Eesti Mereakadeemia (EMERA) partnerlus Carnival Corporationi kruiisifirma Holland America Line'iga on jõudnud punkti, kus esimene praktikant on juba mõned kuud suurel kruiisilaeval praktikal olnud ning lisaks praktilisele kogemusele, saanud võimaluse ka maailma näha.
Koostöö raames on EMERA laeva elektrimehaanika üliõpilane Mark-Mihkel Eiche esimese tudengina asunud kadettide praktikaprogrammi. Tema praktika toimub kuuekuulise lepingu alusel kruiisilaeval MS Noordam, kus Mark-Mihkel saab akadeemias õpitud oskusi arendada ja osaleda mitmesuguste elektrisüsteemide hoolduses.
Mark-Mihkli praktikateekond algas Alaskast Whittieri sadamast, kuhu ta jõudis pärast 30-tunnist seikluslikku reisi. Esimese kuu jooksul töötas ta Alaskal ja sai võimaluse kogeda sealset looduse ilu, enne kui laev võttis kursi üle Vaikse ookeani Jaapanisse.
Pardal viibitud kahe kuu jooksul on Mark-Mihkel kohanenud laevaeluga, õppides uusi töövõtteid ja osaledes laeva meeskonna igapäevaelus. Hommikustel koosolekutel määratakse päeva ülesanded, mille käigus Mark-Mihkel kaasas käib, õppides ja rakendades omandatud teadmisi kogenud juhendajate kõrval. Meeskond on toetav ja sõbralik ning aitab praktikandil meremeheelu keerukustega toime tulla. “Minu põhiliseks ülesandeks on õppida ja kaasas käia. Kuna ma olen kadett, siis mulle otseselt tööülesandeid ei saa anda, kuid vaikselt proovin teha ise mingeid töid, olgugi et keegi teine vaatab pealt,” lisab Mark-Mihkel, tuues esile, kuidas praktikant kogeb praktilisi kogemusi.
Praeguseks on Mark-Mihkel osalenud mitmesugustes ülesannetes, sealhulgas hallivee pumba juhtpaneeli hoolduses ja 690V elektrimootori juhtskeemi arenduses. Mark-Mihkel jagab, et kruiisilaev on ideaalne keskkond laeva elektrisüsteemide tundmaõppimiseks, kuna seadmed on mitmekülgsed ning juhendajaid on palju.
Peagi jagame rohkem lugusid Mark-Mihkli praktikakogemustest.