Tallinna Tehnikaülikool

E-õpe

E-õpe on õppetöö, mis toimub osaliselt või täielikult digitehnoloogiliste vahendite abil. Õppetöö toetamiseks e-õppega kasutatakse e-õppe keskkonda (eelistatult TalTech Moodle). Haridustehnoloogiakeskus pakub abi e-õppe planeerimisel ja ülesehitamisel. Uuri lähemalt oma teaduskonna õppedisainerilt.

Kuidas luua uus Moodle'i kursus?

Uut Moodle'i kursust saab luua MOIS-i liidestuse kaudu. Juhend uue kursuse loomiseks asub siin

graphics

Sel õppeaastal e-kursuse kvaliteedimärgi konkurssi ei avata

Eesti Hariduse Kvaliteediagentuur (HAKA) digiõppe kvaliteedi töörühm otsustas 12. septembril toimunud koosolekul, et 2025/26. õppeaastal e-kursuse kvaliteedimärgi taotlusvooru ei avata.

E-tugi on e-keskkonnas esitatud õppeaine õpiprotsessi peegeldus, mis toetab õppeainega seotud õpiväljundite omandamist ning sisaldab järgmisi komponente:

  • õppeaine läbimise korralduslik pool (viiteid õppeaine õpiväljunditele; tegevuskava, hindamiskriteeriumid, tagasiside)
  • õppematerjalid (nt konspekt, link õpikule/allikale)
  • enesekontrolli töövahendeid (nt testid, kordamisküsimused, mõtlemisülesanded)
  • tagasisidestamise võimalus õppejõu (teated, vahehindamine) ja kaastudengitega (nt foorum, vestlus jt)

ÕISi õppeaine ainekaardil peaks olema link e-toele koos kursusele registreerumise informatsiooniga (parool/võti). E-toes on omakorda link ÕISi.

E-toe loomiseks soovitame kasutada Moodle e-õpe keskkonda https://moodle.taltech.ee/ või muud keskkonda, milles on võimalik täita eelpool kirjeldatud tingimused. E-toe ülesse ehitamiseks ei sobi ÕIS, sest seal ei ole võimalik täita kõiki eelpool kirjeldatud tingimusi.

Õppejõudude toetamiseks on haridustehnoloogiakeskus koostanud  E-toe loomist toetava e-kursuse

Vähemalt üks kord õppeprotsessis kasutatud ja üliõpilastelt positiivse tagasiside saanud e-toele on võimalik taotleda e-õppe II taset. 
Kvaliteedimärgiga e-kursus sisaldab tase 1 komponente ning vastab järgmistele tingimustele:


Õppekorralduslik info
• sõnastatud on eesmärgid ja õppijakesksed õpiväljundid (nt orienteerub strateegilise turunduse terminites);
• esitatud on õppijatele vajalikud eelteadmised ja oskused kursusel osalemiseks (kirjeldatud on kursuse sihtrühm);
• õppematerjalid ja õppetegevused vastavad kursuse mahule;
• lisatud on põhjalik ja terviklik õpijuhis või laiendatud ainekava, mis sisaldab ülevaadet nii e-õppest kui ka auditoorsest õppetööst;
• jälgitakse (planeeritud) ajakava;
• tagatud on tehniline ja pedagoogiline tugi (kontaktisikud kursusel välja toodud).


Hindamine
• õppetegevused ja hindamise põhimõtted vastavad kursuse õpiväljunditele;
• õppijatele on esitatud hindamise ja tagasisidestamise põhimõtted;
• õppijatele antakse kursuse jooksul süstemaatilist tagasisidet tema üldise edenemise ning tugevate ja nõrkade külgede kohta sellel kursusel;
• õppijaid on teavitatud õpitulemustest (hinded, punktid), selleks kasutatakse Moodle´i hinnetelehte;
• toetatakse õppija aktiivset osalemist õppeprotsessis, suunatakse õppijaid suhtlema omavahel ja õppejõuga (nt Chat, Fleep, Teams, Discord vm);
• toetatakse õpioskuste kujunemist (õppijaid suunatakse õpitu reflekteerimisele, aja planeerimisoskuste kujundamisele nt kui palju kulub kodutöödele aega jne).


Õppematerjalid
• õppematerjalide esitamisel kasutatakse sobivaid meediume (nt tekst, pildid, animatsioonid, audio, video jm);
• õppematerjalid vastavad digitaalsete õppematerjalide loomise headele tavadele (lingid töötavad, ei kasutata vananenud tarkvara);
• tehnoloogilised vahendid toetavad õppeprotsessi läbiviimist;
• õppematerjalides on viidatud teiste autorite teostele, mida on kursuse illustreerimisel ja õppematerjalide koostamisel kasutatud.


Tehniline külg ja struktuur
• kursus on hästi struktureeritud ja lihtne kasutada;
• kursus on tehniliselt töökorras (lingid avanevad, vajalikud vahendid töötavad, viidatud veebipõhine kirjandus on kättesaadav);
• ei nõuta õppijalt tasulise lisatarkvara soetamist;
• kursus sisaldab tagasisideküsitlust e-õppe kohta, mille vastuseid kasutatakse kursuse parandamiseks ja arendamiseks.


Kehtib 3 aastat. 3 aasta möödumisel on vaja e-kursuse kvaliteedimärki uuesti taotleda.

Vastavalt Tallinna Tehnikaülikooli arengukava 2021-2025 rakenduskavale on meie eesmärgiks e-tugede edasiarendamine edasijõudnu ehk 2. tasemele. Selleks oleme ellu kutsunud Õppedisaini programmi. Igal semestril võtame töösse 25 kursust, mille aitame viia individuaalsete nõustamiste käigus e-õppestandardi 2. tasemele. 

Õppedisaini programmi kandideerimine on avatud aastaringselt. Rohkem infot leiad siit: Õppedisaini koduleht ja kandideerimisvorm

TalTechDigital e-kursus sisaldab tasemete 1 ja 2 komponente ning vastab järgmistele tingimustele:
• on osaliselt või täielikult läbitav e-õppe keskkonnas;
• sisaldab erinevaid multimeedia lahendusi nagu õppevideod, loengusalvestused, interaktiivsed õppematerjalid jne;
• õppija teadmisi hinnatakse e-õppekeskkonnas;
• õppijate poolse tagasiside keskmine hinne kursusele on kõrgem kui 4,0 (üliõpilaste ÕIS-tagasiside põhjal);
• kehtib 3 aastat. Väljastatakse jooksvalt vastavalt haridustehnoloogiakeskusele esitatud taotlustelele. Arvesse võetakse viimase aasta ÕISi tagasiside.
TalTech Digital taseme loodud e-kursuste õppematerjalide ja õppeülesannete põhjal võib luua hiljem juba 100% e-keskkonnas toimuvaid täiendõppekursuseid (sh MOOC, LOOC).

Taotlemiseks palun pöörduda Haridustehnoloogiakeskuse poole. Kehtib 3 aastat.