Tallinna Tehnikaülikool

Tallinna Tehnikaülikoolis peetud ümarlaud „Mis saab matemaatikast?“ lõppes hääletusega. Vastus rektor Tiit Landi küsimusele oli üsna üksmeelne: pea kõik asjaosalised olid selle poolt, et kitsas ja lai matemaatika tuleb liita.

Rektor matemaatikaga

Veelgi kindlamalt selgus paneelarutelust ning laudkondade mõttevahetuse tulemustest, et matemaatika õpetamises tuleb Eestis keerata uus lehekülg. Matemaatika tuleb enam integreerida tehnoloogiaõppega, aga seda võiks enam põimida ka teistesse ainetesse, siduda ettevõtluse ja rahatarkusega. Vähenema peaks aine eksamikesksus ja õpilaste hirm läbikukkumise ees, suurenema arusaam matemaatikast kui mõtlemise kunstist. Ka tuleb muuta hoiakuid ühiskonnas, sh lapsevanemate omi, paremini mõista ja motiveerida õpetajaid.

Küsimus pole vaid õpilaste teadmistes, oskustes ja võimalikes valikutes – Eesti vajab arvukalt tehniliste alade asjatundjaid, paljudel noortel pole aga huvi ega võimalustki ülikoolis neid erialasid õppima asuda.

Kohati tuliseks muutnud mõttevahetust juhtis Meta Advisory vanemkonsultant Urmas Vaino, selles osalesid Eesti Tööandjate Keskliidu tegevjuht Arto Aas, Tallinna Tehnikaülikooli inseneriteaduskonna professor Ivar Annus, TalTechi ja Tallinna Ülikooli lektor, matemaatik Jüri Kurvits, HTM-i üldhariduse peaekspert Helle Hallik, Jüri Gümnaasiumi direktor Liina Altroff, Viimsi Gümnaasiumi matemaatikaõpetaja Kristin Parve ja Viimsi Gümnaasiumi abiturient Maria Rohumaa. Arutelu on järelvaadatav.

Lisaks toimusid ümarlaual „Mis saab matemaatikast?“ arutelud tõepoolest ka ümmarguste laudade taga. Kuue laua taga istusid nii gümnaasiumiõpilased, tudengid, ülikooli õppejõud ja dekaanid, tööandjate esindajad, koolijuhid ja õpetajad. Laudkondade ettepanekud koguti ja salvestati, neid kasutatakse nii edasiste mõttevahetuste kui ka haridus- ja teadusministeeriumile esitatavate ettepanekute allikana.

Ümarlaua üritusest valminud fotod

Ümarlaua mõtetest valminud graafiline visuaal, autor: Siiri Taimla-Rannala