Tallinna Tehnikaülikool

Hiljuti osalesid TalTechi MBA üliõpilased ja vilistlased ainulaadsel õppereisil Milanos teemal „Luxury Brand Management“. Kolmepäevase õppereisi korraldas POLIMI Graduate School of Management, mis kuulub Politecnico di Milano juhtimiskooli juurde. See mainekas õppeasutus on Financial Timesi ja QS edetabelites hinnatud Euroopa viie ning maailma kaheksa parima online MBA programmi pakkuja hulka.

Oma kogemust jagavad programmijuht Martin Toding ja õppekava tudengid Gea Vendel ja Karl-Johannes Kadak.

Programmi jooksul saime maailmatasemel professionaalidelt ja tuntud kaubamärkidelt hindamatut teavet ning kogemusi luksusettevõtluse kohta. Esimene päev keskendus luksuse olemuse avamisele ja luksusbrändi juhtimisteooriale. Kuulasime inspireerivaid loenguid professor Matteo Casadio Strozzilt, toiduainetööstuse eksperdilt Lelio Mondellalt ja Acetaia Giusti tegevjuhilt Claudio Stefanilt, kes andsid sügavama arusaama sellest, mis eristab tõelist luksust tava brändidest ning kuidas seda erinevates tööstusharudes edukalt juhtida. Saime suurepäraseid teadmisi luksusbrändidest, luksuse tajumisest ja sellest, kuidas erinevate tööstusharude kogemused ja oskusteave võivad aidata kaasa edukale ja strateegilisele juhtimisele.

Teisel päeval ootas meid külastus Automobili Lamborghini S.p.A.-sse. Saime ülevaate Lamborghini ajaloost ja toodetest, millele järgnesid strateegia- ja brändijuhi ettekanded. Nende sõnul on Lamborghini edu võti traditsioonide ja innovatsiooni harmoonilises ühendamises. Sellele järgnes avameelne arutelu luksusautode tootja väljakutsetest ja visioonidest. Lamborghini meeskonna kirg näitab, kuidas traditsioon ja innovatsioon võivad autotööstuse meistriteoste loomisel sujuvalt koos eksisteerida. Päev jätkus Acetaia Giusti külastusega, kus nägime ajaloolist pärandit, tavasid ja protsesse, mis muudavad viinamarjad parimaks palsamiäädikaks, millest rääkis ettevõtte turundusjuht. Ettevõtte pühendumus kvaliteedile ja autentsusele peegeldab strateegiat positsioneerida oma tooted eelkõige nišiturgudele, mitte massturgudele. Nende erakordsete palsamiäädikate maitsmine tugevdas seda, kuidas lugude jutustamine ja pühendumine tipptasemele mõjutavad brändi identiteeti.

Viimane päev viis kõik kokku mõtlemapaneva loenguga luksusstrateegiatest ja jätkusuutlikkusest, rõhutades tänapäeva maailmas valitsevat head tasakaalu eksklusiivsuse ja vastutuse vahel.

Õppereis ei pakkunud meile üksnes väärtuslikke teadmisi ja kohtumisi, vaid ka võimaluse luua sügavamaid sidemeid kursusekaaslaste ja vilistlaste vahel. Jagatud kogemused ning elamused tõid esile koostöö ja võrgustiku loomise hindamatu väärtuse, mis on MBA õpingute üks võtmekomponente. Samuti näitas see kultuurilise mitmekesisuse olulisust – avastades Milano elavaid tänavaid, nautides selle tuntud kööki ning kogedes traditsioonide ja modernsuse ristumiskohta, määratlebki see Itaaliale nii omapärase luksuslikkuse.