Swedbank esitleb: Rektori Karika etapid
2024/25 hooajal toimub Rektori Karika raames 10 erinevat etappi, millest avalikustame esialgu ainult esimese poolaasta omad. Käesolev hooaeg on täis mitmeid üllatusi ning põnevaid mõõduvõtmisi, mis pakuvad hasarti ja pinget tervele TalTechi ülikooliperele.
2024/25 aasta Swedbank esitleb: Rektori Karika esimese poolaasta etapid:
- 6. september 2024- Swedbank esitleb: Tallinna Tehnikaülikooli Üliõpilasorganisatsioonide Eesti-maailmameistrivõistlused viievõistluses
- 17. September 2024 - Swedbank esitleb: Rektori Karika Teatejooks
- 11. oktoober 2024 - Swedbank esitleb: Rektori Karika ÖÖpimevõrkpall
- 12. oktoober 2024 - Swedbank esitleb: Rektori Karika ÖÖkorvpall
- 5. November 2024 - Swedbank esitleb: Rektori Karika Mälumäng
- 5. detsember 2024 - Swedbank esitleb: Rektori Karika Longero pong
- 18. veebruar 2025 – Swedbank esitleb: Rektori Karika Noolevise
-
11. märts 2025 - Swedbank esitleb: Rektori Karika rallisimulaator
-
25. aprill 2025 - Swedbank esitleb: Rektori Karika Rannavolle
-
16. mai 2025 - Swedbank esitleb: Rektori Karika TalTech 10K
Swedbank esitleb: Rektori Karika 2023/24 hooaja etappide tutvustus
Tegu on suurejoonelise võistlusega, kus selgitatakse välja nii kiireim, osavaim kui nutikaim tudengiorganisa
Kõik võistlejad ja kaasaelajad on oodatud kandma organisatsiooni
Viievõistluse raames võistluspunkte teaduskondade vahel ei jagata, kuid iga osaleja toob oma teaduskonnale aktiivsuspunkte. Lisaks saab parim organisatsioon enda valdusesse hinnalise rändkarika.
Swedbank esitleb:Rektori Karika Teatejooksust saab osa võtta 5-liikmelise tiimina. Võisteldakse kokku neljas erinevas kategoorias: mehed, naised, sega ning TalTech. TalTechi kategooriasse, nagu ka nimi vihjab, kuuluvad tiimid, mille kõik liikmed olid pärit Tallinna Tehnikaülikoolist. Segatiimide puhul peab võistkonnas olema vähemalt 1 naine.
5-liikmelise tiimina tuleb läbida kõigil 4,22 km pikkune ring, et kokku saada poolmaratoni distants. Rada kulgeb peamiselt metsateedel ning on kogu raja ulatuses tähistatud punase-valge siltidega, suunavate postidega ning mehitatud punktidega.
Auhinnatakse kolme kiireimat nais-, mees- ja segatiimi. Kõik TalTechiga seotud osalejad ja võistlusraja läbinud inimesed toovad oma teaduskonnale aktiivsuspunkte. Rektori karika võistluspunkte teenivad võistkonnad, kelle liikmed kuulusid kõik ühte teaduskonda.
Swedbank esitleb: Rektori Karika öökorvpall on mugandatud reeglitega 3x3 korvpall, milles võivad osaleda mees- või naiskonnad.
3x3 korvpalli võistkonna suurus on kuni 4 mängijat (korraga on väljakul 3 mängijat). Võistkonna võivad moodustadat mehed ja naised (kõik mängivad koos, olenemata koosseisust). Võistkonna võivad moodustada ainult Tallinna Tehnikaülikooli liikmed - üliõpilased, töötajad, vilistlased.
Mängitakse alagrupisüsteemis. Alagruppide suurused ja arv selgub peale registreerimistähtaja lõppu ning täpse võistlussüsteemi info ja võistlusmäärused edastatakse osalejatele enne ürituse toimumist. Mänguaeg on 10 minutit või kui üks võistkond saavutab enne normaalaja lõppemist 21 punkti.
