Tulevastele üliõpilastele soovitan ma tungivalt TalTechi ja Keskkonnatehnika ja -juhtimise magistriprogrammi. TalTech on kõige innovaatilisem ülikool Eestis, mis pakub laialdasi akadeemilisi ning õppekavaväliseid võimalusi, kus saate lasta end läbi imbuda kõigest, mis teid iganes huvitab.
On palju põhjuseid, miks õppida TalTechi keskkonnatehnika ja juhtimise magistriõppekaval. Hakanit ahvatlesid kõige innovaatilisem ülikool, keskaegne linn ning akadeemiline väljakutse, mis on hoidnud teda TalTechis viis viimast aastat ning hetkel on ta doktorikraadi omandamas.
Hakan, mis tõi Sind TalTechi ja Eestisse? Kui kaua oled Tallinnas elanud?
Minu peamisteks prioriteetideks Taltechi magistriõppekava valimise juures olid hariduse omandamine positiivse õppekeskkonnaga ülikoolis ja väärtused, mis on kooskõlas minu omadega. Mind on alati vaimustanud taoline armas linnake, kus asub Põhja-Euroopa kõige paremini säilinud keskaegne vanalinn. Mul ei jätku sõnu, et väljendada, kui tore on olnud juba 5 aastat Tallinnas elada!
Mis on olnud kõige meeldejäävam hetk TalTechis õppimise ajal?
Usun, et kauniste ja unustamatute hetkede loomise olulised koostisosad on sõprade ringi laiendamine ja osalemine ühiskondlikus elus. See rõõm, mis olen läbi elanud koos oma Eesti ja rahvusvaheliste sõpradega, kellega tundsin, nagu oleksin kodus, jääb minu südamesse alatiseks elama! Veelgi enam, oli suur au ja unustamatu hetk olla cum laude lõpetajana kutsutud Eesti tollase presidendi Toomas Hendrik Ilvese vastuvõtule.
Mis on Sinu lemmikkursused või õppeained õppekavas? Miks?
Minu lemmikkursused olid Õhusaaste vältimine ja juhtimine (EKK0170) ja Statistika (TES0020). Atmosfäärikaitse väljakutsete ning peamiste õhusaasteallikate omaduste mõistmine on üks tulevaste keskkonnateadlaste edukuse peamisi elemente, mis võimaldab neil tipptasemel insenerirakendusi tundma õppida. Andmepõhise digitaalse maailma koidikul on järgmisel keskkonnateadlaste põlvkonnal vaja kompetentsi suure hulga keskkonnaandmete korrastamiseks ja analüüsimiseks, et anda vastuseid keskkonnateadlaste üha keerulisemateks muutuvatele küsimustele.
Kui Sul oleks vaja kirjeldada Eestit ühe lausega täiesti võõrale inimesele, mida ütleksid?
Te elate ainult üks kord, miks mitte teha avastusretk ja uurida, kuhu Eesti sinu südames paigutuks?
Kas soovitaksid teistele üliõpilastele TalTechi ja keskkonnatehnikat ja juhtimise magistriõppekava? Miks?
Tulevastele üliõpilastele soovitan ma tungivalt TalTechi ja Keskkonnatehnika ja -juhtimise magistriprogrammi. TalTech on kõige innovaatilisem ülikool Eestis, mis pakub laialdasi akadeemilisi ning õppekavaväliseid võimalusi, kus saate lasta end läbi imbuda kõigest, mis teid iganes huvitab. Usun, et TalTech pakub suurepärast keskkonda ükskõik millisel õppekaval te õpite, ikka võite leida viisi oma akadeemilise ja isikliku potentsiaali maksimaalseks ärakasutamiseks. Lisaks on teadmiste levik Tallinna idufirmadelt ja/või organisatsioonidelt suurepäraseks initsiatiiviks ettevõtlikule mõtteviisile eduka tuleviku ülesehitamisel.
Kas Sul on TalTechile või oma teaduskonnale ettepanekuid, et saaksime tõsta õpetamise ja teadustöö kvaliteeti?
Nii nagu iga teinegi ülikool maailmas, pöörab TalTech tervikuna üha suuremat tähelepanu sellele, et teadus- ja arendustegevusel, õpetamisel ja juhendamisel oleks lisaks teadmistepõhise kogukonna loomisele ka oluline positiivne mõju kogu ühiskonnale. Usun, et TalTechi ja Eesti tööstuse vahelise koostöö edendamine võiks olla üks võtmeküsimustest, kuna te teete erilisi jõupingutusi kõrgtasemel rakendusliku teadus- ja arendustegevuse läbiviimisel ning üliõpilaste ja õppejõudude kaasamisel mõlema tegevuse kokkupuutepunktis.
Mida Sa teed pärast lõpetamist? Mil viisil on Sinu kogemused TalTechis aidanud Sul praegusele positsioonile jõuda?
Lõpetasin magistriõpingud juunis 2015. Sama aasta septembris astusin lõpetatud erialal doktorantuuri. Praegu olen doktoriõppe viimasel kursusel ja eeldatavasti lõpetan selle 2019. aastal. Lisaks olen alates 2018. aasta veebruarist meie ülikooli ettevõtluse spetsialist nii majanduse ja rahanduse osakonna kui ka meie õiguse osakonna alluvuses. Alates 2017. aasta septembrist olen olnud ka TEM0320 majandusmatemaatika ja TEM2565 kvantitatiivsete meetodite õppejõud.
Mis on Sinu doktoritöö teema? Mitu artiklit oled seni ajakirjades avaldanud?
Minu doktoriõppe uurimisteemaks on „Iru elektrijaama jäätmepõletusjaamast ja põlevkivielektrijaamadest saadud lendtuha kasutamise tehniline ja majanduslik hindamine Eestis“. Praeguse seisuga olen avaldanud ühe teadustöö. Teine uurimistöö on esitatud ja kolmanda esitan selle aasta lõpuks.
Kuidas tajud oma rolli muutumist üliõpilasest õppejõuks? Kas kaaluksid õppejõu ametit kui tulevast karjäärivõimalust?
Kuna usun kindlalt elukestvasse õppesse, tunnen end loengute pidamise ja õpilaste abistamise ajal “kogenud üliõpilasena”. Olen tõepoolest teadlik, et õpetamine on üllas amet. Püüan alati anda endast parima, et kujundada üliõpilastes nägemust edukast tulevikust. Mulle isiklikult meeldib uurida ja õpetada. Tulevane karjäär õppejõuna, iseäranis „vanemüliõpilasena“, on üks minu unistustest!