Tallinna Tehnikaülikool

Keemia ja biotehnoloogia instituudi dotsendi Agne Velthut-Meikase elus on olnud erievaid silmapilke, 11. veebruari naisteadlaste päeva puhul jagab ta mõnesid neist.

Agne Velthut-Meikas
  • Valikuhetk

Minu valikuhetked on olnud need, mil olen otsustanud era- või riiklikust sektorist tagasi pöörduda ülikooli. Olen leidnud, et arengu- ja õppimisvõimalused, mida teadustöö mulle pakub, on ääretult motiveerivad.

  • Selgushetk

Tõdemus, et minu oskused ja teadmised on piisavalt unikaalsed, et nendest võiks ka teistele kasu olla.

  • Kahtlushetk

Oma teadusgrupi alustamine oli seotud mitmesuguste kahtlustega, mis tulenesid vähesest enesekindlusest. Kas ma saan hakkama? Kas ma leian rahastust? Seega soovin, et noori teadlasi pigem julgustataks oma teemasid sahtlist välja võtma, mõtteid esitama ja koostööd tegema. 

  • Selgushetk

Selgushetk oli kahtlemata esimene positiivne vastus granditaotlusele. See andis enesekindluse, et minu ideed lähevad korda ja minu töö on oluline.

  • Tüdimushetk

Ülekoormus administratiivülesannetest tekitab sageli tüdimust.

  • Taasleidmishetk

Minu jaoks on taaskäivitajateks kolleegid ja koostööpartnerid. Kui tundub, et hakkan oma ideedega ringiratast käima, tasub külastada mõnda konverentsi. Kui ühte ruumi satuvad kokku erinevate oskuste ja teadmistega inimesed, hakkavad sellest sündima imelised asjad.

  • Võitlushetk

Oma tõekspidamiste eest peab oskama seista. On olnud olukordi, kus olen pidanud jala maha panema ja ütlema: "Olen küll väärt, et siin olla!" Ja mitte vähem oluline on kasvatada sellist kindlust iseenda sees. 

  • Ohkehetk

Ohkehetk on see, kui mõni püstitatud hüpotees osutub valeks ja oma teadustöö tuleb ümber mõtestada.

  • Rõõmuhetk

Teaduses võtavad tulemused kaua aega. Mõnikord kulub ühe hea artikli avaldamiseks aastaid tööd. Seepärast tuleb rõõmustada kõikide positiivsete tulemuste üle. Mina rõõmustan kõikide tudengite lõputööde üle, positiivsete rahastusotsuste üle, ajakirja vastu võetud teadusartiklite üle ja iga väiksegi tunnustuse üle, mida mõni mu tudeng või koostööpartner pälvib. Ja kõiki neid saavutusi tuleb siis ka tähistada.