Tallinna Tehnikaülikool

26.novembril toimus teiskordselt õppejõudude tunnustamisüritus Õppejõudude Gala. Üritusel said tudengite poolt tunnustuse ja aumärgi 10 õppejõudu. 

Teist korda jagati silmapaistvatele õppejõududele välja hõbemärk “Fidelis Professor”, mis on tudengitepoolne tunnustus TalTechi õppejõududele.

Üliõpilaskonna juhatuse liige hariduse valdkonnas Karoliine Orav ütles oma kõnes: “Tänu avaldamine ei ole lihtsalt viisakus. See on tunnustus sellele, et teie töö puudutab meid. Et te olete osa meie teekonnast. Et te loote keskkonna, kus meil on võimalik õppida, kasvada ja katsetada. Tänulikkus on viis öelda, et see, mida te teete, on märgatud ja mõjus.”

2025. Aastal said tunnustuse 10 õppejõudu: 

Toomas Tamm (Loodusteaduskond)

Õppejõud, kelle tundides muutuvad hirmutavad ja keerulised ained arusaadavaks ning isegi meeldivaks. Kes loob selge ülesehituse, juhendab samm-sammult ja aitab tudengil leida tee läbi teooria, arvutuste ja keerukate kontseptsioonide. Kes julgustab mõtlema, küsima ja analüüsima, ning kasutab tudengite tagasisidet, et iga järgmine loeng oleks veel parem kui eelmine. Kõige inspireerivam ongi õppejõu puhul see, et ta jutt ei ole igav. See püsib suures pildis teaduslik, kuid ei ole üleliia kuiv. Õppejõud, nii õpetamise kui antavate ainete meisterlik valdaja, on alati valmis aitama, seletama ja toetama – kuni tekib tunne, nagu räägiks hea sõbraga, mitte abstraktse teadusega. 

Sander Kanter (Loodusteaduskond)

Ta on väga vastutulelik, teemadest huvitatud ning ta suudab tudengeid kaasa haarata. Talle meeldib oma tudengitega erinevatel teemadel arutleda, on need erialased või mitte, sellel pole tähtsust. Ta on ka alati huvitatud tudengite mõtetest, kogemustest ning nähtud asjadest. See õppejõud usub, et kõige parem õppimise meetod on ise proovida ja oma silmaga näha. Ta on korraldanud tudengitele mitmeid väljasõite karjääridesse, kaevandusesse ja tunnelitesse. Lisaks on ta viinud tudengeid korduvalt ka Mäemaja laborisse, et nad saaksid oma kätega proovida tunnelilage ehitada või erinevaid katseid läbi viia. Tema väljasõidud on kõige meeldejäävamad, sest ta teab väga palju ning isegi, kui tema teadmistes on lüngad, siis ta ei karda seda välja näidata vaid teeb sellest õppimise võimaluse. Ta on alati kohal ja elab tudengitele kaasa. Tema ained on alati kõigi lemmikud ning sealt üldiselt ei puuduta. 

Loore Magus (Eesti Mereakadeemia)

Tegemist on silmapaistva õppejõuga, kelle tegevus ulatub kaugemale tema otsestest õppeainetest. Tema professionaalsus, tähelepanelikkus ja siiras huvi tudengite arengu vastu on loonud usaldusliku ja motiveeriva õpikeskkonna. Ta on eeskujuks nii erialase pühendumuse kui ka inimliku toetuse poolest. Õppejõud on korduvalt näidanud üles tavapärasest enam initsiatiivi ja hoolivust – muuhulgas aidanud tudengitel leida praktikakohti ja koostada taotlusi, toetades neid ka teemades, mis ei kuulu otseselt tema vastutusalasse. Ta on tudengite jaoks innustav eeskuju, kelle toetus ja positiivne hoiak annavad enesekindlust ning kasvatavad huvi eriala vastu. Tema suhtumine loob tunde, et iga tudengi areng ja heaolu on talle tõeliselt olulised. 

Eduard Brindfeldt (Eesti Mereakadeemia)

Õppejõud on üliõpilaste suhtes toetav ja motiveeriv ning julgustab küsimusi esitama. Tema pühendumus ja positiivne suhtumine loovad turvalise õpikeskkonna, mis inspireerib pingutama ja oma parima andma. Õppejõud kasutab mitmekesiseid ja loovaid õpetamismeetodeid – loengutesse on põimitud praktilised näited ja arutelud. Tema lähenemine aitab siduda teooriat praktiliste olukordadega ning hoiab tudengeid aktiivselt kaasatuna. Ta on tõeline oma ala spetsialist ja hästi pühendunud oma valdkonda. 

Kristjan Pilt (Infotehnoloogia teaduskond)

See õppejõud paistab silma siira pühendumuse ja tähelepanelikkusega. Ta valmistub igaks loenguks põhjalikult, tuues tundidesse praktilisi eksperimente ja luues arutelusid, mis aitavad teemadest päriselt aru saada. Ta vastab tudengitele kiiresti, leiab alati aega juhendamiseks ning on valmis oma ajakava kohandama, et tudengeid toetada. Tema professionaalsust näitab ka see, et ta õpib teadlikult esinemis-, tehnika- ja loenguandmisoskusi ja rakendab neid auditooriumis suure meisterlikkusega. Õppetööd rikastab ta kaasaegsed digilahendused ning tudengitesse suhtub ta alati positiivse suhtumisega. 

