Tallinna Tehnikaülikool

„Lennata on võimalik ilma tiibadeta, kuid mitte ilma teadmiste ja oskusteta,“ ütles maailma esimese lennuki loonud Wilbur Wright. Tema ja venna Orville’i esimesest lennust saab tänavu mööda 120 aastat, lendamine ega lennukid pole enam haruldased, kuid selle lause mõte on jäänud.

Lennuk öisel maandumisrajal

Tallinna Tehnikaülikoolis ei õpetata inimesi lendama. Aga lennundus tänapäeval ei ole ainult raudlind, vaid seal on ka logistika, infotehnoloogia, üldine tehnoloogia areng, seadusandlus… Kui nimetada vaid mõned valdkonnad, mis lendamise võimalikuks teevad.

Lennuk ise on omapärane masin. See peab olema tugev, et lennata kiirelt ja kõrgelt; kaitsma inimesi keskkonna eest, mis muidu oleks meile surmav; ja see ei saa hädaolukorras lihtsalt seisma jääda. Lennuki ehitamisel ja käitamisel on tarvis teadmisi füüsikast, metallurgiast, keemiast ja elektroonikast. Mitte ainult – tänapäeval on vaja teadmisi ka infotehnoloogiast ja -turbest. Neid teadmisi saad Tallinna Tehnikaülikoolist, mitte ainult bakalaureuseõppes, vaid ka mikrokraadina. Sügisel alustavad näiteks baasoskused küberturbe korraldamisest asutustes, elektriskeemide projekteerimine ja rakendamine ja füüsika.

Magistrikraadidest pakutakse Mustamäe mändide all disaini ja tehnoloogia tulevikku, logistikat ning elektritehnikat ja mehhatroonikat.

Lennundus on ka konkurentsirikas ja juba loomult rahvusvaheline. Tallinna Tehnikaülikoolis saad õppida turundust ja ettevõtte juhtimist nii bakalaureusetasemes kui mikrokraadina. Samuti on meil olemas rahvusvaheline ärikorraldus, mida saab õppida magistris, nagu ka näiteks tehnoloogia valitsemist ja kestlikku arengut.

Ümber ei saa minna ka lennunduse regulatsioonidest ja sellest, et nõnda paljude kultuuride, õigusruumide, huvide ja tehnoloogiate kohtumiskohas tekib paratamatult eri arusaamu. Nii saab TalTechis õppida ka õigusteadust. Magistritasemes saab keskenduda kas tehnoloogia- või äriõigusele.

Lennundus on pidevas muutumises. Taevas oli kümme aastat tagasi teistsugune. Alles oli veel meie rahvuslik uhkus Estonian Air. Sai veel lennata üle Valgevene.

Kümne aasta pärast on olukord taas sootuks teine. Kas päikeseenergial teraslinnud  on tavapärased? Või kuidas areneb droonitehnoloogia ja nende kasutus?

„Kui me lähtuksime eeldusest, et tõena aktsepteeritud asjad on tõesti tõde, siis oleks edasiminekuks vähe lootust,“ ütles Orville Wright. Ja just see on üks põhjusi, miks tulla taas õppima.

Vastuvõtt Tallinna Tehnikaülikooli kestab neljanda juuli keskpäevani. Rohkem infot siin: bakalaureuseõppe erialad (taltech.ee)

Avatud õppesse, sealhulgas mikrokraadidele, algab  avalduste vastuvõtt viiendast juunist. Rohkem infot siin: Täiendõpe | Valikus rohkem kui 1000 õppeainet | TalTech


nõksa riskantne, aga las nad ise otsustavad [KN1]

Laeb infot...