Tallinna Tehnikaülikool

Täna, 8. juunil ilmus ajakirja Meremees kahekümne teine tasuta veebinumber.

Ajakirja Meremees suvenumbrist saab lugeda:

Kvartaliajakiri Meremees tutvustab rubriigis „Merejulgeolek“ julgeolekulaevastike ühendamist ja nende tulevikuülesandeid ning küsitleb reservkontradmirali Igor Schvedet ta mereväe algusajast peale edenenud teenistuskäigu kohta ja palub arvamust ka ristleja „Moskva“ huku kohta. Eesti Meremuuseum korraldas äsja Tallinnas esimese rahvusvahelise konverentsi, millel meresõjaajaloo eksperdid käsitlesid sõdadevahelist aega, kui Läänemerel tegutsesid aastail 1918-1939 esmakordselt üheksa riiki.
Teadusuuring, mis lubab Eesti kalureile vähese töömahuga lisategevusala, soovitab rannakarbikasvatust. Kus seda paremini sobib teha, näitab hiljaaegu kinnitatud üleriigiline merealaplaneering. Peamiselt ootasid planeeringu kinnitamist aga tuuleenergia ettevõtted, millest esimene lubab töötavat meretuuleparki juba kuue aasta pärast.
Mereharidusrubriigis on ülevaade merendusvaldkonna häkatonist, milles 50 osalejat otsis kolme päeva jooksul 7 rühmas lahendust seitsmele olulisele merendusprobleemile. Korraldajate arvates pelgavad tudengid merendusvaldkonna häkatonis osaleda, sest peavad merendust keeruliseks valdkonnaks, kuid võitsid väga tugevad meeskonnad.
Meremeeste seiklustest on Rein Albril seekord jutustus, kuidas teda Kamerunis vene spiooniks peeti ja mismoodi kiire reaktsioon ta sellest süüdistusest imekombel päästis. Saaremaa Merispordi Seltsil täitus 30 aastat taasasutamisest ning harrastusmeresõidu kandepinna laiendamiseks kavatseb selts kaasata võistlema ka matkapurjetajaid ja kaatriomanikke.
Juttu on Tallinki laevade ebaharilikest prahilepingutest, mis andsid viiruskriisis seisma jäänud laevadele ja meremeestele tööd. Aegna-liinile tuli uuem ja kiirem laev, aga Vanasadama lähedusest leiti vist Euroopa suurima hansakoge vrakk. Eesti Meremuuseum tähistas 10 aasta möödumist filiaali avamisest Lennusadama angaaris ning kavandab veel üht filiaali Naissaarele.
Tagakaanel lehvitab Meremees järele Tallinki parvlaevale „Sea Wind“, mille alateki raudteerööpail olid Eesti lipu all oldud aastail vagunite asemel autod.

Meremehe suvenumbri lood on järgmised:

  • Läänemerest saab demokraatlike riikide meri
  • Julgeolekulaevastike ühendamisest
  • Pandeemia tõi Tallinkile tulusad prahtimislepingud
  • Soome ja Eesti merendusklaster
  • Spioon üheks ööks
  • Saaremaa Merispordi Seltsil möödus 30 aastat taasasutamisest
  • „Marinehäkk, vol 2“ tõi fookusse seitse olulist merendusprobleemi
  • Eesti mereplaneering on lõpuks kehtestatud
  • Esimene meretuulepark võib valmida aastaks 2028
  • Läänemere rannakarp on uskumatult valgu- ja vitamiinirikas
  • Teaduslik pilk merekaitse minevikku ja tulevikku
  • Noorem ja kiirem Aegna-laev
  • Merendusuudised
  • Eriti suur koge
  • Ei osanud unistadagi
  • Eesti oli Naissaarel raudtee ja mere vahel
  • Head teed, „Sea Wind“!

Laeb infot...