Õppejõudude Gala 2025, foto: Iris Pook
Foto: Iris Pook

Jaanus Müür (Majandusteaduskond)

Ta on õppejõud, kelle tundides ei ole tudengite sõnul mitte kunagi igav. Tema loengud ja seminarid on alati hästi üles ehitatud, loomingulised ja kaasahaaravad. Ta oskab käsitleda õppeaineid nii, et tudengid tunnevad end kaasatuna, ning sageli kutsub ta ka huvitavaid külalisõppejõude loengutesse, mis muudab õppeprotsessi veel mitmekesisemaks. Tegu ei ole traditsioonilise õppejõuga, vaid õppejõuga, kes oskab loominguliselt ja avatult oma ainet õpetada. Ta on noor ja väga hea eeskuju akadeemiliseks karjääriks. Ta on pühendunud TalTechis õppimisele ja õpetamisele. Väga tudengisõbralik ja tore õppejõud. Tudengitel on rõõm tema loengutes ja seminarides käia. 

Moonika Nikitina - Kalamäe (Majandusteaduskond)

Tema jaoks on üliõpilaste areng ja kvaliteetne haridus tõeline südameasi. Ta hoiab end pidevalt kursis finantsarvestuse uuendustega, täiendab end järjepidevalt koolitustel ning loob õppematerjale, mis on alati ajakohased, selged ja rohkete praktiliste näidetega. Tema õppeained on loogiliselt üles ehitatud ja kergesti jälgitavad, tunnimaterjalid põhjalikult ette valmistatud ning keerukad teemad selgitatud inimlikult ja arusaadavalt.

Ta on särasilmne ja innustav juhendaja, kes julgustab üliõpilasi ise vastusteni jõudma ning toob igasse tundi soojust ja professionaalsust. Tema pühendumus loob õpikeskkonna, kus tudengid tunnevad end toetatuna ja väärtustatuna. Pole kahtlust, et just tema mõtestatud ja inspireeriv juhendamine on mõjutanud paljude üliõpilaste erialavalikuid – sealhulgas ka valikut õppida majandusarvestust digiajastul. 

Eneli Liisma (Inseneriteaduskond)

Ehkki kohalolek tema loengutes ei ole kohustuslik, on auditoorium reede hommikuti alati rahvast täis. See räägib iseenda eest. Õppejõud valmistab alati loengud põhjalikult ette, sidudes teooria eluliste näidetega, mis muudab õppe sisukaks ja praktiliseks. Ta julgustab tudengeid aktiivselt osalema, küsimusi esitama ning aruteludes kaasa rääkima, luues kaasava ja toetava õpikeskkonna. Vastab põhjalikult tudengite küsimustele ning on alati valmis toetama nende õpinguid. Räägib ausalt ja otsekoheselt valdkonna tegelikust olukorrast, aidates tudengitel realistlikke ootusi kujundada. Innustab tudengeid keskenduma õppimisele ning mitte kiirustama liiga vara tööturule, isegi kui tööpakkumisi on palju. Tema hoolivus ja siiras huvi meie õppimise vastu loovad tunde, et me pole vaid numbrid auditooriumis, vaid tõeliselt väärtustatud õppijad. Tema positiivne ja toetav hoiak inspireerib meid püüdlema parima poole ning annab kindlustunnet oma teadmiste ja oskuste arendamisel. 

Ivar Annus (Inseneriteaduskond)

Tema tunnis toimub pingevaba õppimine ning on võimalus rääkida kaasa, mida tudengid ka kasutavad. Lisaks kasutab õppejõud ainulaadset innovatiivset õpetamismeetodit - väljapääsukaardid või võetakse minut, et meenutada tundides räägitut, mis aitavad kinnistada tudengitel õppeainet. 

Egge Haiba (Tartu Kolledž)

On õppejõude, kes annavad edasi teadmisi. Ja siis on õppejõude, kes annavad edasi oskusi, enesekindlust ja tõelist õppimise rõõmu. Õppejõude, kelle loengutes ei istuta lihtsalt, vaid õpitakse mõtlema, analüüsima ja päriselt mõistma. Selle õppejõu juures tunneb iga tudeng, et temast hoolitakse. Tema uks on alati avatud, ta leiab aega kuulata ja nõu anda ka kõige kiirematel päevadel.  

Tema loengud on põhjalikult üles ehitatud, eluliste näidetega põimitud ja muudetud tudengisõbralikuks nii, et keerulised teemad muutuvad arusaadavaks ja praktiliseks. Laboritööd, arutelud ja analüüsid pole lihtsalt ülesanded, vaid teadlikult valitud meetodid, mis aitavad ainest päriselt aru saada. Kui midagi tuleb teha uuesti, siis alati õppimise paremaks muutmise nimel.  

Ta on aktiivne ka väljaspool loenguid, toetades kolledž üritusi, osaleb tudengite ettevõtmistes, juhendades projekte ja pakkudes alati usaldusväärset nõu. Ta tunneb oma tudengeid, märkab nende edusamme ja vajadusi ning teab, millal on vaja julgustust või head sõna. Tudengid ütlevad, et ta on karm, aga õiglane; nõudlik, aga toetav; professionaalne,aga inimlik. 

Õppejõudude Gala 2025, foto: Iris Pook
Foto: Iris Pook