Tallinna Tehnikaülikool

EuroTeQ-i Euroopa supertehnikaülikoolis, kuhu kuulub ka Tallinna Tehnikaülikool, lõppes esimene ühine virtuaalne semester. Kuue tipptehnikaülikooli tudengid said valida ainekursuseid TalTechist ja meie tudengid omakorda neist.

Kudelina
Karolina Kudelina

Õppeosakonna mobiilsuskeskuse juhataja Riina Potter ütles, et ehkki kõige aktiivsem EuroTeQ-i välisõppe võimaluste tutvustamise aeg jäi suveperioodi, esitati partnerkoolidesse ühe või ka mitme õppeaine kuulama minekuks kokku enam kui 400 avaldust. Sügissemestri populaarseimaks aineks oli Müncheni Tehnikaülikooli (TUM) Innovative Entrepreneurs, palju sooviti õppida ka võõrkeeli, sealhulgas eesti keelt ja kultuuri.

TalTechist esitas avalduse 42 üliõpilast, kes soovisid võtta partnerite juures 59 erinevat ainet. Tallinna Tehnikaülikooli üliõpilaste seas olid populaarseimateks Tšehhi Tehnikaülikool Prahas ja Müncheni Tehnikaülikooli kursused, mida valiti kokku vastavalt 21 ja 19 korral.

Tallinna Tehnikaülikoolilt partnerite tudengitele pakutud 6 ainet soovis õppima asuda 26 tudengit. Populaarseimaks oli majandusteaduskonna aine Intellectual Property Law, mida valiti 11 korral. Enim, 17 korral, valisid TalTechi aineid Tšehhi Tehnikaülikool Prahas tudengid.

Tudengid jäid kogemusega rahule

TalTechi elektroenergeetika ja mehhatroonika doktorant Karolina Kudelina ütleb, et nägi infot taolisest võimalusest ülikooli kodulehel, vaatas huvi pärast kursuste valikut ja otsustas kandideerida. Ta valis hollandi keele. „Keelte õppimine suurendab silmaringi, tutvustab sind uute inimestega, muudab arusaamist maailmast. Pärast kursuse läbimist võin kahtlemata öelda, et eurooplaste keelte seas on hollandi keel üks ebatavalisemaid,“ räägib nelja keelt kõnelev Karolina.

Tšehhi Tehnikaülikool Prahas üliõpilane Matěj Černík räägib, et tema koduülikoolis reklaamitakse EuroTeQ-i virtuaalkursustel osalemise võimalusi laialt nii ülikooli kui ka teaduskonna veebilehtedel, lisaks sai ta infot meilitsi. Pärast kevadist vahetussemestrit Soomes Jyväskyläs pidi ta oma õpinguid aasta võrra pikendama. Nii oli tal koduülikoolis sügissemestril tunniplaan üsna hõre ning kaaludes esmalt valikuid teistest teaduskondadest, otsustas ta EuroTeQ-i reklaame nähes „proovida midagi uut“. Infosüsteeme ja juhtimist õppiv noormees registreerus Müncheni Tehnikaülikooli kursustele Innovative Entrepreneurship ja Cultural Agility for Studying and Working in Multicultural Settings ning TalTechi kursusele Intellectual Property Law.

Samas ülikoolis inseneeriat õppiv Emilia Melnik valis TalTechist sellesama kursuse ja põhjendab, et intellektuaalomandi juriidika on kaasajal oluline kõigile, mitte ainult majandusvaldkonna inimestele. „Kui keegi on ettevõtlusest huvitatud või lihtsalt soovib tulevikus oma leiutisi patenteerida, tasub tal õigusmaailmast aimu omada,“ ütleb Emilia.

„Kursusel polnud liiga palju paragrahve ja direktiive, vaid näiteid reaalsest elust. Mulle meeldisid õppejõu naljad ja joonistused, samuti tema abivalmidus üliõpilaste kodutööde ja muude ülesannete juures,“ ütleb Matěj ja lisab, et kasuks tuleb ka kursusel praktiseeritud inglise keel. „Ootasin iga tundi väga. Professor Pawan Kumar Dutt on hea professor, kes suhtub oma erialasse kirglikult. Õppisin palju uusi asju,“ võtab Emilia oma hea kogemuse kokku.

Rahule jäi ka Karolina. „Tunnid toimusid väikeses grupis, mis tähendab peaaegu individuaalset lähenemist igale õppijale. Õppimine oli ka tehtud väga mitmekesiseks ja kergeks: igapäevased teemad, dialoogid kõnelejatega, videotest õppimine. Rääkisime tundides võimalikult palju hollandi keeles. Oli tehtud kõik, et keel paremini meelde jääks,“ meenutab ta. 

Melnik
Emilia Melnik

Virtuaalne ülikool jätkub

Nii Emilia kui Matěj soovitavad EuroTeQ-i virtuaalkursustel osalemist kõigile. „See on hea võimalus võtta aineid, mida sinu enda ülikoolis ei ole, lisaks praktiseerida inglise keelt Euroopa prestiižseimate tehnikaülikoolide rahvusvahelises seltskonnas,“ põhjendab Emilia, kes on end juba uutele kursustele kirja pannud. Karolinagi õpib järgmisel virtuaalkursusel – seekord prantsuse keelt, kasutades pandeemia reisipiirangute ajal võimalust inimestega võõrkeeles suhelda ja keeleoskust värskendada.

Ka Matějl on järgmised kursused juba plaanis. Ta julgustab kõiki seda võimalust kasutama, sest see toob igapäevarutiini vaheldust ja lisab oma eriala põhiainete kõrvale uusi suundi. Sellest võib saada ka hea hüppelaud enne välismaale õppima minemist. „Ning sinu CV-s näevad nende ülikoolide logod väga muljetavaldavad välja,“ vihjab noormees tulevastele tööandjatele.

Matěj näeb EuroTeQ-i suurimat väärtust tudengite võimaluses võrrelda omavahel Euroopa tehnikaülikoole: näed erinevaid õppejõude, õpetamisviise, eri tüüpi eksameid ja ülesandeid, mitut masti kaastudengeid jne.

Ta toob aga välja, et probleeme võivad põhjustada Euroopa ülikoolide erinevused akadeemilises kalendris. Kui EuroTeQ-i kursus lõpeb hiljem kui tema bakalaureuseõpingud juunikuus, ei pruugi ta saada kevadsemestril osaleda. Ta möönab, et see on vaid lõpetajate probleem ning ilmselt koordineeritakse kalendrid ajapikku ka paremini paika.

Laeb infot...