Tallinna Tehnikaülikool

Õppeainetesse tuleb deklareerida TalTechi õppeinfosüsteemis ÕIS.

Bakalaureuse-, magistri ja doktorikraadi omandavad üliõpilased saavad liikumisõpetust tasuta deklareerida 2 korda. Liikumisõpetuse ainete deklareerimine käib sarnaselt iga teise õppeainega läbi õppeinfosüsteemi ÕIS: sügissemestril deklareerides vali kood MK 3001 “Liikumisharrastuse alused I” ja kevadsemestril deklareerides vali kood MK 3002 “Liikumisharrastuse alused II”. Mõlemad ained on 3 EAP. MK 3001 ei ole MK 3002 eeldusaineks. 

Ainekursus loetakse arvestatuks kui üliõpilane on:

  • osalenud VÄHEMALT 24 treeningtunnis
  • sooritanud iseseisva töö
  • sooritanud eneseanalüüsi Moodle keskkonnas

Pärast mõlema õppeaine (Mk 3001 ja MK 3002) edukat sooritamist on edaspidi võimalik spordiklubis treenida tasuta kuni ülikooli lõpetamiseni samadel tingimustel nagu õppeaine tunniplaan ette näeb (s.t sügis- ning kevadsemestril tasuta).

Deklareerimisel tuleb valida harrastuseliikumise põhiõppejõud, kus treeningus enim plaanid käia:

  • Rühmatreeningud - Sirli Roosve
  • Jõusaal – Risto Jamnes 
  • Pallimängud – Kris Killing
  • Sulgpall ja lauatennis – Madis Koit
  • E-õpe - Sirli Roosve
     

Osaleda võib kõikides treeningutes, mis on tunniplaanis. Arvestuskorrana läheb arvesse vaid üks treening päevas, oma isiklikust huvist võib päeva jooksul käia rohkem.

Need, kes õpivad kolledžites või sessioonõppes, saavad õppeaine läbida e-õppena.

Valideerimine – pärast aine deklareerimist osalemiskordade arvestamiseks tuleb IGAL KORRAL:

  • Esimene valideerimine väravates spordiklubiesse sisenedes.
  • Teine valideerimine treeningruumis. NB! ISIC kaart trenni kaasa.
  • Kolmas valideerimine  hoonest väljumisel väravates.
     

NB! Valideerimine õppeaine kontakttunnina toimib vaid siis, kui olete spordiklubis vähemalt 60 minutit. Väravad avanevad 30 min enne ja sulguvad 10 min pärast tunni algust (nt 10 algab trenn, sisse pääseb 9.30 - 10.10). Sissejuhataval esimesel nädalal on turvaväravad avatud kõigile. Edaspidi on vaja sisenemiseks ISIC kaarti. ISIC kaardi puudumisel tuleb pöörduda teisele korrusele õppejõu poole või administraatori poole. Jõusaali ja pallimängude treeningud kestavad 60-90 minutit ning rühmatreeningud 55-60 min.

Üliõpilastel tuleb registreerida end ka Moodle kursusele "MK 3001/3002 Liikumisharrastuse alused I ja II" valitud treeningsuunale (pallimängud, jõusaal, lauatennis/sulgpall, rühmatreeningud). Parooliks on Spordiklubi.
Need, kes õpivad kolledžites või sessioonõppes, saavad õppeaine läbida e-õppena. Selleks peate sisse logima e-õppe Moodle kursusele „Liikumisharrastuse alused e-õpe“. Parooli saate küsida siit – sirli.roosve@taltech.ee. 

NB! Ebaeetilise käitumise korral loetakse ainekursus mittearvestatuks KOHE selle ilmnemisel (nt sõbra kaardi valideerimine)!

