Tallinna Tehnikaülikool

Tänavune sisseastumine on olnud Tallinna Tehnikaülikoolis erakordselt edukas – kõik märgid viitavad sellele, et tegu on viimase kümnendi tugevaima vastuvõtuga. Ametlikud ja võrreldavad numbrid selguvad küll alles sügisel pärast immatrikuleerimist.

Kokku oli 15. juuli seisuga oma õppima asumise kinnitanud 3664 uut tudengit, mida on ligi 26% rohkem kui eelmisel aastal sisseastujaid (2908). Eriti suur on edu olnud bakalaureuseõppes (2439 sisseastujat), seega on hetke andmetega võrreldes kasv tervelt 35% (2024. aastal oli sisseastujaid 1811), kuid rõõmustav tõus on olnud ka magistriõppes, olles ligi 11% 2024. aastast suurem (1225 vs 1108).

Käesoleva aasta numbrid ei ole veel lõplikud, lisandumas on näiteks veel välistudengeid. Huvi kõikide valdkondade vastu on aga olnud muljetavaldav.

Bakalaureuse tasemel paistab silma tugev huvi insenerierialade vastu. Kõige rohkem on 17. juuli seisuga õppimatuleku kinnitajaid järgmistes õppekavades:

  • Elektroenergeetika ja mehhatroonika – 237
  • Ehitiste projekteerimine ja ehitusjuhtimine – 222
  • Ärindus – 171
  • IT süsteemide arendus – 165
  • Rakenduslik majandusteadus – 133
  • Rakenduskeemia ja geenitehnoloogia – 125
  • Informaatika ja tehisintellekt – 115

Magistriõppes olid populaarseimad majandusteadused:

  • Juhtimine ja turundus – 93
  • Äriinfotehnoloogia – 77
  • Ärirahandus ja majandusarvestus – 70
  • Informaatika – 57
  • Hooned ja rajatised – 54

Nii suur sisseastujate arvu kasv TalTechis, võrreldes teiste Eesti ülikoolidega, ei ole juhuslik. Positiivne trend peegeldab noorte kasvavat huvi tulevikuerialade vastu, mis ongi TalTechi fookuses. Ülikooli järjepidev töö teaduspõhiste ja ajakohaste õppekavade arendamisel, nähtavus tööandjate seas ning praktiline suunitlus muudavad TalTechi kindlaks valikuks tulevikule mõtlevale noorele. 

Tegu on märgilise aasta algusega, mis näitab, et TalTech kõnetab noori ühiskonna ja majanduse võtmevaldkondade kaudu ning suudab pakkuda õppesuundi, mille järele on vajadus nii Eestis kui rahvusvaheliselt.