Tallinna Tehnikaülikool

Teedeehituse ja geodeesia õppekava esimese kursuse tudengid käisid septembri lõpus uurimas, kuidas edeneb Tallinna ringtee Luige-Saku lõigu ehitus ja kuidas üldse ehitusobjektil reaalne töö käib. 

Teedehituse tudengid tutvuvad Luige-Saku objektiga

Tallinna ringtee on üks Eesti suurima liiklussagedusega (umbes 10000 sõiduautot ööpäevas) riigitee, kus parasjagu on käimas Luige-Saku lõigu ehitus. Maanteelõigu rekonstrueerimise eest vastutav AS YIT Eesti võttis värsked tudengid lahkelt vastu, andis neile esmased ohutusjuhised ning tutvustas objektiga seotud tegevusi.

Suurem ehitustöö algas lõigul juba 2019. aasta kevadel. Veel on jäänud vaid kilomeetrine lõik, millel tehakse pinnasetöid. Pinnasetööd moodustavad väga suure osa kogu objekti mahtudest ja kokku kulub muldkeha ehitamiseks enam kui 465 000 m3 pinnast. Lisaks on ehituse käigus rajatud kuus viadukti, millest suurimad  on 112,8 meetri pikkused ja mille alt hakkavad tulevikus sõitma Rail Baltica rongid. 

Kui kõik laabub, siis ehitustööd võivad lõppeda juba sellel aastal. Liiklema saab hakata valmis lõigul hiljemalt 2021. aasta kevadel. 

Kahetunnise külastuse käigus said tudengid ülevaate tehtust ja plaanidest. Lisaks panid nad proovile juba õppetööst saadud teadmised – tudengid  jälgisid ehitustööde kvaliteeti, ühtegi puudust nad ei tuvastanud. 

Teedeehituse ja geodeesia õppeprogramm on viimasel paaril aastal teinud sisseastujate hulgas suure hüppe. Kui 2018. aastal asus teedeehitust õppima vaid 11, siis 2019. ja 2020 tuli õppima vastavalt 37 ja 33 inimest. 

Laeb infot...