Koolitame digiriigi muudatuste eestvedajaid ja liidreid
Õppekava on loodud koostöös nii avaliku kui erasektoriga eesmärgiga koolitada e- riigi juhte ja eestvedajaid. Digiriigi areng, sealhulgas uute teenuste arendamine ning olemasolevate kaasajastamine ning e-riigi tehniline jätkusuutlikkus on vajalikud nii Eesti kui välispartneritele sellise keskkonna loomisel, millest oleks võimalikult palju abi tehnoloogiliste lahenduste arukal kasutamisel.
E-riigi tehnoloogiad ja teenused õppekava on suunatud just sulle, kui soovid
- olla digiriigi tehnoloogiliste arengute eesliinil,
- mõista kuidas toimib koostöö riigi IT-asutuste ja avaliku sektori organisatsioonide vahel,
- juhtida e-riigi infosüsteemide ja tarkvara arendusi,
- jätkata õpinguid doktoriõppes digiriigi tehnoloogiate ja arhitektuuri suunal.
Eriala sisu
E-riigi tehnoloogiad ja teenused õppekavale on õppima oodatud bakalaureuseõppe lõpetanud nii IT, õigusteaduse, sotsiaalteaduse kui ka majanduse erialadelt. Samuti pakub õppekava praktilise töökogemuse kõrvalt võimalust täiendada oma teadmisi digiriigi tehnoloogiate ja teenuste juhtimise valdkonnas ka neile, kelle varasem haridus ei ole seotud infotehnoloogiaga.
- Interdistsiplinaarne õppekava hõlmab nii e-riigi teenuseid, tehnoloogiaid kui ka õigusregulatsioone. Lisaks on õppijail võimalus süvitsi täiendada oma teadmisi just endale meelepärases valdkonnas vabaainete valimisega.
- Rahvusvaheline õppekeskkond loob unikaalsed võimalused osa saada parimatest praktikatest ning luua kontakte üle kogu maailma.
- Õppetööd viivad läbi oma eriala tunnustatud teadlased nii Tallinna Tehnikaülikoolist kui välismaalt, samuti on kaasatud nii avaliku kui erasektori organisatsioonides töötavaid eksperte.
- Õppetöö toimub kombineeritult (e-õpe + auditoorne õpe) võimalusel õhtustel aegadel, mis võimaldab pühenduda töö kõrvalt õppimisele.
- Õppetöö toimub inglise keeles. Tegemist on rahvusvahelise õppekavaga, millel õppimine on Eesti ja teiste Euroopa Liidu riikide kodanikele tasuta.
- Õppekava sisu ja materjalide valmimist toetab Haridus- ja Noorteameti IT Akadeemia programm.
Tutvu e-riigi tehnoloogiate ja teenuste õppekava täisversiooniga
Tulevik
E-riigi tehnoloogiad ja teenused eriala lõpetajaid ootab ees suur tööpõld!
Laiapõhjalised teadmised võimaldavad töötamist nii avalikus kui erasektoris juhtide ja ekspertidena, kes mõistavad äriprotsesse ja avalikku haldust ning on võimelised juhtima infosüsteemide ja tarkvara arendusi digiriigi lahenduste loomisel. Digiriigi areng, sealhulgas uute teenuste käivitamine ning olemasolevate projektide kaasajastamine, küberturvalisus ja paremad sideühendused on hetkel koostamisel oleva Infoühiskonna arengukava 2030 peamised suunad.
Tehnoloogilised muudatused mõjutavad kõiki majandusharusid ja ettevõtteid, nii avalikku kui erasektorit. Oskused ja teadmised digiriigi tehnoloogiatest ja teenustest, innovatsioonist ja e-valitsemisest ning selle õiguslikust keskkonnast võimaldavad teha karjääri nii avalikus kui erasektoris, samuti rahvusvahelistes organisatsioonides.

Miks õppida E-riigi tehnoloogiad ja teenuseid just TalTechis?
