Tallinna Tehnikaülikool koostöös Bifrost Tug Estonia OÜ-ga arendab uudset jäämurdja kontseptsiooni.
Uudses kontseptsioonis murtakse jääd puksiiri ette kinnitatava jäämurdevööri abil, muutes tavalise puksiirlaeva vajadusel jäämurdevõimekusega laevaks. Jäämurdevööri disain tagab selle, et jääd murtakse 3-punkti painde kaudu, mis vähendab jää murdmiseks vajaminevat jõudu ja seeläbi võimaldab vähendada jäämurdja kütusekulu. Projekti eesmärgiks on töötada välja tehniline lahendus, mis võimaldab murda kuni 0,8 m paksust jääd.
TalTechi ehituse ja arhitektuuri instituudi vedeliku ja konstruktsioonimehaanika uurimisrühma tööks on Bifrost Tug Estonia OÜ jaoks läbi viia konstruktsiooni ja jää vastasmõju numbrilised simulatsioonid, hindamaks jää purunemismehhanisme ja jäämurdjale rakenduvaid koormusi. TalTechi väikelaevaehituse kompetentsikeskus arendab välja stereokaameratel ja lidaritel põhineva jäätuvastamise lahenduse, mille eesmärgiks on jäävallide automaatsel tuvastamisel põhinev hoiatussüsteem. Töö käigus viiakse läbi mudelmõõtkavas katsed jääkatsebasseinis ja ehitatakse täismõõtkavas prototüüp merejääs katsetamiseks.
Projekti käigus arendatav numbriline jääkoormuste simuleerimistehnika on rakendatav ka teiste jääs paiknevate konstruktsioonide jääkoormuste hindamisel.
Bifrost Tug Estonia OÜ arendustegevuse läbiviimist toetab EAS rakendusuuringute programmist projekti “Icebreaking for a Greener Future” kaudu.