21. mail toimus professor Mihkel Kõrgesaare atesteerimine. Atesteerimine on perioodiline hindamine, mille käigus vaadatakse üle akadeemilise töötaja pädevused, töötulemused ja töö tulemuslikkus. Selle eesmärk on kindlaks teha, kas töötaja on sobilik oma ametikohale või on oleks vajalik näiteks edutamine.
Mihkli viimane atesteerimine toimus 2021. aastal, mille tulemusel sai ta tenuuriprofessoriks abiprofessori astmel. Tenuur tähendab professori tähtajatut akadeemilist staatust, mis tagab ametikoha püsivuse. Atesteerimiseks tuleb esitada atesteerimiskomisjonile ülevaade viimase tööperioodi tegevusest, saavutustest ja eesmärkidest järgmiseks tööperioodiks.
Mihkel on seadnud järgmiseks viieks aastaks kaks põhilist sihti. Esimene neist on täiustatud lihtsustatud numbrilised simulatsioonid konstruktsioonide arvutamisel. Märksõnadeks on siin ‘täiustatud’ ja ‘lihtsustatud’. See teema ühendab endas viimaste aastate tegevused: lihtsustatud meetoditega tegeles hiljuti lõpetanud Mihkli esimene doktorant Teguh Putranto, ning numbriliste simulatsioonide täiustamise ja nende täpsuse parandamisega tegeleb praegu doktorant Adil Yatkin. Mihkel otsib ka praegu doktoranti, kes suudaks need kaks teemat omavahel kombineerida.
Teine teema, millega Mihkel järgnevatel aastatel aktiivsemalt plaanib tegeleda, on laevade ja nende käitumise digikaksikute mudelite arendus. Digikaksik on virtuaalne mudel olemasolevast laevast või meriehitisest, mis peegeldab laeva olukorda, käitumist ja koormusi. Digikaksiku abil on võimalik erinevaid olukordi täpsemini läbi mängida ja seeläbi muuta laeva käitamine efektiivsemaks kütusekulu, turvalisuse ja mugavuse seisukohalt. Auto- ja lennukitööstustes on digikaksikud juba ammu kasutuses.
Digitaalsete kaksikute kontseptsiooni arendamist merenduses toetavad viimasel ajal üha enam kogutavad suurandmed. Antud teema toetub paljuski juba olemasolevatele arvutusmudelitele ja -meetoditele, mis on üks põhjuseid, miks Mihkel soovib selle teemaga tegeleda. Digikaksiku arendamisel vajavad erilist tähelepanu platvormid, mis suudavad mudeli väljundi ja päriselus mõõdetud andmed kiiresti integreerida. Sellist platvormi saab kasutada laeva otsustussüsteemis, et hinnata laeva käitumuslikku funktsionaalsust, suurendada opereerimise efektiivsust, vähendada kütusekulu ja suurendada turvalisust. Selle teemaga tegelemiseks on samuti käivitatud kahe doktorandi otsingud.
Atesteerimiskoosolekul osales kuueliikmeline professorite komisjon, kes andis tagasisidet seni tehtud tööle. Peamisteks soovitusteks olid akadeemilise järelkasvu ja uurimisgrupi kasvatamine, eelkõige nende noorte kaudu, keda õpetatakse Kuressaare kolledžis. Samuti rõhutati konkurentsipõhise rahastuse suurendamise olulisust.