Tallinna Ülikooli, Tallinna Tehnikaülikooli ning haridustehnoloogia ettevõtteid esindava EdTech Estonia korraldatud rahvusvaheline haridushäkaton “EdTech Hack 2024” tutvustas kolmel päeval, 15.–17. novembrini värskeid ideid ja lahendusi, et kohandada kutseharidusõpet õppijate ootustele vastavaks.
Häkatonil osales ligi 20 meeskonda kokku 20 riigist üle maailma. Üle poole osalejatest olid üliõpilased ning paljudes tiimides oli liikmeid enam kui ühest rahvusest.
Ürituse peakorraldaja, IT-teaduskonna IT didaktika nooremprofessori
Janika Leoste sõnul oli ürituse eesmärk edendada ning populariseerida kutseharidust, anda osalejatele võimalus mõtestada tulevikuoskuseid ja leida lahendusi kutsehariduses esinevatele väljakutsetele.
“Fookuses olid eelkõige uute karjääriteede loomise võimalused ning uutmoodi õppimise edendamine tehnoloogiate abil. Näiteks loodi vestlusrobot pehmete oskuste arendamiseks, terviklik lahendus inseneridele probleemide tõhusamaks lahendamiseks ning kodutööde automatiseerimise tööriist stressi vähendamiseks ja õppimise tõhustamiseks. Mängustamise kaudu motiveeriti õpilasi märkide ning punktidega,“ rääkis Leoste.
Ta lisas, et teiste lahenduste hulgas pakuti välismaalastele taskukohast eesti keele õppevahendit ning kutseõppuritele ja naissoost koodikirjutajatele loodi simulatsioonid praktiliste oskuste arendamiseks. Samuti loodi üliõpilastele praktikakohtade ja mentorite leidmiseks platvormid ning õpetajatele lihtne tööriist testide loomiseks ja haldamiseks,” tutvustas Leoste häkatoni silmapaistvamaid ideid.
Žürii liikme ja mentori ning Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi kutsehariduse dotsendi Meidi Sirki sõnul olid kõik meeskonnad tublid ja esile toodi huvitavaid lahendusi haridusvaldkonnas, mis olid selgelt seotud kutsehariduse fookusega.
“Usun, et kõik üritusel osalejad said juurde uusi teadmisi, kogemusi ja ehk ka sõpru, kellest tulevikus võivad saada sisukad koostööpartnerid,” lisas Sirk.
Žürii hindas meeskondade lahendusi kolmes kategoorias: 1) lahenduse kvaliteet ja asjakohasus kutsehariduse kontekstis; 2) laiem mõju ja jätkusuutlikkus ning 3) meeskond ja teostatavus. Nende kategooriate alusel kujunes ideedest pingerida.
Cyborg Boot Campi – võitja meeskonna lahenduse abil saab tulevikus pakkuda praktilisi töökogemusi rollimängude kaudu, mis simuleerivad reaalseid tööolukordi. Lahendus keskendub eeskätt meeskonnatöö arendamisele, vältides traditsioonilisi õpetamismeetodeid ja pakkudes uuenduslikku lähenemist õppimisele.
InternHub - teise koha saavutanud eesmärk on vähendada kutseõppurite stressi eelseisvate praktikate pärast, pakkudes realistlikku simulatsioonikogemust, mis aitab paremini valmistuda tööeluks ja suurendab enesekindlust praktilistes olukordades.
ÕppeSild - kolmandale kohale jõudnud meeskonna eesmärk on ületada hariduslikku lõhet autistlike laste jaoks, pakkudes tehisintellektil põhinevat lahendust, mis võimaldab isikustatud õppimist koos positiivse tagasisidega, et toetada autistlike laste õpiteekonda ja edendada kaasavat haridust.
Oluline ja vastutusrikas roll kogu ürituse õnnestumisel oli vabatahtlikest mentoritest koosneval tugivõrgustikul, kes pakkusid meeskondadele abi nende ideede ja lahenduste testimisel ning katsetamisel kogu ürituse vältel. Mentoreid oli kokku 22 – häkatonil osalesid nii protsessimentorid, kes jälgisid ideede arengut kogu ürituse vältel, kui ka ekspertmentorid, kes pakkusid spetsiifilist tuge kutsehariduse valdkonnas.
Haridushäkatoni eesmärk oli 48 tunni jooksul töötada meeskondlikult välja ja katsetada uudseid ideid, mis aitavad kujundada kutsehariduse tulevikku ja õppimist ning pakuvad lahendusi olemasolevatele probleemidele kutsehariduses.
Parimatele lahendustele pani auhinnad välja haridus- ja teadusministeerium, Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituut, EdTech Estonia, Tallinna haridusamet, Energia Avastuskeskus, Tallinna Tehnikaülikool, Miltton, sTARTUp Day, Bonsay Technologies, Machine Learners, Tartu Rakenduslik Kolledž, Eesti Merekool ja Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskus.
Kõikide auhindade ja eriauhindade saajad ning lõplikud punktitabelid leiab siit.
Häkatoni korraldasid Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituut ning Tallinna Tehnikaülikool koostöös EdTech Estoniaga ning üritus toimus Euroopa Sotsiaalfondi toel.
Tallinnas toimunud haridushäkaton on osa üleeuroopalisest digihariduse häkatonide nädalast DigiEduHack 2024, mis lõppes 17. novembril. Selle jooksul korraldati üle 50 häkatoni, millest võttis osa üle 1000 osaleja 26 riigist. DigiEduHack on Euroopa Komisjoni toetatud haridusliikumine, mille eesmärk on edendada innovatsiooni, koostööd ja loovust ning juhtida positiivseid muutusi digihariduses.
Häkatoni liftikõnesid saab järelvaadata Tallinna Ülikooli YouTube kanalil.