Tallinna Tehnikaülikooli Arengufondi kevadine stipendiumikonkurss on täie hooga käimas. Nutikate arhitektuuritudengite toetamiseks on abikäe ulatanud ka mugavaid ja energiatõhusaid hoonete ehituslahendusi pakkuv Saint-Gobain Eesti. Arengufondi peaspetsialist Anette Kallasmaa uuris ettevõttelt, millised tudengeid nad kandideerima ootavad ning miks toetavad nad arhitektuuritudengeid just läbi stipendiumifondi, mitte omanimelise stipendiumi kaudu? Küsimustele vastas Saint-Gobaini alla kuuluva tootebrändi ISOVER müügi- ja turundusjuht Ainar Albi.

Millega ettevõte Saint-Gobain tegeleb?
Saint-Gobain Eesti AS on rahvusvahelise Saint-Gobain kontserni tütarettevõte, mis pakub Eestis laia valikut keskkonnasäästlikke ehitusmaterjale ja -lahendusi nii uusehituseks kui ka renoveerimiseks. Ettevõtte tooteportfelli kuuluvad tuntud kaubamärgid nagu Ecophon (akustika ja ripplagede lahendused), Gyproc (kipsipõhised kergehituslahendused), ISOVER (soojustuslahendused) ning Weber ja Fibo (kivikonstruktsioonide lahendused).
Rahvusvaheliselt tegutseb Saint-Gobain 67 riigis ja meil töötab rohkem kui 170 000 töötajat. Kontsern ühendab mitmete ettevõtete oskusteabe, et pakkuda laia valikut tooteid ja süsteeme, mis vastavad kaasaegse ehituse nõudmistele. Pakume lahendusi, mis parandavad hoonete energiatõhusust, mugavust ja elukvaliteeti.
Miks olete otsustanud omanimelise stipendiumi välja panemise asemel toetada Uno Tölpuse nimelise stipendiumi välja andmist? Miks toetate just arhitektuuri tudengeid?
Fondi loomise ajal tegi Arhitektuuri ja Urbanistika Akadeemia kaasprofessor Jaan Kuusemets meile ettepaneku toetajaks tulla ja võtsime sellest rõõmuga kinni. Meil oli juba varasemast pikaajaline koostöökogemus TalTechiga – alates 2010. aastast on Saint-Gobaini poolt korraldatava Arhitecture Student Competitioni arhitektuurikonkursil osalemine integreeritud arhitektuuri õppekavasse. Neljandal kursusel tehtav projekt ongi võistlustööks.
Esmalt toimub kohalik voor, mille võitja pääseb edasi rahvusvahelisele võistlusele, millest võtab üle viiekümne tiimi. Võistluse teemad ja korraldamisriik muutuvad igal aastal, pakkudes tudengitele mitmekesiseid väljakutseid ja väärtuslikke kogemusi rahvusvahelises arhitektuurikogukonnas.
Näeme arhitektuuritudengitega koostööl suurt väärtust, kuna senine partnerlus on olnud mõlemale poolele arendav ning aidanud tudengitel saada praktilisi kogemusi ja rahvusvahelist haaret. Seetõttu tundus loomulik jätkata toetustegevust just selles valdkonnas.
Milliseid soovitusi jagate teistele ettevõtetele, kes soovivad panustada järjepidevasse tulevikku?
Oluline on pigem silmas pidada pikaajalist ja sisulist koostööd ning „andjana“ tuleb olla kindlasti veelgi järjepidevam ja vastutustundlikum.
Milliseid tudengeid ootate kandideerima? Mis on see üks asi, mis paistab eriti hästi silma?
Ootame kandideerima loomingulisi, ambitsioonikaid ja aktiivseid tulevasi arhitekte, kelle erialaprojektide hinded on väga head või kes on silma paistnud mõnel muul viisil. Eriti hindame tudengeid, kes osalevad arhitektuurivõistlustel, -näitustel, -konverentsidel ja -biennaalidel, on algatusvõimelised ning tahavad arhitektuurivaldkonnas kaasa rääkida. Üks asi, mis eriti silma paistab, on julgus oma ideid esitada ja arhitektuuri tulevikku aktiivselt kujundada.
Omalt poolt loodame, et tänu stipendiumile jääb tudengil rohkem aega õppimiseks ja enesetäienduseks ning seeläbi saavutab ta silmapaistvaid loomeprotsessi lõpptulemusi.
Kas jagaksite mõnda ägedat või vähe teada fakti Saint-Gobaini ja selle meeskonna kohta?
Saint-Gobaini kontsern on 360 aastat “noor“. Eestis täitub ettevõttel 34 tegutsemisaastat käesoleval aastal.
Arengufondi kevadine stipendiumikonkurss kestab 17. märsti südaööni.
Kas teadsid, et Saint-Gobain:
- asutati Colbert'i poolt aastal 1665 Versailles' lossi peeglisaali ehitamiseks
- toodab 50% autoklaasidest Euroopas
- on varustanud 80 maailma pealinna ja üle 1000 suurlinna veejaotustorustikega
- valmistab 30 miljardit klaaspudelit ja -purki aastas
- soojustab iga viienda eramu USA-s
- toodab kristalle, mida kasutatakse lennujaamade turvakontrollis ning diagnostikas
- avab iga päev uue kaupluse
- avab keskmiselt ühe tehase või tootmisliini kuus