Teadlane, õppejõud ja rakendusfüüsika bakalaureusekava programmijuht Raavo Josepson arutas Taltechi turundusjuhi Kerdu Leneariga, kuhu valdkondadeülese hariduse omandamine viia võib. Analüütilist mõtlemist ja probleemide lahendamise oskust vajame ise ja hindavad ka kõik tööandjad, aga kuidas need omadused täpselt rakendusfüüsika õppimisega seotud on?
- Iga laps rakendab esimesest eluhetkest füüsikat – tõde või müüt?
- Kas kõigist lõpetajatest saavad füüsikaõpetajad? Mida teeb TalTechi füüsika vilistlane Hollywoodi filmiäris? Kus ja kellena vilistlased töötavad?
- Miks rakendusfüüsika bakalaureusekava esimesel semestril füüsikat ei õpetata?
- Kas tõesti saab rakendusfüüsikat õppides ise valida, mis teemale õpingutes keskenduda?
- Kas ja kui, siis mida ja kus edasi õppida?
- Miks füüsikaõpe hõlmab andmeteadust, statistikat, AI-d?
- Filmiklubi, koorid, ansamblid, tudengisatelliit, tudengivormel – millega lisaks õppetööle tegelemine annab tööle kandideerides eelise?
- Ma otseselt ei armasta füüsikat, aga ei karda ka – kas sellest piisab õppima tulemiseks, kui on huvi reaalerialade suhtes?
Füüsika on nii lai valdkond, keskmine inimene ei saa tihti aru, kui kõikehõlmav täpselt - kuula podcastist selle kohta huvitavat näidet. Et kindel olla, millega tegemist, loe palun siit täpsemalt, valiku kinnitamiseks tee erialatest ja tule rakendusfüüsikat õppima!