Intervjuu Eesti Energia välise järelkasvu ja värbamisvaldkonna juhi Natalja Horohordinaga.
Miks otsustasite portaali oma personalitöös kasutada?
Eesti Energia on Eesti kõige suurem praktikate pakkuja: ettevõttes on umbes 200 praktikanti aastas. Võtame praktikante vastu aastaringselt. Oleme TalTechi tudengitest huvitatud, kuna tehnikaülikool on võimekas kõrghariduse pakkuja ning väga paljude noorte valik nr 1.
Eesti tööportaalid pole tudengite värbamiseks nii efektiivsed, kuna üliõpilased ei veeda igapäevaselt tööportaalides aega. Tudengid on sihtrühm, kes vajavad paindlikku lähenemist, mida tööportaalid ei saa sageli pakkuda. Seetõttu eelistame üliõpilaste kõnetamiseks nooruslikku ja tudengikeskset keskkonda, nagu majandusteaduskonna praktikaportaal. Portaal täidab hästi oma eesmärki kommunikatsiooni lihtsal ja selgel juhtimisel. Meie jaoks on see elementaarne valik.
Mul on väga hea meel, et TalTechi majandusteaduskond lõi sellise portaali ning julgustan ka teisi teaduskondi seda kasutusele võtma. Koroonaolukord on korralikult käivitatud veebikanalite olulisuse väga selgelt välja toonud.
Kirjeldage, palun, portaali kasutajamugavust!
Majandusteaduskonna praktikaportaal on ratsionaalselt läbi mõeldud. Ma ei soovitaks ehitada liiga keerulist süsteemi. Paljudel ettevõtetel ei ole värbamistarkvara, nii et kandidaadi CV-st peaks täiesti piisama, et värbamisprotsessiga edasi minna.
Millist kasu olete portaali kasutamisest saanud?
Portaal on võimaldanud meil hõlpsasti tudengiteni jõuda, olla nähtav ning leida sobivad praktikandid.
Millistele ametikohtadele olete praktikante või töötajaid otsinud?
Oleme peamiselt otsinud finantskontrollereid ja -analüütikuid. Andmepõhine juhtimine on tulevikutrend, nii et nõudlus inimeste järele, kel on kompetents andmeid koguda, töödelda, visualiseerida ning andmetele tuginedes tarku otsuseid teha, aina kasvab. Praegustel tudengitel oleks kindlasti kasulik neid pädevusi arendada.
Kas Teil on ettepanekuid praktika valdkonna arendamiseks?
Ülikool võiks üliõpilastele korraldada lühikeste veebipõhiste karjääriürituste seeria, mille ühe ürituse raames jagavad 2-3 ettevõtte esindajad oma kogemusi ning karjäärinippe, näiteks kuidas edukalt kandideerida või kuidas vestlusel hästi esineda. Näeme, et välistudengid oskavad võrreldes kohalikega end märksa paremini presenteerida. Eesti üliõpilased võiksid neid oskuseid arendada. Samuti näeme, et Eesti turul on LinkedIn veel alahinnatud. Oma LinkedIni lingi saatmisest võiks kandideerimiseks piisata. Julgustan üliõpilasi rohkem LinkedIni oma kasuks tööle panema!