1. juunil tähistatakse rahvusvahelist teenusedisaini päeva. Juba 6. korda korraldatakse Eestis selle tähistamiseks Teenusedisaini päeva konverents. Seekordse ürituse fookuses on lihtsustamine, mis on informatsiooniülekülluse ja valikuvõimaluste paljususe ajastul muutunud kliendikesksete ettevõtete jaoks peamiseks konkurentsieeliseks.
Keerukuse ajastul võidab see, kes suudab panna süsteemid ja protsessid kliendi heaks tööle lihtsalt ja arusaadavalt. Päeva jooksul kuuleme näiteid praktikast, kuidas teenusedisaini abiga luua selgust.
Üritusel jagavad oma kogemusi rahvusvaheliselt tunnustatud eksperdid, sealhulgas Lisa Lindström, EY Dobermani globaalne innovatsiooni- ja kasutajakogemuse disaini juht ning partner ning programmijuht Ulla Jones, Posti Grupi teenusedisaini juht ning Sayali Bharambe, Deutche Telekomi teenusedisainer.
"Keerukust on maailmas piisavalt, selle juurde tootmine kliendile väärtust ei loo. Uuringud on näidanud, et konkurendist lihtsamate toodete ja teenuste eest on klient valmis maksma rohkem. Lisaks on ka selliste lahenduste arendamine ja haldamine ettevõtte vaates sageli odavam," rõhutas TalTechi vanemlektor ja Rethinki asutaja Jana Kukk. "Radikaalse lihtsustamise saavutamiseks ja sealjuures väärtuse tõstmiseks on oluline mõista kliente ja olla valmis muutma organisatsioonis rohkem kui vaid pinnapealset teenuse osa," lisas ta.
“Mõeldes lihtsustamisele tuleb nõustuda Antoine de Saint-Exupery-ga, kes väitis, et täiuslikkuseni ei jõuta mitte siis, kui pole enam midagi lisada, vaid siis, kui pole enam midagi ära võtta,” ütles Eesti Rahvusraamatukogu teenusedisainer Margus Veimann.
“Usun, et nii on ka disainiga, mille üks väärtustest peitub keerukate süsteemide ja protsesside lihtsustamises nii era- kui avalikus sektoris. Selgete ja intuitiivsete disainilahenduste õnnestumisel on võtmetähtsusega kasutajate kaasamine ja nende tegelike probleemide mõistmine,” rõhutas Veimann. “Selle saavutamiseks tuleb väljuda oma mugavustsoonist ja astuda päriselt kasutaja kingadesse ning julgeda küsida “mis siis, kui…”,” lisas ta.
TalTechi teenusedisaini labori d.Lab, Eesti Rahvusraamatukogu (RaRa), konsultatsiooniettevõte EY Balti ja strateegilise disaini agentuuri Rethink eestvedamisel toimub Eesti teenusedisaini päev juba kuuendat korda. Teenusedisaini päeva konverents on seekord 31. mail T1 Cinnamoni IMAX kinos ja esmakordselt on inglise keeles.
Lisateave ja registreerumine: servicedesignday.ee
Ilusamat homset disainides!