„Aasta õpetaja 2022“ konkursi nominent, Tallinna Tehnikaülikooli informaatika õppejõud Ago Luberg on tudengite seas väga hinnatud. Mis teeb tema enda arvates õppejõust hea õppejõu? Kuidas õpetada keerulist ainet ja võita samal ajal ka õpilaste poolehoid?
NB! Tallinna Tehnikaülikoolist kandideeris parima õppejõu tiitlile ka Virumaa kolledži telemaatika ja arukate süsteemide töörühma lektor Sergei Pavlov.
1. Püüan olla kannatlik, abivalmis ja toetav. Kui vähegi võimalik, olen oma tudengite jaoks alati kättesaadav.
2. Sõbralik suhtlus. Ma ei suhtle tudengitega ainult väga ametlikult, vaid ka lihtsal ja inimlikul tasemel – minuga võib näiteks alati koridoris vestlema jääda ja arutada, mis on südamel.
3. Õppejõul peab olema kindlasti endal sügav soov õpetada – sellest saab alati aru, kui seda soovi tegelikult ei ole.
4. Õppejõul peab olema missioonitunne, et on võimalik midagi vinget ära teha ja anda oma panuse, et IT valdkonnas oleks meie riigis asjad paremini.
5. Püüan motiveerida tudengeid, et neil endal oleks tõesti tahtmine õppida. Mida tehnilisema ja keerukama erialaga tegemist on, seda raskem on õppejõul seda huvitavalt ja haaravalt esitada. Siiski leiab selleks võimalusi, kui vaeva näha. Olen palju õppinud oma ala tippudelt. Tudengite huvi õppimise vastu tõstab see, kui nad näevad, et nende arvamus läheb õppejõule korda. Teen juba enne kursuse algust tudengitega veebi teel tutvust, et saada mingi ülevaade sellest, mis tasemel keegi on, millised probleemid, mis eriti huvitab.
6. Tudengisõbraliku õpetamise juures on väga oluline pakkuda kaasaegset õpikeskkonda, et tuleks võimalikult palju tagasisidet, et tudeng saab vastused just neile küsimustele, mis teda huvitavad ning kindlasti vastused küsimustele nende asjade kohta, mis on jäänud ebaselgeks.
7. On oluline jälgida, et õpilane ei jääks oma muredega üksi – muidu võib kannatada vaimne tervis, nagu seda paljudega juhtus koroonaajal, kui ühiskond oli suletud.