Tallinna Tehnikaülikool

Kristjan Maruste on kirglik tehnoloogiaettevõtja, kelle valis majandusajakiri Forbes alla 30-aastaste Euroopa tulevikutähtede sekka. Ta on ettevõtte Comodule kaasasutaja ja tegevjuht. Comodule annab tõsise panuse, et inimesed saaks nautida elektriliste tõuke- ja jalgratastega sõitmist. Ettevõte loob ja pakub riistvara põhiliselt sõidukioperaatoritele ja -tootjatele. Comodule on ühendanud üle 300 000 e-tõukeratta ja aidanud käivitada nende kasutamist rohkem kui 60 linnas üle maailma. Sel aastal tõi Comodule'i turule enda arendatud ja ehitatud tõukerattad Tuul. Tuul on esimene Eestis valmistatud, kõige vastupidavam ja keskkonnasõbralikum tõukeratas maailmas.

Insener_Kristjan Maruste

Kus ja kellena mehhatroonika eriala lõpetajad töötavad?

Mehhatroonikas õpitakse kõigest kõike ja ühest mitte midagi. Kooli lõpetades jagad Sa natuke mehaanikat, elektroonikat, programmeerimist, projektijuhtimist – aga ilmselt ei ole üheski neist tohutu spetsialist. 
Töökohavõimalused: 
a) valid ühe suuna ja spetsialiseerud ning töötad spetsialisti või insenerina.
b) jätkad kõikide valdkondade kasutamist ja töötad mehhatroonikuna (enamjaolt tööstusprotsesside ja seadmete parendamine) ehk tegeled sellega, kuidas masinate ja robotitega hästi palju ägedaid asju toota.
c) Sinust saab meeskonna või valdkonna juht, sest mõistad erinevate erialade inimesi, oskad neid ühe laua taha tuua ja koos uusi lahendusi leida.
d) kuna mõistad tehnoloogiat sügavuti ja suudad ehitada tugeva meeskonna uue tehnoloogia loomiseks, võid luua oma ettevõtte.

Kuidas insenerid saavad panustada keskkonnasäästmisse?

Kui inimühiskonda kujutada bussina, siis teadlased valavad masinasse kütust, et see liiguks, insenerid istuvad juhikohal ja otsustavad, kuhu buss (ühiskond) järgmisena liigub, ja kõik ülejäänud erialade esindajad on reisijad. 
Teadlased jälgisid, kuidas valgus tekib, insenerid tegid sellest fotoaparaadi, filmikaamera ja teleka – nii tekkis filmikunst. Teadlased mõtestasid gravitatsiooni ja osakeste liikumist, insenerid tegid lennukid, laevad, hiljem telefonid ja interneti, ning inimkond hakkas globaliseeruma.

Globaalne soojenemine on inimtekkeline ja suurem osa emmissioonidest tuleb inseneride loodud seadmetest: tööstus, sõidukid, elektritootmine. Insenerid on loonud masinad, et inimkond areneks ja õitseks, kuid need masinad on hävitamas elusloodust. Vastutus lasub meie õlgadel, samas on meie käes ka võti paremasse tulevikku. Tulevikuenergia, tulevikutransport, tuleviku... ükskõik mis on meie kätes. Insener on kogu inimarengu alus. 

Mis eesmärgiga seadme ehitamine on Sinu unistus?

Elektriline tõukeratas - kõige efektiivsem liikumisviis. 
Pikemas plaanis tehas, kus ei tööta ühtegi inimest (lights out manufacturing). 

Lahedaim asi, mis on tööl juhtunud?

85 inimest, kes naeratavad, sest nad naudivad maailma muutmist. 

Mehhatroonika on sünergia infotehnoloogiast, elektroonikast, optikast ja mehaanikasüsteemidest ning üks dünaamilisemaid tehnikasuundi maailmas. Selle eesmärk on tehniliste süsteemide funktsionaalsete võimaluste täiustamine uute infotehnoloogiliste vahenditega ja uutel põhimõtetel töötavate seadmete loomine, rakendades tehisintellekti ja uusi andurite põhimõtteid ümbruse paremaks tajumiseks ja seadmete juhtimiseks programmeeritava elektroonika abil. Tuntud näited mehhatroonikasüsteemidest on robotid ja mitmesugused automaatikaseadmed nii kodus kui ka ettevõtetes, kus on rakendatud tänapäevaseid IT- lahendusi. 

Kui mehhatroonika on sinu kutsumus, siis loe lisa ja tule õppima mehhatroonika magistriõppesse! Vastuvõtt on juba alanud.

Laeb infot...