Järgmine teadusseminar TalTech Eesti Mereakadeemias Merenduse küberjulgeoleku keskuse seminaride sarjast toimub 28. mail kell 13:00-15:00 läbi MS Teams keskkonna. Osiris Valdez Banda, PhD, Aalto Ülikooli (Mere- ja arktilise tehnoloogia) dotsent, esineb ettekandega teemal "Targa meretehnoloogia ja -kontseptsioonide ohutuse tagamine".

Ettekandja sissejuhatavad märkused
Merenduse valdkond on läbimas muutust, mis keskendub tehnoloogiate ja kontseptsioonide arendamisele, et toetada turvalisema, targema ja keskkonnasäästlikuma mereliikluse kujunemist. Targad laevakontseptsioonid, sealhulgas niinimetatud autonoomsed meresõidukid (MASS – Maritime Autonomous Surface Ships), on eeldatavasti olulised mereveo- ja liiklusoperatsioonide tõhustamisel.
Siiski tuleb tagada, et nutikad meretehnoloogiad ja kontseptsioonid oleksid juba algusest peale turvalised – nende ohutus peab olema hästi läbimõeldud ja tõendatud. Üks oluline aspekt on see, et uued tehnoloogiad ja kontseptsioonid oleksid ohutud juba disainifaasis. Seetõttu on vaja süsteemset ja teaduspõhist lähenemist nii nutikate laevade kui ka nende tehnoloogiate kavandamisel ja kasutamisel.
Ettekandes käsitletakse viimaseid arenguid nutikate meretehnoloogiate ja -kontseptsioonide riskianalüüsis. Tutvustatakse ohutuse tagamise protsessi, mis põhineb tugevatele teaduslikele alustele rajatud lähenemisele ning analüüsitakse nende arengute mõju rahvusvahelisele merenduse regulatiivsele raamistikule.
Lühike elulookirjeldus
Osiris Valdez Banda on Aalto Ülikooli (mere- ja arktiline tehnoloogia) dotsent. Ta juhib teadusgruppi Turvalised ja tõhusad mere- ja laevasüsteemid (Safe and Efficient Marine and Ship Systems). Tema teadustöö keskendub merendusriskide analüüsile ja ohutussüsteemide projekteerimisele, rakendustega mereliikluses, nutikas laevanduses ja talvises laevanavigatsioonis.
Tema töö eesmärk on arendada meetodeid, protsesse ja tööriistu, mis võimaldavad modelleerida ja analüüsida laevade ja meresüsteemide riske, ohutust ja vastupidavust, et toetada nutika mereliikluse juhtimist. Osirise uurimistöö on toetanud riskianalüüsi ja -juhtimise mudelite väljatöötamist Põhja-Läänemere mereliikluse jaoks, keskendudes eriti kriitilistele veeteedele ja laevateedele Soome vetes.
Need analüüsid on tehtud, et hinnata uusi nutika laevanduse teenuseid, nagu näiteks kauglootsimine, ning mõista häireid ja muutusi, mida uute süsteemide ja autonoomsete tehnoloogiate kasutuselevõtt kaasa toob.