Tallinna Tehnikaülikool

Vaido Padumäe annab magistriõppekava „Ettevõtlik juhtimine“ programminõukogus nõu, milliseid teadmisi ja oskusi on kaasaegseks juhtimiseks tarvis.

Padumäe on lõpetanud Akadeemia Nord avaliku halduse eriala, kuid ei ole selles valdkonnas kunagi töötanud: „Ülikooli kõrvalt tehtud kaubakomplekteerija tööst sai kiiresti karjäär kaubanduses, nüüd olen 20 aasta jooksul töötanud Rimis erinevates rollides nii logistika, kategooria- ja sisseostu juhtimises. Vahepeal viis töö elama Riiga, kus juhtisin kolme Balti riigi ülest ostumeeskonda. Viimased kolm aastat olen tagasi Eestis Rimi tegevjuhi rollis.“

Milline on Teie hinnangul ettevõtlik juhtimine?

Ettevõtlik juhtimine on minu jaoks eelkõige tulevikku suunatud ja võimalusi otsiv - nõuab piisavalt julgust ja agiilset suutlikust muutustega kohanemiseks, samas ka julgust võtta vastutus tehtud valikute ja otsuste eest.

Picture of Vaido Padumäe.

Millist väärtust Teie enda kaubandusvaldkonna taustaga programmi pakute?

Selleks, et toode lõpuks kliendini viia, peab ühes kaubandusettevõttes sünkroonis toimima palju keerukaid protsesse nii inimese kui masinate ja tehnoloogia toel – suur logistikaoperatsiooon, erinevad IT platvormid, digitaalsed kolleegid, massiivsed personali juhtimise praktikad. Mitmekülgne, kiire ja dünaamiline sektor pakub palju huvitavaid väljakutseid nii juhtidele kui erineva spetsialiseerumisega spetsialistidele. Mul on olnud võimalus viimased 20 aastat töötada kaubandussektori erinevates lülides ning usun, et saadud kogemus annab hea tunnetuse, mida see sektor täna ja homme vajab.

Kuidas digirevolutsioon ettevõtete juhtimist on mõjutanud?

Ettevõtte juht peab täna ise suutma piisavalt hästi digimaailmas orienteeruda, et saada aru selle võimalikust mõjust ärimudelile. Tänapäeval kujundab tehnoloogia tihtipeale ärimudeleid ja protsesse, mitte vastupidi. Tehnoloogiat ja IT-d ei tohiks positsioneerida kui tugiüksust, vaid CTO/IT juhi roll peaks olema toodud ettevõtte juhtkonna tasandile.

Kaubandussektori väljakutsetest: Kuidas juhtida, kui pole inimesi, keda juhtida?

Kaubandus on samuti muutumas üha digitaalsemaks, seda nii kliendi kui ka töötaja jaoks. E-poed arenevad täna kiiresti ning kõik on otsimas parimaid lahendusi, kuidas kaup kiirelt ja mugavalt kliendini viia. Samuti on füüsilistes kauplustes suurem roll iseteeninduslahendustel. Ettevõtte sees teeb erinevad tööd ära üha rohkem tehnoloogia ja robot – olgu selleks siis varude juhtimine, hinnastamine, kauba komplekteerimine või teatud administratiivsete protsesside haldamine. See ei tähenda, et inimese roll kaob: juhtida tuleb inimese ja tehnoloogia koostoimimist.

Nimetage kolm omadust, mis peaks olema ideaalsel juhil.

Ma ei usu, et on olemas ideaalset juhti – kõigil on oma tugevused ja nõrkused. Oluline on olla nendest teadlik ning suuta vastavalt oma käitumist kohandada. Usun seda, et pidev “nälg” õppimise ja katsetamise järgi on aastatega muutunud tähtsamaks. “Muutuste hulk võrrandis” on ajas pigem kasvamas ja ei ole võimalik, et juht teab alati vastust.

Miks juhid vajavad enda arendamist?

Paigalseismine on taandareng – täna kiirem kui kunagi varem. Kuidas ennast juhtida ning hoida oma teadmised ja oskused pidevas arengus, see peaks olema iga juhi ambitioon. Ilma selleta kaotad oma väärtust tööturul üha kiiremini.

Ettevõtliku juhtimise magistriprogrammi läbimine arendab Sinu rahvusvahelise ettevõtluse ja juhtimise kompetentse, et tulla edukalt toime kiiresti arenevas digimaailmas. Õppekava lõpetajana on sul kõik eeldused tõusta rahvusvahelise organisatsiooni tipp- või keskastme juhiks. Loe lähemalt.

Laeb infot...