Tallinna Tehnikaülikool

5. oktoobril tähistasime õppejõududega õpetajate päeva, kus käsitleti igapäevaseid küsimusi ja vaadati tulevikku. See on iga-aastane traditsioon tänada õppejõude nende töö eest ja väärtustada õpetaja ametit. UNESCO tähistab samal päeval maailma õpetajate päeva.

Helle Hallik, Kaie Lehtme, Ago Rootsi

Pille Ülem | Fotod: erakogud

Kogu päev toimus virtuaalselt ja osalejate seas olid ka EuroTeQ-i partnerid (kokku kuus Euroopa ülikooli). Peaesinejaks oli Märt Aro, kes rääkis innovatsioonist hariduses ja seejärel oli kõigil võimalus osaleda erinevates töögruppides. Päev lõppes väikese pop-up-kohvikuga, kus jagasime välja tunnustused parimatele õppejõududele.

Lõpetuseks sõnad Liina Kersna õpetajate päeva kõnest: „Aitäh, et teete oma tööd suure pühendumusega! Aitäh, et te märkate, toetate, inspireerite. Aitäh, et te usute oma õpilastesse. Teie usul on tohutu jõud. Jõud muuta maailma paremaks paigaks. Te olete andnud endast parima. Ka keerulisel ajal. Ja te olete meile eeskujuks. Aitäh teile, head õpetajad, et olete eeskujuks.“

MAJANDUSTEADUSKOND

  • Lemmikprogrammijuht ja hariduse kvaliteedi töögrupi tunnustus*: Tarvo Niine: „Kaks universaalsemat vastust sellele, miks midagi teha, on, et oleks tore teha ning et kellelegi korda minna. Sedalaadi inventuur tuleb päevakorda nii päeva, aasta kui elu lõpuks. Iga inimese tööelule võiks anda hinnangu selle järgi, kui palju on tema tegemistes-askeldustes-püüdlustes-õnnestumistes mõlemat elementi, paralleelsust, sünkroonsust ja sünergiat.
    Jaapani kultuurist on pärit ikigai kontseptsioon. See on lihtne mudel neljast komponendist, mis peaksid koos esinema, et tööle anda maksimaalne tähendus ja kandev motivatsioon: A: mida Sa oskad; B: mida Sa armastad; C: mida maailm vajab; D: mille eest Sulle makstakse.
    Ma ise mõtestan ikigai nelikut nii, et kõigis tegurites peab olema tagatud vähemalt teatav miinimumtase, et inimene ei oleks töö juures õnnetu. B on isiklik dimensioon. D on tööandja teema. A ja C on keerulisemad, sest siin kombineerub inimese enda taju olukorrast ning tagasiside.
    Ja selle jaoks ongi tunnustused hästi olulised – nad korraga kinnitavad nii C olemas­olu (sest pole midagi, mida maailm vajaks rohkem kui rõõmsaid ja rahulolevaid inimesi, kes oma emotsiooni tagasi peegeldavad) kui ka (vähemalt isiklikult minu jaoks) ütlevad A kohta, et „kuigi ma pole koolis õppinud oma täna tehtavaid töid, siis no vähemalt päris lootusetu ma ka ei ole“. Ma leian, et mul on vedanud, kuna ma ei tunne oma töös ühegi teguri juures süstemaatilist puudujääki. Kummardus.“
  • Lemmikõppejõud: Kristjan Liivamägi
  • Parim online-õppejõud: Signe Rosenberg
  • Parim tagasisidet andev õppejõud ja hariduse kvaliteedi töögrupi tunnustus: Raili Lahi
  • Lemmikõppeaine: turundus (Oliver Parts ja Eliis Salm)
  • Parim dekanaadi töötaja: Ivika Vilt

EESTI MEREAKADEEMIA

  • Lemmikprogrammijuht: Liana Šestak
  • Lemmikõppejõud: Andres Tolli
  • Parim online-õppejõud: Toomas Ruus