NB! Esimesel nädalal 29.08 - 02.09 on tunnid ainult kell 10 ja 12.00.
Treeningud algavad:
E-R kell 8.00 (kõik spordialad)
E-R kell 10.00 (kõik spordialad)
E-R kell 12.00 (kõik spordialad)
E-R kell 14.00 (kõik spordialad)
T ja N kell 18.00 (ainult jõusaal)

Tunniplaani osas on TalTechi Spordiklubil õigus teha semestri jooksul muudatusi, mis kajastuvad kõige kiiremini õppeaine Facebooki lehel. Treeningute erandkorralisest ärajäämisest või asendustest teavitatakse TalTech Sport Facebook lehel.

Hea teada!

  • Tudeng peab omale varuma 2 € mündi, millega saab kasutada riietusruumis kappi (peale kapi kasutamist saab selle tagasi). NB! Administraatoril ei ole vahetada Teile 2 €, seega palume, et see oleks Teil endil kaasas!
  • Samuti tuleb spordiklubis kanda vahetusjalatseid (vastavad sisetingimustes kasutamiseks mõeldud spordijalatsid).
  • Treeningtundidesse on soovitav alati kaasa võtta veepudel, treeningrätik ja ISIC kaart.

Treeningud

  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Madis Koit
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Kordineeritud tund, kus treener jagab infot erinevate harjutuste kohta ja vajadusel õpetab tehnikaelemente. Korra kuus toimub ka turniir.

Kestvus: 60-90 min.

  • Treener: Madis Koit
  • Tüüp: iseseisev treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Toimub iseseisev õppetöö tudengi iseseisva treeningkava alusel.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Madis Koit
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Kordineeritud tund, kus treener jagab infot erinevate harjutuste kohta ja vajadusel õpetab tehnikaelemente. Korra kuus toimub ka turniir.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Madis Koit
  • Tüüp: iseseisev treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Toimub iseseisev õppetöö tudengi iseseisva treeningkava alusel, kohapeal või eelnevalt moodustatud paarides.
  • Kestvus: 60 min
  • Treener: Meribel Saar, Annabel Kutman, Risto Jamnes
  • Tüüp: jõutreening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Jõusaali ringtreening on juhendatud treening, kus harjutusi sooritatakse erinevates jaamades etteantud ajaintervalli vältel. Harjutuste sooritamiseks kasutatakse erinevaid saalis leiduvaid treeningvahendeid ja -varustust - köied, kelk, jooksulint, Fitball, Cross Core-köied jne, kuid tehakse ka oma keharaskusega harjutusi. Harjutusi sooritatakse endale sobivas tempos järgides korrektset tehnikat. Treenerid annavad iga harjutuse juurde lihtsama ja keerukama variandi. Treeningus töötatakse läbi enamasti terve keha suuremad lihasgrupid. Soovituslik on alustada iseseisvalt kerge soojendusega enne treeningut.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Risto Jamnes
  • Tüüp: iseseisev treening
  • Sobib: algajale või varasema kogemusega
  • Iseseisev treening varem enda või treeneri poolt koostatud kava põhjal. 
  • Kestvus: 60 min 
  • Treener: Annabel Kutman
  • Tüüp: jõutreening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Lihastreeningule suunatud tund, kus treenitakse peamiselt selja-, kõhu-, ja tuharalihaseid haarates kaasa ka teisi lihasgruppe. Tempoka, kuid lühikese soojendusega valmistatakse lihased ette tõhusaks treeninguks, milles kasutatakse nii erinevaid abivahendeid kui ka tasakaaluelemente. Tund lõpeb venitusharjutustega.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Hele Reinsalu, Neidi Kull
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Muusikasaatel toimuv tantsutrenn, kus õpitakse erinevaid tantsukavasid. Parandab rütmitunnet ja liikuvust.
  • Kestvus: 60 min.
  • Treener: Keidy Kütt
  • Tüüp: Body&Mind
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Dünaamiline ja aktiivne joogatund, kus erinevad asanad ehk asendid on läbi hingamise seotud ühtseks tervikuks. Järjepideva käimise korral aitab tund parandada Sinu painduvust, tasakaalu, vastupidavust ja ka jõudu, kuid põhirõhk on hingamisel ja kohalolul, et saavutada tasakaalu keha ja meele vahel. Tund lõpeb savasana ehk lõpulõdvestusega. Treening toimub paljajalu.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Maris Kajar
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Lihasvastupidavustreening, kus saavad koormust kõik suuremad lihasgrupid. Muusikasaatel treenitakse nii jõudu kui ka lihasvastupidavust.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Mart Joalaid ja Kristiin Raudsepp
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Akrobaatika arendab jõudu, osavust, kehavalitsemist, painduvust ja rühti.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Liisi Sakala
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Akrobaatika arendab jõudu, osavust, kehavalitsemist, painduvust ja rühti. Kangiakrobaatikas kasutatakse treenides raskusi.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Heti-Helen Rohtla
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Kogu keha hõlmav kardiotreening. Jalad on kogu trenni töös ehk eriti tööd saavad reied ja tuhar, aga tehakse ka kätekõverdusi, raskustega harjutusi ja tegeletakse ülakehaga.
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Meribel Saar
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Liigese liikuvust arendav ning kerelihaste aktivatsioonile suunatud treening. 
  • Kestvus: 60-90 min.
  • Treener: Heti-Helen Rohtla
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Liigese liikuvust arendav ning kerelihaste aktivatsioonile suunatud treening läbi jooga.
  • Kestvus: 90 min.
  • Treener: Kris Killing
  • Tüüp: juhendatud treening
  • Sobib: algajale, kesktasemele, edasijõudnule
  • Treeneri juhendamisel on tudengitel võimalus tulla mängima erinavaid pallimänge (jalgpall, korvpall, võrpall, rahvastepall jne). Kindlasti on treener avatud ka tudengi poolsetele soovidele pallimängude suhtes. Ei kao ka võimalus mängida iseseisvalt.

