13. novembril toimus TalTechi Tudengimajas kolmandat korda Tudengite Hääl. Tegemist on üritusega, kus saavad kokku ülikooli töötajad ja tudengid, et arutleda olulistel ja ülikooli ning kõrgharidust edasiviivatel teemadel.
Sellel aastal otsustati Tudengite Hääl teha esmakordselt sügissemestril.
Sellel korral olid teemadeks õppe kvaliteet, vaimne tervis, akadeemiline karjäär, õpi- ja ülikoolikeskkond, digilahendused tehnikaülikoolis, info korrastus ning inseneriteaduskonna ajakohasus.
Digilahendused ülikoolis
Digilahenduste teemablokis arutleti erinevate TalTechi digilahenduste üle ning leiti, et need on ülikoolis killustatud ning paljud süsteemid on ka ajale jalgu jäänud või on poolikud lahendused. Välja toodi, et ÕIS on vananenud ning tudengiportaal on poolik lahendus, mida võiks edasi arendada. Välja toodi, et tudengiportaalis võiks olla integreeritud broneerimissüsteem. Lisaks on murekohaks see, et õppeainete raames ei ole konkreetset süsteemi, milliseid infokanaleid kasutatakse – iga õppejõud kasutab oma eelistatud platvorme. Viimasena mainiti ka ära, et arendustesse võiks kaasata ka tudengeid – see pakuks neile praktilist kogemust ning arendustegevuse osas saaks ülikooli töötajad värsket vaadet ja ideid.
Info korrastus
Info korrastuse teemablokis arutleti, kust saada infot praktikavõimaluste ning õppimise ja ülikoolielu kohta. Praktikavõimaluste kohta toodi välja, et igas teaduskonnas on erinev süsteem, aga hetkel on käimas ühise ülikooli praktikaportaali loomine. Taaskord märgiti, et tudengiportaali potentsiaali ei ole ära kasutatud ning infot on kohati liiga palju. Puudust tuntakse kaotatud/leitud süsteemist ülikoolis.
Akadeemiline karjäär
Akadeemilise karjääri lauas räägiti doktorantuurist. Selgus, et tudengid teavad doktorantuurist pigem vähe. Arvatakse, et palk on madal, peab teisi tudengeid õpetama, saab väiksema töökogemuse ning ainuke tulevikuplaan on saada õppejõuks. Kindlasti peaks tudengite seas akadeemilise karjääri teadlikkust kasvatama ja rohkem rääkima töökorraldusest ning palgast.
Inseneriteaduskonna ajakohasus
Inseneriteaduskonna lauas arutati võimalust jagada mahukad 9-EAPlised ained kaheks osaks, kus hinne moodustuks koondhindamisest. Tõstatati põhiõppejõu rolli küsimus, kuna ilmneb raskusi abiõppejõudude töö juhtimisel ja üliõpilastele vastamisel. Tudengid soovivad hindamist vaheeksamite vormis, et õppimist ühtlaselt soodustada ja vähendada sessistressi. Märgiti, et programmijuhtide passiivsus ja vähene tugi tekitavad rahulolematust, samuti puudub selge õppeainete kvaliteedisüsteem. Ingliskeelsetel õppekavadel on mure õppejõudude keeleoskusega ja matemaatikaõpe ei vasta välisülikoolide standarditele. Ettepanekuna soovitati aastapõhiste ainehindamiste küsimustikku, et koguda ja analüüsida tudengite tagasisidet süsteemselt.
Õppe kvaliteet
Õppe kvaliteedi laudkonnas arutleti selle üle, et ÕISi tagasisidet võiks rohkem arvesse võtta. Lisaks toodi välja, et õppejõududel võiks olla ühine kalender, kus märgitakse üles kõik eksamite ajad ning eksameid planeerides võiks neid arvesse võtta. See aitaks vähendada tudengite stressi eksamite perioodil.
Vaimne tervis
Vaimse tervise teemablokis arutleti vahenädala üle sügissemestril. See oli Tudengite Häälel osalejate arvates väga hea mõte. Lisaks toodi välja, et esmakursuslastele võiks ülikooli esimestel nädalatel teha vaimse tervise ja ajaplaneerimise kursused. Laudkonnas toodi välja ka vahekontrollide mõte.
Õpi- ja ülikoolikeskkond
Õpi- ja ülikoolikeskkonna teemablokis arutleti õpiruumidega seotud probleemide üle. Mööndi, et õpiruume on liiga vähe ning probleeme esineb registreerimissüsteemis. Nendega tegeletakse aktiivselt ning plaanis on ka ülikoolilinnaku atraktiivsemaks muutmine ja eesmärki luua rohkem kohti puhkamiseks.
Üliõpilaskonna esimees Annette Vijar sõnas: “Saadud sisend enne üritust välja saadetud küsitlusest ning toimunud aruteludest annab üliõpilasesindusele selge suuna edasisteks tegevusteks. Sel aastal seadsime prioriteediks tulemuste ja sisendi põhjaliku dokumenteerimise, et tagada info säilimine ning vältida selle kadumist esinduse töös. Olen siiralt tänulik kõigile, kes üritusel osalesid – teie panus oli hindamatu. Tekkis kindlustunne, et liigume õiges suunas ja esindame tõepoolest neid väärtusi ja huve, mis on TalTechi tudengitele olulised.”
Tudengimajja kogunes üle 50 osaleja, kes kõik olid innukad kaasa rääkima. Osalejaid jagunes võrdselt töötajate ja tudengite vahel. Üliõpilasesindus viib Tudengite Häälelt saadud sisendi rektoraati.