Tallinna Tehnikaülikool

Esko Neider on pärit Jõhvist, kuid pärast Harjumaale kolimist lõpetas 9. klassi Tabasalu Ühisgümnaasiumis ning keskkooli tunnistuse sai hoopis Tallinna Väike-Õismäe Gümnaasiumist (2007). Kohe pärast keskkooli lõpetamist asus Esko õppima Eesti Mereakadeemiasse laeva jõuseadmete mehaaniku erialale.
Alates eriala omandamisest (2012) on Esko töötanud 3. mehaanikuna Spliethoff-is, vahepeal lühidalt kaldal Willenbrock Baltic OÜ-s elektritõstukite hooldustehnikuna, TS Shippingu jäämurdjal Botnica 3. mehaanikuna ning ESL Shipping OY-s 2. ja vanemmehaanikuna, kus ta ka täna ametis on. Vabal ajal hindab Esko perega ühiselt veedetud aega ja naudib mootorrattaga sõitu. 

Esko Neider merel
Esko Neider merel. Foto: erakogu

Miks vajab Eesti rohkem laevamehaanika eriala spetsialiste?
Leian, et laevamehaanika õppesuund annab laialdased tehnikaalased teadmised töötamiseks tehnikavaldkonna erinevates tööstusharudes. 

Mis on järgmisel 5-10 aastal laevamehaanika suurimad väljakutsed?
Keskkonnasäästlike lahenduste rakendamine ja kvalifitseeritud, oskusliku personali vähesus. 

Kuidas rohepööre laevamehaanikas välja näeb? 
Mõningad arengud rohelisema laevatranspordi suunas, mis pähe tulevad on: madala väävlisisaldusega kütuste kasutuselevõtt, LNG kasutamine kütusena, heitgaasipuhastusseadmete (scrubberid) kasutuselevõtt, hübriidtehnoloogia rakendamine: nt. laevad on varustatud akudega, millelt saadava elektri abil laevad saabuvad sadamasse ja lahkuvad ning sadamas viibimise ajal on kaldavoolu toitel, vähendades seeläbi sadamas õhusaastet ja müra. 

Üks lõbus seik, mis on sel erialal töötades ette tulnud.
Üks lugu, mis meenub, kuulub rubriiki ”kultuurilised eripärad ja keeleoskus”. Pärast akadeemia lõpetamist asusin stažöörina (trainee engineer) tööle Spliethoffi, kus puutusin esimest korda kokku filipiinlastega. Koolis inglise keele tundides küll oli juttu, et erinevatel rahvustel võivad olla inglise keele rääkimisel omad eripärad, kuid ega kõik koolitarkus õigel hetkel meelde tule. 
Esimesel nädalal koos töötades tegi üks wiper minuga juttu ning rääkisime niisama tühjast- tähjast. Üks hetk ta küsis minult: ”You have pipe?” Sattusin segadusse ning küsisin vastu, et: “what pipe you need?” Mispeale tema ütles: ”No-no, not pipe. You know, married, pipe (wife)?” Siis sain alles aru, et ta küsis, kas olen abielus. Nimelt on filipiinlastel raskusi ”V”, ”F”, ”W” häälikute hääldamisel ja nad kipuvad neid ”P” ja ”B”-ga asendama ning algul, seda mitte teades, kippus omajagu segadust tekkima. 
 

Kas tahad mõista, kuidas töötab suurem osa masinaid, süsteeme ja seadmeid? Kui tahad rakendada oma tehnilisi teadmisi ja oskuseid nii maal kui merel ja teenida selle eest väärikat palka ning juba praktika ajal külastada erinevaid maailma paiku, siis on laevamehaanika eriala just Sinu jaoks! Õppekava pakub võimalust spetsialiseeruda kas laevamehaanikuks või laeva elektrimehaanikuks. Mõlema puhul on võimalus õppida juurde ka laeva külmutusmehaaniku eriala. Tutvu laevamehaanika õppekavaga: taltech.ee/laevamehaanika.

Laeb infot...