Tallinna Tehnikaülikool

Tallinna Tehnikaülikooli 2020/2021. aasta sisseastumiskampaania „Mõtle suurelt!“ sai konkursil Aasta Digitegu 2020 võidu integreeritud digikampaania kategoorias.

Koostöös meediaagentuuriga Mindshare Eesti ja loovagentuuriga Tank ellu viidud kampaaniat tunnustati Best Marketing Eesti poolt korraldatavalt iga-aastasel konverentsil Best Internet. Digiteo konkursi eesmärk on kaardistada Eesti digiturunduse maastik, panna paika keskmine tase ja tunnustada parimaid.

Brändijuht
Foto Best Marketing Eesti, Raul Mee: Triin Klaas (Mindshare Eesti digijuht) ja Diana Aljas (TalTechi brändijuht)

TalTechi vastuvõtukampaania eestvedaja Tallinna Tehnikaülikooli brändijuht Diana Aljas meenutab lähemalt, kuidas möödunud kevadel vastuvõtukampaaniat planeeriti.

Igal aastal korraldavad ülikoolid suuri vastuvõtukampaaniaid. Need on olulised selleks, et jagada infot erinevate õppeprogrammide kohta ja meelitada õppima uusi tudengeid nii bakalaureuse- kui ka magistriõppesse. Lisaks kohalikele ülikoolidele võistleme ka välisülikoolidega – konkurents on tihe.

Koroona ajas plaanid sassi

2020. aasta kevadel alanud koroonapandeemia muutis turuolukorda väga palju – paljud  ülikooli sisseastujaid loobusid välisõpingute plaanidest, mis Eesti ülikoolide vastuvõtule aga hästi mõjus.

Teisalt tekitas koroonakevad aga olukorra, kus kampaaniasse planeeritud offline kanaleid ei olnud mõistlik kasutada – koolid ja kaubanduskeskused oli kinni, tänavatel ja ühistranspordis liikus inimesi vähe ning samuti jäid ära kõik üritused, kus muidu oleks ülikool sisseastujatega silmast silma saanud suhelda.

Mõtle suurelt!
"Mõtle suurelt!" kampaania bänner

Seega oli meediavalikutes kiirelt vaja teha suuri muudatusi. TalTechis reageerisime kiirelt ja tegime vastavalt muudatusi. Peaaegu iga nädal. Tegelikult isegi iga päev, kuna ei olnud ette teada, millised trikid koroonal veel varuks on.

Kogu surve oli nüüd digikampaanial. Digistrateegia loomisel kaardistasime sisseastuja teekonna – mis etapil, mis kanalites ja mis sõnumitega sihtrühma kõnetame, et saavutada püstitatud eesmärke. Kombineerisime bänner- ja sotsiaalmeedia reklaame Google otsingu ning lisategevustega podcastide ning chatboti näol. Lisaks põimusid kõik meediavalikud TalTechi omakanalite tegevustega. Iga kanalil ja lahendusel olid oma kindlad eesmärgid, mis üksteist nüanssidega rikastasid.

Vähemaga parem tulemus

Kampaanias oli kasutatud dünaamiline, moodne, 3D-kujunduskeel, mis andis võimaluse säilitada värsket nägu kogu pika kampaaniaperioodi vältel. Visuaalid läksid noortele ehk soovitud sihtrühmale väga korda ning paistsid hästi silma. Järeluuringu andmetel kirjeldati TalTechi kampaaniat selliste märksõnadega nagu “selge sõnum”, “meeldejääv”, “uudne”, „eristuv“ ja „veenev“.

TalTechi podcastid

Optimaalses mahus planeeritud tavakampaania koos järelsihtimisega tõstsid olulised kampaania kvaliteedinäitajaid. Pea poole väiksema eelarvega saavutasime võrreldes möödunud aastaga 37% suurema sessioonide arvu meie kampaania lehele. Saime ka 29% rohkem unikaalseid külastajaid. Sessioonhind oli 61% madalam võrreldes möödunud aastaga. Ehk kokkuvõtvalt – 45% väiksema eelarvega tegime 37% parema tulemuse.

Huvi kõrghariduse omandamise vastu on võrreldes eelmise aastaga kasvanud. Olenemata kõrgematest sisseastumislävenditest esitati tehnikaülikooli bakalaureuseõppesse sel aastal pea poole rohkem avaldusi kui möödunud aastal. Märkimisväärse hüppe on teinud eestlaste huvi jätkata õpinguid magistriõppes.

Kampaania tulemusena sai  Tallinna Tehnikaülikooli üle 9500 sisseastumisavalduse: bakalaureuseõppesse esitasid Eesti ning välisriikide kodanikud 6013 kvalifitseeruvat avaldust, magistriõppesse 3030 ning doktoriõppesse 471.

Digitegu konkursi korraldajaks on seitsmendat aastat järjest Best Marketing. Best Internetil pärjatakse Eesti digivaldkonna parimaid juba alates aastast 2009.

Laeb infot...