Külalisõppijale ja avatud ülikool

Kuue Eesti kõrgkooli (Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Maaülikool, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia) vahel on kokkulepe, mille alusel võivad üliõpilased kuulata loenguid teises kõrgkoolis ja mille õppetöö tase on vastastikku aktsepteeritav. Teiste kõrgkoolide üliõpilased saavad Tallinna Tehnikaülikoolis õppida Avatud ülikooli kaudu ning seal õppimine on tasuline.

Liikumisharrastuse alused I ja II ainekursustel saab tulla osalejaks väljastpoolt Tehnikaülikooli suunamislehe alusel. Suunamislehe esitamise kohta loe lähemalt siit. Pane tähele! Õppetöös osalemiseks peavad külalisüliõpilased olema ÕISis ainele registreerunud hiljemalt akadeemilises kalendris märgitud kuupäevaks.

Peale õppeperioodi lõppu väljastab teaduskonna dekanaat külalisüliõpilasele õpisoorituste tõendi (eesti ja inglise keeles) või edastab selle külalisüliõpilase soovil tema kodukõrgkooli. Tallinna Tehnikaülikoolis pakutavate õppeainete kohta leiab täpsemat infot TalTechi õppeinfosüsteemist.

Avatud Ülikooli õppurid saavad läbida Tehnikaülikooli kehalise kasvatuse õppeaine samadel tingimustel nagu tavalised üliõpilased. Vajalik on deklareerida õppeaine ja täita õppetöö tingimused (vt Liikumisharrastuse alused plokki).

Küll aga ei ole Avatud Ülikooli õppuritel võimalik omale ISIC Üliõpilaspiletit tellida, mis on aga vajalik liikumaks TalTech Spordiklubis. Üliõpilaspileti asemel peab õppur tulema spordiklubisse kohapeale ja taotlema omale alternatiivse läbipääsukaardi, kuid selle eest tuleb maksta deposiiti 10€, mille saab tagasi pärast treeningperioodi lõppu kaardi tagastamisel!

Läbipääsukaarte on võimalik taotleda omale alates semestri algusest, TalTech Spordiklubi teisel korrusel. 

Kontakt