TalTechi majandusteaduskonna kuues majandusvõistlus tõi kokku 117 nutikat ja ettevõtlikku õpilast 48 eri koolist üle Eesti. Tihedas konkurentsis suutis esikolmikusse jõuda kolm silmapaistvat noortalenti – Aaron Unt, Eleanor Anijalg ja Mathias Tamm. Suurima esindatusega olid võistlusel Gustav Adolfi Gümnaasium (22 osalejat), Pirita Majandusgümnaasium (12 osalejat) ja Kohtla-Järve Gümnaasium (8 osalejat).
Osalejad panid proovile oma majandusteadmised, analüüsivõime ja loogilise mõtlemise, lahendades nii teoreetilisi kui ka praktilisi ülesandeid. Parimatele avanes aga midagi enamat kui pelgalt võistluskogemus – 11 osalejat ületasid seatud lävendi ning kindlustasid endale sissepääsu Tallinna Tehnikaülikooli väljaspool tavapärast vastuvõtukonkurssi. Lisaks pälvisid viis edukaimat ka rahalise preemia.
Õnnitleme kõiki võitjaid ning täname osavõtjaid!
Intervjuusid esikolmikuga saab lugeda siit:
Kolmekordne võitja Aaron Unt (Pärnu Koidula Gümnaasium)

Kolmandat korda majandusvõistluse võitmine on muljetavaldav saavutus! Kuidas on sinu lähenemine ja ettevalmistus nende aastate jooksul muutunud? Kas seekord oli midagi teisiti kui varasematel aastatel?
Ettevalmistuseks keskendusin sel aastal teooriale, sest eelmistel aastatel olen just selles osas konkurentidele punkte loovutanud. Tänavu oli võistlusel kaks matemaatikaülesannet, mille sarnast varem pole olnud. Ülesanne, kus tuli tikkudest moodustada suurim võimalik arv, oli eriti vahva, sest pealtnäha õigeid lahendusi oli tohutult palju.
Oled majandusvõistlusel osalenud mitu korda – kas tundsid, et tänavu olid ülesanded keerulisemad või konkurents tihedam kui eelnevatel aastatel?
Sel aastal osalesid võistlusel ka mitmed sõbrad, kellega oli tore hiljem lahendusi arutada. Raskusaste on läbi aastate ühtlane püsinud ja usun, et kõik suudavad eelmiste aastate ülesandeid uurides olümpiaadi edukalt ära lahendada.
Sinu tulemused näitavad, et sul on majandusest väga tugev arusaam. Oled nüüd ka abiturient – millised on sinu tulevikuplaanid? Kas vaatad ka TalTechi majandusteaduskonna poole, kui siinne koht on kindlustatud? Kas juba tead, mida ja kus õppida tahad?
Käisin hiljuti Maailma Majandusfoorumil ja osalejatega suheldes sain pidevalt uusi ideid ja vaatenurki, mille peale polnud varem ise tulnud. Kõige enam jäid kõlama tehisaruga seotud teemad, millega ennast hetkel kurssi viin, et Davoses kõrva taha pandud mõtted käiku läheksid. Usun, et oled midagi uut õppinud vaid siis, kui oma käitumist muudad. Hetkel ei oska täpseid tulevikuplaane avaldada, kuid tegelen kindlasti edasi teemadega, mis aitavad suuri ideid ellu viia.
II koha võitja Eleanor Anijalg (Gustav Adolfi Gümnaasium)

Teine koht nii suure konkurentsiga võistlusel on väga tugev tulemus! Kuidas valmistusid majandusvõistluseks? Kas sul oli kindel strateegia või õppematerjalid, mida kasutasid?
Tänu mu koolis toimuvale majanduse valikainele sain head põhiteadmised sellest valdkonnast – lahendasime seal iganädalaselt erinevaid ülesandeid ja meil oli ligipääs veebimaterjalidele, mis andsid ülevaate mitmetest majandusteemadest. Nädal enne võistlust lahendasin iseseisvalt läbi kõik varasemate aastate testid, et osata baasülesandeid ja tutvuda formaadiga. See oli kindlasti suureks abiks, kuna mõned testiosa küsimused kipuvad aeg-ajalt korduma. Samuti uurisin põhjalikumalt majandusnäitajaid ja tuntud majandusteadlasi, sest ka nende kohta küsitakse sageli. Selline ettevalmistus andis mulle enesekindlust ja aitas saavutada hea tulemuse.
Kas võistluse edukas sooritus muutis sinu tulevikuplaane või kinnitas neid?
Olen juba mitu aastat kindel olnud, et soovin tulevikus tegeleda ettevõtluse või majandusega ning jätkata õpinguid sel erialal. Teise koha saavutamine andis mulle veelgi rohkem motivatsiooni ja kinnitust, et olen õigel teel. Lisaks suurendas see minu huvi aktuaalsete majandusteemade vastu ja inspireeris mind veelgi rohkem valdkonda süvitsi minema.
Kas sul on mõni majandus- või investeerimisguru, keda jälgid või kelle mõtted sind inspireerivad? Kas oled oma teadmisi juba rakendanud ka päriselus – näiteks investeerimises, eelarve planeerimisel või ettevõtluses?
Ma ei jälgi otseselt ühtegi kindlat majandustegelast, kuid hoian silma peal Äripäeval ja uudistel, et olla kursis tähtsamate teemadega. Olen ka tegelenud ettevõtlusega – põhikoolis lõin eduka minifirma ja 11. klassis õpilasfirma, kus valmistasime taaskasutatud plastikust loodussõbralikke ehteid. Need kogemused andsid mulle hea ülevaate ettevõtte loomise protsessist. Samuti alustasin umbes kaks aastat tagasi investeerimisega, kuid et seda teadlikumalt ja efektiivsemalt teha, peaksin veel rohkem sellesse süvenema – praegu tundub suure finantsriski võtmine veidi hirmutav. Olen kindel, et tegelen ka tulevikus ettevõtluse või majandusküsimustega, aga kuhu täpselt elu mind viib, seda näitab ainult aeg.
III koha omanik Mathias Tamm (Pirita Majandusgümnaasium)

Milline ülesanne oli sinu arvates kõige keerulisem või ebatavalisem? Miks?
Kõige keerulisemaks ülesandeks osutus bilansi koostamine, sest koolis jäi see teema pigem tagaplaanile. Samas kõige ebatavalisem oli loovülesanne tikkudega, mis vajas kastist välja mõtlemist.
Kas majandusalaste teadmiste omandamine on sinu jaoks pigem hobi või oled seda õppinud kooliprogrammi raames? Kui peaksid andma ühe majandusliku nõuande enda vanustele noortele, siis mis see oleks?
Teadmiste omandamine algas kooliprogrammi raames, mis omakorda hakkas pakkuma huvi ka koolist väljaspool.
Küsimus pani korraks mõtlema. Soovitaksin oma majanduslikke otsuseid põhjalikult kaaluda ja proovida õppida teiste vigadest, et ise nende tegemisest hoiduda.
Kas kaalud majanduse õppimist ülikoolis? Kui jah, siis mis teema või eriala sind kõige rohkem huvitab?
Olen jõudnud otsusele õppida TalTechis just majandust. Eriala osas ei ole veel lõplikku valikut teinud, kuid usun, et suundun õppima rakenduslikku majandusteadust.