Tallinna Tehnikaülikool

Tallinna Tehnikaülikool (TalTech) esitles veebruari alguses Brüsselis Eesti esinduses ja konverentsil EU Industry Days Euroopa Komisjoni ja Parlamendi ning tööstuse esindajatele TalTechi Iseautot ja tutvustas targa linna projekti.

Iseauto in Brussels.

Vaid aastaga TalTechi ja Silberauto koostöös valmis ehitatud Iseauto äratas Brüsselis tähelepanu kui omanäoline ja uuenduslik autonoomne sõiduk, mis suudab opereerida ka talvistes tingimustes. 5. ja 6. veebruaril toimunud kõrgetasemelisel konverentsil EU Industry Days, mille avas Euroopa Komisjoni president Jean-Claude Juncker, jäi eestlaste Iseauto silma paljudele tipptöösturitele ning Euroopa Liidu otsustajatele.

Iseautoga tutvunud Euroopa Komisjoni teadusuuringute ja innovatsiooni peadirektoraadi peadirektor Jean-Eric Paquet leidis, et nüüd on põhjust tulla Tallinnasse, et TalTechi Iseautoga sõita. Jean-Eric Paquet kiitis väga tehnikaülikooli uut lühinime TalTech, mis on tema sõnul julge ja nutikas valik: „Everyone knows it!“

Euroopa Komisjoni teadusuuringute ühiskeskuse peadirektori asetäitja Maive Rute kinnitas, et TalTech on juba näidanud koostöös Soome partneritega võimekust ületada riigipiire. „Loodan, et ülikoolil õnnestub leida koostööpartnerid ka mujalt Euroopast. Samuti loodan, et tänaste kontaktide baasilt areneb koostöö Euroopa Komisjoni teaduse ühiskeskusega,“ sõnas Rute.

Euroopa Liidu otsustajate, teadlaste ja investorite ning ajakirjanike tähelepanu pälvis nii Iseauto kui ka TalTechi linnakusse ehitatava targa linna projekt aga ka teised tehnikaülikooli valdkonnad – nanomaterjalid, küberturbe ning e-riigi tehnoloogiad.

Iseauto projektijuhi ning TalTechi inseneriteadlase Raivo Selli sõnul küll teatakse autonoomseid sõidukeid, kuid paljud nägid alles nüüd esimest korda päris isejuhtivat bussi. „Enim on küsitud sõiduki parameetrite nagu liikumisulatus, andurite, tehniliste lahenduste, küberturvalisuse ning autonoomsuse kohta. Külalistele avaldas muljet, et niivõrd väikeses riigis on valmis tehtud sedavõrd märkimisväärne seade, neid üllatas ka sõiduki valmimise kiirus – ideest teostuseni on kulunud vaid üks aasta. Tehti soovitusi osalemiseks erinevates Euroopa rahastusprogrammides, aga ka näiteks Iseauto rakendamiseks Euroopa suurlennujaamades nii siseruumides kui ka väljas ning suurtes tööstuspiirkondades inimeste ja kaubatranspordiks,“ sedastab vanemteadur Raivo Sell.

TalTechi Iseauto tiim loodab Euroopast leida koostööpartnereid nii autotöösturite kui ka teadlaste hulgast.

Järgmine samm uue Iseauto loomisel on täiustada ja arendada võimekust liiklemiseks koos teiste autode, jalgrataste ja inimestega linnaruumis. See tähendab ennekõike uuendusi tarkvaras.

7. veebruari seminar “Mobility as a service and autonomous vehicles – trends and developments in EU” toimus TalTechi, Eesti Teadusagentuuri, ELi Eesti esinduse ning Helsingi linna koostöös. Seminari tegid ettekandeid Eesti suursaadik ELi juures Clyde Kull, Euroopa Komisjoni teadusuuringute ühiskeskuse peadirektori asetäitja Maive Rute ja Euroopa Komisjoni mobiilsuse ja transpordi peadirektoraadi peadirektor Henrik Hololei.

TalTechi Iseauto esmaesitlust Brüsselis rahastab Euroopa Liit ASTRA programmist.

Võimalus saada TalTechi tootearendus ja robootika või mõne teise inseneri- või IT eriala tudengiks ja osaleda Iseauto 2 ehituses on juba täna: 1. novembril algas tehnikaülikoolis uute tudengite vastuvõtt. Vaata lähemalt teejuht.taltech.ee

TAUST

TalTechi Iseauto esmasõit oli tehnikaülikooli juubelil 20. septembril 2018

  •  gabariidid 2400 x 3500 x 1500 mm
  •  mahutavus kuni 6 inimest
  •  sõidukiirus 10-20 km/h
  •  peamootori võimsus 47 kW
  •  andurite komplekt – lidarid, kaamerad, IMU, GNSS
  •  tarkvara – Robot Operating System (ROS), Autoware

Laeb infot...