- Tihe koostöö e-Riigi Akadeemia, ITL ja teiste organisatsioonide ning ettevõtetega võimaldab kaasata õppetöösse parimaid erialapraktikuid.
- Koostöös Digiriigi tehnoloogiate ja arhitektuuri uurimisrühma, avaliku ja erasektori digiriigi liidritega viiakse läbi teaduslikke uurimistöid ja praktilise väärtusega projekte e-riigi valdkonnas, kuhu kaasatakse ka tudengeid. Erinevad uurimisteemad ja teadusprojektid on andnud paljudele tudengitele sisendi magistritöö kirjutamiseks.
- Multikultuurne õpilaskond (Jaapan, USA, Hiina, India, Filipiinid, Mehhiko, Ecuador, Keenia, Nepaal, Peruu, Sri Lanka, Brasiilia, Keenia, Iirimaa, Saksamaa, Hispaania, Soome, Ukraina, Gruusia jt) annab hindamatu kogemuse teiste riikide praktikatest ja aitab luua kontakte üle maailma.
- Suuremal osal õppeainetest on e-õppe tugi.
- Võimalus saada praktiline rahvusvahelise meeskonnatöö kogemus arendades start-up põhimõttel oma ärimudel koostöös STARTERtallinn projektiga.
- Vahetusüliõpilasena on võimalus õppida paljudes välisülikoolides ERASMUSe jt rahvusvaheliste lepingute raames. Näiteks Aalto University (Soome), IT University of Copenhagen (Taani) ja Eindhoven University of Technology (Holland).
- Koostöös EuroTeQ Engineering University’ga saavad TalTechi tudengid osaleda EuroTechi partneriülikoolide virtuaalkursustel ja saada osa Euroopa tipp-tehnikaülikoolide kursusest ning teenida ainepunkte.

Meie vilistlased
Paljud meie lõpetanud on jätkanud oma karjääri digiriigi arhitektuuri ja tehnoloogiate arendustööga nii Eestis kui ka väljaspool Eestit, olles juhid ja eestvedajad nii avalikus kui erasektoris. Meie vilistalased Eestist on näiteks Taavi Kotka, Risto Hansen, Kedi Välba, Aet Rahe, Oskar Poola ja paljud teised.
Mida arvavad vilistlased väljastpoolt Eestit, saad lugeda siit. Florian Lemke: „Eesti on olnud parim koht maailmas e-valitsuse õppimiseks, et saada üheks tulevaseks e-valitsuse liidriks. Mitmekesine ja interdistsiplinaarne programm on kujundanud mitte ainult minu karjääri. See on kujundanud minu isiksust ja elu.“
Põnevat lisainfot
- Tallinna Tehnikaülikooli avatud ülikool korraldab e-riigi teemal erinevaid rahvusvahelisi suvekoole. Vaata 2020.a suvel toimunud suvekooli EIT Digital Secure E-Governance Summer School In TalTech 2020 tutvustust siit.
- Ettevõtlusprojekt on õppeaine, mille raames antakse põhjalikud teadmised ning praktiline rahvusvahelise meeskonnatöö kogemus ärimudeli arendamisest Startup põhimõtete alusel. Omandatud teadmiste praktikas rakendamine toimub koostöös äriideede arendamise programmiga STARTERtallinn, kus meie tudengid on saavutanud suurepäraseid tulemusi. The winner of GRAND PRIX at STARTERtallinn Spring 2019 and special prizes from Prototron and TalTech Mektory - Recovery Companion
Tänu e-riigi tehnoloogiate ja teenuste õppekava magistriõpingutele sain ma võimaluse lüüa kaasa INTERREG projektis nimega OSIRIS BSR, mille idee oli nutika spetsialiseerumise lähenemisviisi toetamine hõbemajanduses, et suurendada piirkondlikku innovatsioonivõimet ja säästvat majanduskasvu. Lisaks väga väärtuslikule projekti koordineerimise kogemusele, leidsin tänu selle kogemuse endale ka magistritöö teema. Merilin Liutkevicius, teise aasta tudeng