INFOTEHNOLOOGIA TEADUSKOND

  • Lemmikõppejõud: Tanel Tammet
  • Parim online-õppejõud ja hariduse kvaliteedi töögrupi tunnustus: Märt Kalmo
  • Parim tagasisidet andev õppejõud: Kristiina Hakk
  • Lemmikõppeaine: Java (Ago Luberg)
  • Hariduse kvaliteedi töögrupi tunnustus: Maili Markvardt

INSENERITEADUSKOND

  • Lemmikprogrammijuht: Lauri Kütt
  • Lemmikõppejõud: Martin Jaanus
  • Parim tagasisidet andev õppejõud: Aleksander Kilk
  • Parim dekanaadi töötaja: Kaie Lehtme
  • Hariduse kvaliteedi töögrupi tunnustus: Priit Järv

Kuressaare kolledž

  • Lemmikõppejõud: Paavo Kuuseok
  • Parim online-õppejõud: Olev Tõru
  • Parim tagasisidet andev õppejõud: Anu Lomp
  • Lemmikõppeaine: sotsiaalpsühholoogia (Eveli Kallas)

Tartu kolledž

  • Lemmikõppejõud: Andrus Räämet: „Tudengitelt sellise tunnustuse saamine on väga meeldiv ja minu jaoks ka suure väärtusega. Mulle meeldib õpetada ja tudengitega tegeleda. Kuna õpetan ehituserialade ühte raskeimat õppeainet, siis olen aastast aastasse uurinud ja katsetanud, kuidas õpikeskkonda tudengite jaoks meeldivamaks ja motiveerivamaks muuta. Õpetamine ja õppimine on ju ikkagi meeskonnatöö ja seetõttu hindan kõrgelt oma hoolealuste tagasisidet. Ärksamate tudengitega olen ka päris palju diskuteerinud näiteks sel teemal, kuidas oma loengud huvitavamaks ja kaasakiskuvamaks teha. Kuna üliõpilastelt saadud lemmikõppejõu nimetus näitab, et mu senised pingutused on vilja kandnud, siis annab see mulle kindlasti kõvasti motivatsiooni püüda edaspidigi õppetegevust järjest paremaks muuta. Suur aitäh mu tudengitele!“
  • Lemmikprogrammijuht: Helle Hallik
  • Parim tagasisidet andev õppejõud: Ago Roots

Virumaa kolledž

  • Hariduse kvaliteedi töögrupi tunnustus: Antonina Zguro, Karle Nutonen, Aleksei Hõbesaar

LOODUSTEADUSKOND

  • Lemmikõppejõud: Heidi Elisabet Soosalu: „Kuna ei saanud üritusel osaleda, jõudis minuni alles hilinemisega mind tummaks löönud teave, et olin saanud väga tähtsa tunnustuse.
    Tudengites on tulevik. Nemad on ülikooli kõige väärtuslikum kapital. Tahan suunata enda üliõpilasi kasvama teadjate, teadlaste ja inimestena. Seda kõike läbi dialoogi ja lugupidamisega, sest õpetaja ei tohi oma võimupositsiooni väärkasutada. Enda ülikooliaastatel elasin läbi nii kohutavalt kehvasid kui ka hiilgavaid loenguid, oli õppejõude surmigavatest kuni köitvateni, kelle tunde pikisilmi ootasin. Selle pagasi baasil kujundan oma õppematerjali: tähtsad ja tõsised asjad ei pea olema igavad, kõike saab haaravalt ja meeldejäävalt õpetada.
    Mul on ülimalt hea meel, et tudengid on mu õppetööga rahule jäänud. Luban, et järgmiseks aastaks olen ennast õppejõuna veel natukese edasi arendanud!“
  • Lemmikprogrammijuht: Rutt Hints
  • Parim online-õppejõud: Jüri Kurvits
  • Parim dekanaadi töötaja: Maarja Märss
  • Hariduse kvaliteedi töögrupi tunnustus: Indrek Moes

* Hariduse kvaliteedi töögrupi tunnustuse pälvisid need laureaadid, kes said tudengitelt ka ÕIS-is parimat tagasisidet. Tudengid analüüsivad ÕIS-i tagasisidet igal semestril.

Laeb infot...