Roheline meretehnoloogia
Eesmärgiks on uurida kuidas arendada laevandust ohutumaks ja vähendada heitmekoguseid. Samuti on suunaks autonoomsete nutikate laevade disain, simulatsioon ja mudelkatsed.
Eesmärk on pakkuda sektorile regulatiivsete ning poliitiliste organite (IMO, HELCOM, ELi Läänemere piirkonna strateegia ja rahvusvahelised säästva arengu lepingud) poolt deklareeritud põhimõtete ja strateegiate teaduspõhist rakendamist juurutades nutikaid, ohutuid ja keskkonnasäästlikke lahendusi ning suurendada meresõidukite jõudlust.
Peamised uuringusuunad jagunevad neljaks:
- Ohutus - põhirõhk on meetodite väljatöötamisel, et vähendada HSC liikumise mõju meeskonnale ja pardasüsteemidele.
- Heitkoguste vähendamine - keskendutakse kütusesäästlikele laevakerede vormidele, energiasäästlikele seadmetele, optimeerimisele ja nullheitega jõuallikatele.
- Nutikus - keskendutakse nutikale laevade disainile ja Maritime 4.0 rakendamisele.
- Veesõidukite hüdrodünaamika - tähelepanu keskmes on hüdrodünaamilise tõhususe suurendamine, kui töötatakse vastupanu ja tõukejõu suurendamise lahenduste kallal.
Roheline meretehnoloogia uurimisrühm
Alaline dotsent Serkan Turkmen alustas tööd 1. mail 2025 Taltechis Eesti Merenduse Akadeemia rohelise meretehnoloogia uurimisrühmas.
Prof Turkmen loengutab ja teeb uurimistööd laevade hüdrodünaamika ja mereinseneriteaduse valdkonnas, spetsialiseerudes net-zero tehnoloogiale. Ta on osalenud riiklikes ja rahvusvahelistes koostööprojektides, mis on seotud uudsete jõu- ja roolisüsteemide, veealuse kiirgusmüra, mereorganismide kinnitumise, vesiniku, akude, energiasäästlike seadmete, säästvate materjalide ja mere taastuvate energiaallikatega.
Prof Turkmen on ka Hydro Testing Foorumi esimees, mis keskendub merehüdrodünaamika katsetamisele, vt HTF | Hydro Testing Forum | U.K.
Uurimisrühma liikmed: Jakub Jerzy Montewka, Fatemeh Roshan.