Tallinna Tehnikaülikooli 2025. aasta vastuvõtukampaania „Reaalsed teadmised loovad reaalseid asju” pälvis Eesti turundusmaastiku ühel olulisimal TULImusta konkursil kolm kõrget tunnustust: võidu kategooriates brändikontakt ja tulemusturundus ning Grand Prix tiitli.
TalTechi vastuvõtukampaania juhi Margit Tähe sõnul oli selle aasta kampaania eriline, kuna see eristus oma visuaalse selguse ja koostöö ulatuse poolest. “Näitasime TalTechi seal, kus inimesed päriselt liiguvad – veebis, linnaruumis, ehitusplatsidel, kaubanduskeskustes, kinodes ja elutubades. See oli terviklik vaade ülikoolile, mis on samaaegselt nooruslik, teaduslik ja ühiskonda kujundav - ülikool, kus reaalsed teadmised loovad reaalseid asju,” ütles Täht. “Meie suurim väljakutse oli hoida üleval potentsiaalsete sisseastujate tähelepanu tervelt poole aastat vältel. Saavutasime selle väga tiheda ja intensiivse koostöö tulemusena ülikooli turundajate, teaduskondade ning parimate agentuuride vahel. Võib julgelt väita, et selle suurepäraselt kokkupandud kampaania edusse panustas sadu inimesi,” lisas TalTechi strateegilise turunduse juht Kadri Kiigema-Voorel.
Turundajate Liidu konkursil hinnatakse reklaamkampaaniate tulemuslikkust, efektiivsust ja andmepõhisust. TalTechi vastuvõtukampaania puhul tõstsid žürii liikmed esile sihtrühma täpset tabamist, selgust ja mõjusust. „See paistis silma oma selguse ja täpsuse poolest – vajutati õigetele nuppudele ja sõnum hoiti lihtne,” märkis Rimi Eesti turundusjuht Madis Eesmaa. Telia turundusjuhi Emilie Toomela sõnul oli tegemist väga tervikliku tööga, kus oli sees ka paras annus loomingulisust. “Ei saa tulemusi loomingulisuseta ega ka vastupidi,” ütles Toomela. Peapreemia ehk Grand Prix puhul hinnati tehnikaülikooli kampaania terviklikkust ning mitmekülgsust. Grand Prix võitja saadab TULI osalema mainekale Effie Europe konkursile.
TalTechi kampaania keskne idee oli Margit Tähe sõnul näidata, kuidas tehnikaülikoolis omandatud reaalsed teadmised loovad päriselu reaalseid lahendusi – alates nutikatest süsteemidest kuni igapäevaste asjadeni. “Visuaalne ja sõnaline loovlahendus sidus ülikooli erialad ja teadusvaldkonnad tervikuks äratuntavate näidete kaudu, muutes sõnumi arusaadavaks ja inspireerivaks nii noortele kui ka vanematele,” sõnas Täht.
Loovagentuuri Tank loovjuht Joel Volkov: “Me ei mõtle sellele, kuidas tekib lamp meie lakke, vesi pudelisse või tossud jalga - aga fakt on see, et ilma insenerideta või laiemalt tehnilise hariduseta neid asju olemas poleks. Me elaksime sõna otseses mõttes kiviajas. Selle mõistmine on tegelikult üsna võimas päästik mõistmaks inseneriteaduse tegelikku olulisust meie kõigi ja kogu inimkonna jaoks. Keegi ei taha elada kiviajas - tulevik tundub koopas elamisega võrreldes ikka kordades ihaldusväärsem. Ma arvan, et selle vaatenurga olemuslik lihtsus oli see, mis muutis muidu küllaltki keerulise ülikooli olemuse paljude jaoks väga palju mõistetavamaks. Tore on ka see, et TalTech ise tuli selle näiliselt lihtsa mõttekesega kaasa ja andis omalt poolt 110% protsenti, et ennast kui reaalselt kasu tekitavat haridust andvat asutust võimalikult laiapindselt avada.”
Tanki projektijuht Saara Bergström ütles kampaania kohta, et erinevalt varasematest aastatest nihkus fookus inimeselt süsteemile: ülikool kui tulevikku kujundav tervik, mitte üksikute persoonide kogum. See võimaldas luua ühtse ja mastaapse narratiivi, mis töötas kanalite üleselt.
Kadri Kiigema-Vooreli sõnul olid tulemused erakordsed: sisseastumisavalduste arv kasvas 46%, bakalaureuseõppes 42,4% ja magistriõppes 56,7%. TalTechi veebilehte külastati kampaania perioodil üle 1,6 miljoni korra, orgaaniline (mitte makstud) veebiliiklus kasvas 62% ja digikanalites saavutati üle 25 miljoni näitamise. Ka konversioonimäär (klikkamine SAIS nupule “Esita avaldus”) kahekordistus, mis tõi ülikoolile rekordilise sisseastumiste hulga.
TULImusta kolm auhinda kinnitavad, et TalTech on Eesti tulevikku kujundav bränd, kes ühendab teadmised, tehnoloogia ja inimesed, et luua päriselt toimivaid ja ühiskonnale olulisi lahendusi.
Koostöö ja partnerid:
Loovagentuur: Tank OÜ
Meediaagentuurid: Initiative Estonia OÜ ja OMD Estonia (HBS Estonia OÜ)
PR-partner: Miltton New Nordics OÜ
Tellija: Tallinna Tehnikaülikool