Swedbank esitleb: Rektori Karika öövõrkpall on pimevõrkpalli reeglitega võrkpalliturniir, kus võrk on kaetud maani kilega ning osalevad segavõistkonnad.
Öövõrkpalli võistkonna suurus on kuni 7 mängijat (korraga on platsil 6 inimest, kellest vähemalt 3 on naised).
Mängitakse alagrupisüsteemis. Alagruppide suurused ja arv selgub peale registreerimistähtaja lõppu ning täpse võistlussüsteemi info ja võistlusmäärused edastatakse osalejatele enne ürituse toimumist.
Kõikides mängudes mängitakse kaks geimi 15 punktini (otsustava punktiga). Kui kohamängud lõppevad viigiga (mõlemad võistkonnad võidavad 1 geimi), arvestatakse geimipunktide paremust. Kui geimipunktid on võrdsed, mängitakse võitja selgitamiseks vajadusel otsustav geim kuni kahese vaheni (serviõigus loositakse).
14. novembril 2023 toimunud Swedbank esitleb: Rektori Karika mälumäng kujunes Rektori Karika kõige osavõturohkeimaks etapiks, mis siiani toimunud on, tuues kokku lausa 394 osalejat, mis tähistab ka Eesti läbi aegade kõige suurima mälumängu rekordit.
Mälumängu küsimused on tavaliselt loonud ning mängu läbi viinud tuntud mälumängur Jaan Allik. Mälumängul osalemiseks tuleb kokku panna kuni 5-liikmeline võistkond.
REEGLID:
- Rektori karika raames võisteldes peavad kõik tiimiliikmed kuuluma ühte teaduskonda (ülikooli töötajad on nö vaba-agendid ja saavad ise endale teaduskonna valida; õppejõud palun valige teaduskond, milles õpetatate; vilistlased palun valige teaduskond, mille lõpetasite).
- Rektori karika võistluspunkte jagatakse laiali vaid iga teaduskonna parimale võistkonnale.
- Juhul, kui võistkond ei koosne ainult ühte teaduskonda kuuluvatest liikmetest, siis on selle võistkonna liikmetel võimalik teenida vaid aktiivsuspunkte.
- Mälumäng on eesti keeles.
- Keelatud on mälumängu ajal kasutada abivahendeid (nutiseadmed)
- Mälumängul autasustatakse kolme parimat võistkonda
Swedbank esitleb: Rektori Karika Longero Pong on kujunenud ülikoolipere üheks lemmikuimaks etapiks.
VÕISTLEJAD
-
Tiimi moodustab kaks inimest (kaks meest, kaks naist või segavõistkond).
-
Rektori Karika võistluspunktide teenimiseks peab võistkond koosnema samast teaduskonnast pärist inimestest.
-
Aktiivsuspunktide toomiseks võivad võistkonnas olla ka erineva teaduskonna inimesed.
Muid piiranguid ei ole, mis tähendab, et osa võivad võtta nii kaks meest, kaks naist või lausa segavõistkonnad. -
Osalema on oodatud kõik Tipikad ja Tipikate sõbrad- tudengid, töötajad, õppejõud ja vilistlased!
VÕISTLUSSÜSTEEM:
-
Kõik võistkonnad asetatakse loosiga turniiri alguses play-off "kahvlisse", koos miinusringiga (v.a olukorras, kus osavõtvate võistkondade arv on piisavalt madal, et viia läbi ka alagrupiturniirid).
PS! Miinusringi mängud mängitakse oma jookidega (3 topsi, 3 minutit, 1 purk jooki mängu kohta) -
Kivi-Käärid-Paber otsustab alustaja paari
-
Mängu alguses on mõlemal võistkonnal 6 topsi
-
Mängu ajaks 6 minutit
-
Korraldajate poolt on igale võistkonnale, igaks mänguks 2 purki A. Le. Coqi keelemärjukest
-
Autasustatakse kolme parimat võistkonda!
