Tallinna Tehnikaülikool

Allikas: Bestmarketingi uudised, autor: Hando Sinisalu

Aasta Turundustiim 2018 kuulutatakse välja Passwordi konverentsil. Aasta Turundustiimi valitakse turundusagetuuride seas läbiviidud küsitluse alusel.

TalTechi turundus- ja kommunikatsioonijuht Anne Muldme ütles Bestmarketingile, et nad poleks õnnestunud, kui nimi TalTech poleks noortele meeldinud.

Oled varem pikalt töötanud EMTs/Telias. Kuidas erineb TalTechis töötamine ärisektorist?

TalTechis on väga kokkuhoidev tiim, näiteks turunduse ja kommunikatsiooni tiimis töötame 14kesi, teistes kolledžites ja tiimides on veel kümmekond inimest. Ülikooli näitel võin öelda, et selline turunduse ja kommunikatsiooni kooseksisteerimine toimib väga hästi. Näiteks TalTechi 100. aastapäeva korraldamisel tundsime tugevalt, kui tähtis on hea tiimitöö.

Mida paremini struktureeritud ja suuremalt müügieesmärgistatud on töölõigud, seda rohkem keskenduvad inimesed ainult oma eesmärkidele ja sellist meeskonnatunnet ei teki.

TalTechis on turundus kanalite mõttes väga mitmekesine ja samuti integreeritud. Selleks, et teha noorele selgeks uued õppekavad ja nende tähtsus, peab rakendama erinevaid turundusmeetodeid, nt digi- ja üritusturundust.

Mis on tiimi juhtimisel suurim väljakutse?

Tähtis on hoida arengu õhkkonda üleval ja motiveerida inimesi edasi pingutama, siis teevad inimesed ka suurema õhinaga tööd. Seda õhinat on siin isegi rohkem kui mõnes müügile keskendunud äriorganisatsioonis.

Areng hakkab organisatsiooni tipust peale - kas ülikoolil on üldse soov edasi areneda? Hetkel see õnneks nii on. Õppeprogrammidega toimuvad suured muudatused, suureneb rahvusvaheline ambitsioon. Seetõttu on turundus aina sisulisem.

Pärast suuri üritusi, nagu juubel ja uue brändi lansseerimine, tahaks tiim korraks puhata. Juhina pead sa suutma üles korjata uued ambitsioonid, et tiimi inspireerida. Kui organisatsioon pakub seda motivatsiooni ise, siis on juhil lihtsam.

Mida te õppisite TalTechi nimevahetuse protsessist? Kuidas seda läbi viia nii, et inimesed kaasa tuleks?

See töö tegelikult jätkub. Küllap muutume ja areneme veel paar aastat, ametlik üleminekuaeg kestab veel aasta. Meil on vaja veel tuua igasugu uusi materjale ja dokumendivorme, jne.

Eks hea sisuline diskussioon käib asja juurde ja jätkub veel praegugi. Juubeliüritustel saime inimestelt tagasisidet, et tekkis ülikooli kui ühe terviku tunne. Bränd ja maine on ülikoolile väga tähtsad, selle järgi arvestatakse ka kõik rahvusvahelised reitingud.

Kõik algab sellest, et sa ise ja su tiim usub muutusesse ja oma töösse. Tuleb teha hästi ja kirega, olla julge.

Ma arvan, et me poleks õnnestunud, kui nimi TalTech poleks noortele meeldinud. Õnneks läks vastupidi, aga eks me panustasime ka palju ja kaasasime noori. Noorte jaoks relevantne olemine ei ole naljaasi, sellega maadlevad ka paljud tuntud brändid.

Kas oled oma tiimile pigem juht või turundusekspert? Mitmed suurettevõtete turundusjuhid on rääkinud, et põhiline energia läheb inimeste juhtimisse ja turundusalane kompetents kipub kaduma.

Hetkel olen vist kõige lähedasem tiitlile “brändiekspert”. Aga eks kõik suuremate tiimide juhid küllap tunnevad, et jäävad turunduses tahes tahtmata kaugeks. Tuleb olla üldiste trendidega kursis ning kaasa rääkida suurte otsuste puhul, näiteks agentuuri hindamisel ja valikul.

Ülikooli tulles pidin viima end kurssi, mis teenust me pakume, kuidas me sellest räägime. Tuli õppida teisi usaldama, osalema koolitustel ja leidma õiged partnerid, kes tahavad sinuga koos areneda.

TalTech's marketing team

Pildil TalTech meeskond:

Tiimi pildil esimeses reas vasakult paremale: Krõõt Nõges, pressiesindaja; Sten Kalder, üritusturunduse spetsialist; Merilin Vahersalu, turunduse ja müügi spetsialist, Epp Joala, strateegilise kommunikatsiooni peaspetsialist; Elena Kirt, vilistlasliikumise peaspetsialist; Anne Muldme, turundus- ja kommunikatsioonitalituse juht; Renna Tõniste, rahvusvahelise kommunikatsiooni spetsialist; Diana Aljas, brändijuht.

Tagumises reas vasakult paremale: Mari Öö Sarv, loovkirjutaja; Janno Jõulu, e-kanalite juht; Helen Tamm, sisekommunikatsiooni spetsialist; Kadri Talvistu, välisveebi peatoimetaja; Martin Kriisemann, turundusspetsialist.

Pildilt puudu Anu Teder, graafiline disainer.

Artikkel ilmus: 6.3.2019

Laeb infot...