Tallinna Tehnikaülikool

Rauno Sigur töötab AS Cleveronis Aasia regiooni juhina, kuid vabal ajal veab oma ettevõtet DriveX Technologies, mis on masinõppimist kasutav sõiduki inspektsiooni rakendus sõidujagamise toetamiseks. Sellega pildistatakse autot, pilte analüüsitakse ning DriveX raporteerib tulemustest (näiteks visuaalsed defektid, läbisõit, kütusetase jm). DriveX Technologies on tema sõnul hea näide cleveroonikute väärtustest: nutikas, uudishimulik ja "teeme ära" mentaliteet.

Miks Sinu arvates just teie platvorm Ajujahi 12 parema hulka pääses?

Täpse vastuse saab anda žürii, kuid arvan, et hinnati ideed, meeskonda, suhtumist ja esitlust. DriveX Technologies muudab auto jagamist, rentimist ja kindlustamist läbipaistvamaks. Meil on tugev meeskond, pilootprojektid ning meile annavad nõu eksperdid rendi- ja autotööstuse sektorist.

Picture of DriveX team

Millist kasu inimesed teie ideest saavad?

Tänane trend näitab selgelt, et autode rentimine ja sõidujagamine on kiires kasvus. Aga turul on ka probleem – läbipaistvus. Ehk teisisõnu, kes, millal ja mis tulemustega autot kasutas. Probleemikoht ongi auto seisund ja vigastuste tekke dokumenteerimine, vastutuse määramine. Teisalt saab meie lahendust kasutada tulevikus ka auto kaskokindlustamisel, muutes protsessi iseteeninduslikuks. Sama kehtib kahjujuhtumi raporteerimisel: kui täna võtame kindalaekast paberi, siis peatselt ajame selle ebameeldiva tegevuse joonde telefoniäpi abil. Aitame ka korporatiivkliente, kellel on suur ning jagatav autopark.

Tulevikus saame ka täpsemini hinnata autode järelturuväärtust, mille vastu on tundnud huvi nii autotootjad kui ka müügikuulutuste platvormid.

Mis on ettevõtja kõige tähtsam oskus? Kas sa õppisid seda ülikoolis või äris?

Kindlasti võime näha probleeme, seoseid ning tugev tahe leida lahendusi. Äri luuakse tänapäeval seal, kus seda esmapilgul teised ei näegi. Paradoksaalsel kombel arvan, et kui kõik inimesed ütleksid, et tegemist on suurepärase ideega, siis oleks tegelikkus vastupidine. Võin kindlusega öelda, et just TalTechis ja hiljem ka Müncheni tehnikaülikoolis õpitu on loonud aluse kriitiliseks mõtlemiseks. Ülikoolis õpib ka järjepidevust, ilma selleta on väga raske kuhugi jõuda.

Kumb on tähtsam, hea toode või hea müügimees?

Pikas plaanis loomulikult mõlemad, aga alustamiseks kindlasti müük. Ilma müügita ei tea, kas idee on realiseerimist väärt. Ka meie muutsime oma ideed totaalselt, sest esialgne toode polnud turul vajalik. Ilma klientide tagasisideta ei tea, kas ollakse õigel teel. Ilma maksva kliendita ei ole võimalik efektiivselt ettevõtet alustada. Tänapäevane tootearendus peab käima käsikäes turuga ja on väga suur oht, et alustamiseks valitakse vale suund. Kuigivõrd on startup-maailmas kapitali kaasamine justkui loogiline samm, kuid minu hinnangul väärtustab sektor üha enam just kasumlikku kasvu. Seega soovitan juba esimesest päevast müüma hakata! Iga tagasiside ja kriitika on väga oluline.

Picture of Rauno Sigur

Kuidas TalTechis saadud haridus on selle idee juures Sind aidanud?

Meie meeskonnast on lõviosa TalTechi haridusega. Mina olen magister juhtimise ja turunduse erialal TalTechist, lõpetasin 2017. aastal cum laude. Veetsin ka vahetusaasta Müncheni Tehnikülikoolis, mis on maailma parimate seas. Mind aitas tohutult kriitilise mõtlemise arendamine, info sünteesimine ja järelduste tegemine. Äris on hästi oluline eristada olulist mitteolulisest ning leida seoseid. Müügis tuleb tihti ette ka seda, kus pead kliendi äri temast paremini tundma ning talle andma nõu, miks just sinu lahendus talle kasulik on.

Olen aru saanud, et TalTechil ja Eestil on väga oluline eelis kogu maailma ees: suurepärased eksperdid ligidal olemas, teeme võimsaid tulemusi väiksema kapitaliga ning efektiivsemalt. Ka TalTechi vilistlased, kes on edukad ettevõtjad, on mulle andnud head nõu. Julge küsida, ole avatud ning ära unusta austust. Siis sind ka aidatakse ja elatakse kaasa.

Laeb infot...