Tallinna Tehnikaülikool

Seekordsel, juba neljandat korda toimuval TalTechi majandusteaduskonna majandusvõistlusel gümnasistidele osales 82 Eesti erinevate koolide õpilast. Võistlus hõlmas nii teadmisi ja arusaama majandusest kui ka aktuaalseid, arendavaid ja loogilist mõtlemist eeldavaid majandusvaldkonna ülesandeid. Majandusvõistluse eesmärk on edendada noorte huvi majanduse ja äri valdkonna teadmiste vastu.

Rene Väljaots ja Aaron Unt
Rene Väljaots ja Aaron Unt

Võistluse kaheksateistkümnel parimal on nüüd võimalus õppima asuda Tallinna Tehnikaülikooli väljaspool tavapärast vastuvõtukonkurssi.

Sellel aastal otsustas majandusvõistluse žürii välja anda kaks esikohta, mille pälvisid Aaron Unt Pärnu Koidula Gümnaasiumist ja Rene Väljaots Tallinna Reaalkoolist, kolmanda koha pälvis aga Anna Milena Linder Gustav Adolfi Gümnaasiumist, kellele see oli juba teine poodiumikoht – eelmisel aastal saavutas Anna teise koha.

Lisaks anti esiviisikule välja rahalised auhinnad. Õnnitleme kõiki võitjaid!

Intervjuud I koha võitjatega loe siit:

Miks otsustasite majandusvõistlusest osa võtta?

Rene: Otsustasin majandusvõistlusest osa võtta, kuna soovisin TalTechis õpinguid jätkata ning võistlusel hea tulemuse saamine andis võimaluse õppima asuma väljaspool tavapärast vastuvõtukonkurssi. Lisaks osalesin võistlusel ka eelmisel aastal, mis jättis mulle hea mulje ning sellepärast soovisin uuesti osaleda.

Aaron: Otsustasin võistlusest osa võtta, kui minu õde seda mulle tutvustas, sest see tundus huvitava väljakutsena. Olen väiksest saadik majandusteemadest huvitatud olnud ja seetõttu olid ülesanded minu jaoks väga loogilised. Mulle meeldib TalTechi majandusvõistluse juures see, et ülesanded on tihedalt päriseluga seotud ja neid on huvitav lahendada.

Kuidas olete oma teadmised omandanud – koolis, iseseisvalt?

Rene: Oma teadmisi olen omandanud nii iseseisvalt, näiteks investeerides, kui ka kooli majandustundides. Lisaks vaatasin enne võistlust läbi eelmiste aastate küsimused ning uurisin Eesti selle aasta majandusnäitajaid. Kindlasti aitas lahendamisel kaasa ka hea loogiline mõtlemine.

Aaron: Olen enda majandusteadmised saanud peamiselt raamatutest ja oma vanematelt. Lisaks olen palju õppinud ise investeerides. Hakkasin investeerima enne koroonat ja olen ainult mõne aasta jooksul näinud nii tõusu kui ka langust. Mäletan väga hästi, kui tahtsin osta Saunumi IPO-t, aga jäin üks päev hiljaks. Nii kui aktsia välja tuli, oli selle hind juba kahekordistunud. Sellegipoolest ostsin oma osa ja nüüd olen õnnelik, et nii tegin. Koolis kahjuks majandust ei õpetata, aga tugev matemaatika annab selleks hea põhja.

Mida plaanite edasi õppida ja miks just see valik?

Rene: Edasi plaanin minna õppima TalTechi äriinfotehnoloogiat või rakenduslikku majandust. Mõlemad suunad on seotud valdkondadega, kus tahaksin tulevikus töötada. Äriinfotehnoloogia pakub mulle natuke rohkem huvi, kuna seal on kombineeritud nii matemaatika, majandus kui ka IT. Ma pole veel päris lõplikult otsustanud, kumba eriala valida.

Aaron: Kuna õpin alles 10. klassis, siis ma pole veel kindlat eriala valinud. Tulevikus tahaksin tegeleda majandusega seotud valdkonnaga, aga kuna see on nii lai, siis on õppimisvõimalusi palju. 

Mida plaanite teha auhinnarahaga?

Rene: Ausalt öeldes tuli rahaline auhind mulle üllatusena, kuna arvasin, et ainuke auhind on TalTechi õppima asumisel tavapärasest vastuvõtukonkursist pääsemine. Pole veel jõudnud otsustada, kas investeerin raha või lähen selle eest suvel soojale maale reisile.

Aaron: Paar päeva enne võistlust ütles minu sõber: “Kui sa võidad, siis sa pead meile välja tegema!” Nüüd siis lähengi enda sõpradega pitsat sööma. Ülejäänud raha paigutan aktsiatesse. Minu arvates on paljud neist alla müüdud, mis tähendab, et majandusliku olukorra paranedes on hea võimalus arvestatavat kasumit teenida. Madalate aktsiahindade tõttu on risk samuti väiksem, seega ma ei jäta head võimalust kasutamata.

Laeb infot...