikeskuse spetsialistid.
„Kindlasti annab selline kontroll kindlust, et eksperdid on paadi üle vaadanud ja mingeid tõsiseid probleeme ei ole. Peamiselt arutasime, et mõnes kohas on vaja värvi uuendada ning eemaldada pealmise katte mõrasid. Kontroll kinnitas paadi turvalisust ja midagi väga tõsist ei selgunud, mis on julgustav. Hetkel tegeleme sobiva partneri leidmisega, et vajalikud parandustööd ära teha,“ sõnas Puss.
Ent ettevõtmisel on ka laiem eesmärk kui vaid sportlik väljakutse.
„Ületuse ajal toome kõige enam esile oma heategevuspartnereid, kellele sõudmise käigus otseselt raha kogume. Kajastus jõuab Delfisse ning seeläbi loodame kõnetada laiemat publikut ja võimendada MTÜ Peaasjad ning Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi tegevust,“ selgitas tiimiliige Kait Kaarel Puss. „Elage meile kaasa ja saage osa Atlandi sõudmise kogemusest!“ lisas ta.
Meeskonna ettevõtmise kohta leiab lisainfot ka Hooandja lehelt.
Võistkondade kohta loe lähemalt võistluse ametlikult kodulehelt.
Artikkel põhineb ERRi kajastusel (05.08.2025) ja on täiendatud lisainfoga. Täisteksti ja videolõiku näeb ERRi veebilehel.