Tallinna Tehnikaülikool

Õppejõudude kohustus osaleda didaktilises enesetäiendamises 6 EAP ulatuses atesteerimisperioodi jooksul on akadeemilise karjääri korralduses kehtinud juba mõnda aega. Senine sõnastus viitas, et atesteerimisperioodi jooksul tuleb läbida vajalikus mahus koolitusi. Koolitused aga ei pruugi erinevatel karjäärietappidel olla kõige optimaalsem enesetäienduse vorm. Seetõttu kiitis õppekomisjon eelmisel õppeaastal heaks didaktilise enesetäienduse täpsustatud põhimõtted.

Mõistagi, võetakse ka edaspidi enesetäiendusena arvesse koolitusi, kuid need ei pea olema võetud vaid meie ülikoolist, sobivad ka muud didaktikaalased täiendkoolitused. Koolitused pakuvad olulist sisendit õppetöö uuendamiseks, kuid õpitu rakendamine ja muudatuste sisseviimine nõuab aega ja pingutust. Kui soovitakse oma senist õpetamispraktikat muuta, saab neid tegevusi kajastada enesearenguna. Ülikool väärtustab kollektiivset tegevust õpetamise valdkonnas ja selles valguses on ka kolleegidelt õppimine erinevates vormides oluline enesearengu osa.

Üha olulisemaks muutub õppejõu arenguportfoolio ehk arengumapp. Kui koolituste läbimine on enamasti lihtsasti tõendatav, siis ei pruugi see niisama lihtne olla enesetäienduse puhul. Sel juhul kasvab portfoolio olulisus, sest see võimaldab enesetäienduse erinevaid aspekte dokumenteerida. Atesteerimiskomisjonil tuleb siis portfoolio alusel hinnata, kas enesetäiendus on piisavalt põhjalikult kajastatud. Arengumapiga seotud küsimustes saab alati nõu küsida didaktikakeskusest.

Põhimõtetega saab tutvuda siin.