15. aprillil toimus TalTechi aulas TalTechi Turundusõhtu, mida korraldas tudengiorganisatsioon TalTech Turundusklubi. Sündmusel osales 245 inimest ning esmakordselt oli võimalik arutelu jälgida ka otseülekande vahendusel – seda kasutas 102 huvilist. Paneeldiskussiooni vormis toimunud Turundusõhtu keskendus kahele tänapäeva turundusmaastiku kuumimale teemale – TikToki reklaamid ja sisuloome.

TikToki reklaamid – rohkem kui lihtsalt trend
TikToki turundusest rääkisid oma ala tipptegijad: Merle Mark (Mediabrands Digital), Taavi Lehari (La Ecwador) ja Annika Moisescot (Nobel Digital). Arutelust jäi kõlama mitu mõtet, mida turundajad ei tohiks unustada: „TikToki ei saa võtta kui teist Instagrami,“ märkis Merle Mark. „Instagrami Reels ei pruugi TikTokis töötada, aga vastupidi võib küll.“
Kõlama jäi ka mõte, et TikTok ei ole lihtsalt platvorm, vaid tööriist, mille edukas kasutamine eeldab nii strateegiat kui ka loovust. Engagementi mõõdikud, testimine, ajastus – need ei ole pelgalt tehnilised detailid, vaid võtmeelemendid, et sisu üldse nähtavaks saaks. „Kui suhe algoritmiga pole soe, ei jõua sa kuhugi,“ sõnas Mark.
Taavi Lehari rõhutas, et TikToki sisu ei pea olema naljakas – see võib olla ka hariv ja siiras, tähtis on vaid, et see oleks inimesele mõistetav ja usaldusväärne. Kiire reageerimine trendidele ja julge katsetamine aitavad silma paista. „Kui lähed TikToki, siis mitte katsetama, vaid mängima nende reeglite järgi – täiega,“ toonitas ta.
Annika Moisescot pani kuulajad mõtlema reklaami eesmärkidele: „Kui sa ei tea, miks sa reklaami teed, siis ei saa sa ka selle tulemust hinnata.“ Tema sõnul peab reklaam toetuma trenditeadlikkusele, eetikale ja brändi pikaajalisele eesmärgile. Hea reklaam ei häiri – see lisab väärtust ja jääb meelde.
Sisuloome – looming, töö või elustiil?
Teises paneelis jagasid oma kogemusi Robin Valting (produtsent, YouTuber), Karl Niilo (Exela Media Group / Nopri talu) ja Robin Pass (Social Buzz). Nende vestlus tõi esile, et sisuloome pole enam nišš, vaid tõsiseltvõetav töövorm. „Suurim viga, mida alustajad teevad, on see, et nad ei alustagi,“ rõhutas Karl Niilo.
Robin Valting rääkis ausalt, et sisuloome ei tohiks olla vaid "reklaamitahvel": „Eesmärk on ehitada pikaajalised suhted brändiga, mitte teha üksikuid sutsakaid.“ Tema kogemus YouTube'is näitab, et motivatsioon sünnib loomisrõõmust, mitte pelgalt numbritest.
Robin Pass tõi välja, et ettevõtted on aina enam valmis usaldama sisuloojaid – täna ei kirjutata enam lausehaaval ette, mida öelda. „Koostööd toimivad, kui need on läbipaistvad ja vabad,“ sõnas ta ning lisas, et looming vajab struktuuri ja distsipliini – tema abimeheks on Notion.
Moderaatorina hoidis õhtut säravalt koos Keit Alev, Äripäeva turundusjuht, kelle kogemustepagas ulatub raadiosaadetest konverentsimodereerimiseni.
Turundusõhtu 2025 jäi meelde mõttega, et turundus ei ole ainult töö, vaid pidev õppimine, kohanemine ja loomine.
Aitäh kõigile kuulajatele ja esinejatele, kes selle õhtu eriliseks muutsid!
📅 Kohtumiseni järgmisel Turundusõhtul – 14. aprillil 2026!