Lihtsa olemusega noolemäng on jõukohane praktiliselt kõikidele inimestele. Kogu osavõtu protsess võtab aega kõigest umbes 1-2 minutit, alustades registreerimise ning lõpetades 9 noole viskamisega. Seega on see ideaalne ka kõigile neile, kes tahavad lõunapauside või loengute vahel ennast lihtsalt veidi sirutama tulla.
18. veebruaril on võimalik alates kella 10.00-18.00 terve päeva jooksul võistlusel osaleda nii Mustamäe peahoone fuajees, Mereakadeemias ja TalTechi kõikides kolledžides.
Igal osalejal on kokku üheksa viset ja eesmärgiks on saada üheksa viskega võimalikult suur skoor. Maksimaalseks skooriks on 540 punkti. Kõik osalejad toovad oma teaduskonnale aktiivsuspunkte ning võistluspunktide arvestuses läheb arvesse iga teaduskonna parim tulemus. Eelmisel aastal osutus võitjaks Eesti Mereakadeemia tudeng Markus Lepmets skooriga 232 punkti.
Rallisimulaatori näol on tegu täiesti uue etapiga, kus kõikidel osalejatel tuleb rallisimulaatoril läbida virtuaalne rada võimalikult kiiresti.
Swedbank esitleb: Rektori Karika rannavolle näol on tegemist väga populaarse ning sportliku etapiga. Hetkel on planeeritud Rektori Karika rannavolle kuupäevaks 25. aprill ning toimumiskohaks Beach House Ülemiste (Valukoja 12).
Swedbank esitleb: Rektori Karika rannavolle reeglid:
- Üks mäng koosneb ühest 21-punktilisest geimist, geimi võitmiseks on vaja kahe-punktilist vahet;
- Turniirisüsteem luuakse peale registreerimise lõppu ning oleneb osavõtvate võistkondade arvust;
- Mängitakse mugandatud saalivõrkpalli reeglite järgi (st lubatud on näppudega puuted ja hanitused)
- Tiimide koosseisu tohib kuuluda maksimaalselt kuni 6 liiget (4 väljakul, 2 vahetuses). Väljakul peab igal ajahetkel olema vähemalt 1 naisterahvas.
- Meesmängija ei tohi blokeerida naismängija rünnakut.
- Servimine toimub ilma hüppeta!
Rektori Karika üldreeglid
- Rektori karika raames võisteldes peavad kõik tiimiliikmed kuuluma ühte teaduskonda (v.a ülikooli töötajad, kes on nö vaba-agendid)
- Rektori karika võistluspunkte jagatakse vaid iga teaduskonna parimale võistkonnale
- Isegi, kui võistkond ei koosne ainult ühte teaduskonda kuuluvatest liikmetest, siis selle võistkonna liikmetel on samuti võimalik teenida aktiivsuspunkte
Kõik töötajad (k.a ülikooli juhtkond ja need töötajad, kes konkreetselt kuskile kuuluvad) saavad ülikoolis olla nö vaba-agendid. Ülikooli töötajad ehk vaba-agendid võivad igal Rektori Karika etapil endale ise teaduskonna valida või lasta end teiste ülikoolipere liikmete poolt värvata.
Swedbank esitleb:Rektori Karika 10K näol on tegu suurejoonelise jooksuvõistlusega, mille rada kulgeb läbi TalTechi linnaku.
Võisteldakse kokku kahes erinevas kategoorias:parimad mehed ja naised, kellel tuleb võimalikult kiiresti läbida 10 km pikkune rada
Auhinnatakse kolme kiireimat naist ja meest. Kõik TalTechiga seotud osalejad ja võistlusraja läbinud inimesed toovad oma teaduskonnale aktiivsuspunkte.