Tallinna Tehnikaülikool

Toidu- ja biotehnoloogia eriala kolmanda kursuse tudeng Karina Zakrevskaja valis õppimiseks eriala, mis oleks täppisteadustega seotud. Tema arvates ülikoolis õppimine on meeldivam kui koolis. Näiteks ülikoolis on rohkem iseseisvust ja vabadust valida, kuidas ja millal materjalid omandada ning eksamiteks või kontrolltöödeks valmistud.

Karina Zakrevskaja

Miks asusid õppima toidu-ja biotehnoloogia erialale?
Eriala valikul mõtteid ja võimalusi oli mitmeid, kuid lõpuks jäin just selle peale. Toidu- ja biotehnoloogia programm tundus kõige mitmekesisem ja lähedasem sellega, mis mind tol ajal huvitas. Tahtsin tundma õppida toiduainetega toimuvaid füüsikalisi ja keemilisi protsesse.


Mida enne oma eriala õppima asumist kõige rohkem kartsid? 
Kuigi mul ei olnud hirmu just selle eriala õppimise ees, tundsin ma siiski veidi ärevust ülikooliõpingute eest. Koolis räägiti sageli, et ülikoolis õppimine on väga raske – kardeti, et seal on veelgi rangemad hindamised ja kõrgemad nõudmised. Lõpuks selgus, et see hirm ei olnud päris põhjendatud.
Õppimine ülikoolis on tõesti raskem, kuid paljud õppeained on omavahel seotud ja neid käsitletakse süvitsi, mis teeb õppimise äärmiselt põnevaks. Mulle meeldib ülikooli õppimisstruktuur rohkem kui koolis – siin on rohkem iseseisvust ja vabadust valida, kuidas ja millal ma materjali omandan ning eksamiteks või kontrolltöödeks valmistun. Samaajal see annab rohkem vastutust oma õpitulemuste ja edu eest.


Kus ja kellena selle eriala lõpetajad töötavad?
Selle eriala lõpetajatel on palju erinevaid võimalusi. Võib töötada erasektoris kui ka avalikus sektoris. Näiteks analüütiku, tootmis- või kvaliteedijuhi, laborijuhi, tootearendajana või toiduteadlasena. Samuti on võimalus tegeleda järelevalve ja nõustamisega riigiasutustes.


Mis oleks soovitust neile, kes kaaluvad toidu- ja biotehnoloogiat õppima tulla?
Neile, kes kaaluvad sellele erialale astumist, soovitan kindlasti mitte alla anda, isegi kui õpingud tunduvad vahepeal keerulised. On täiesti normaalne, et kõik ei tule kohe lihtsalt.


Oled lõpetamas bakalaureuse õpet. Räägi oma lõputöö teemast?
Minu lõputöö teema oli jääga seonduvate valkude mõjust täistera nisujahust tainale. Need valgud jagunevad sõltuvalt nende toimemehhanismidele mitmesse rühma ja neid toodavad mõned loomad ja taimed, et takistada jää moodustumist ja jää kasvu rakkude sees. Selliseid valke saab kasutada toidu lisaainetena, et pikendada osade toiduainete säilivusaega sügavkülmas, ilma et see mõjutaks toote kvaliteeti. Ma uurisin jää rekristallisatsiooni inhibeerimise mõju tugevusele ja tärklise graanulite suuruse muutumisele, sõltuvalt jääga seotud valkude kontsentratsioonile tainas.


Mida veel on ülikool lisaks haridusele Sulle andnud?
Ülikool ei anna mitte ainult haridust, vaid aitab arendada ka olulisi oskusi nagu vastutustunne, suhtlemisoskus, ajaplaneerimine ja meeskonnatöö. Õpingute jooksul olen kohtunud paljude inimestega – kõik nad on olnud uskumatult huvitavad ja inspireerivad, motiveerides mind pidevalt edasi liikuma.
Olen ka tudengiorganisatsiooni loodusteaduskonna üliõpilaskogu (LÜK) liige. Seal saan osa tudengiaktivismist ja see on olnud väga väärtuslik kogemus. LÜKi liikmena on mul võimalus panustada koolielu kujundamisse ja arendada end mitmel tasandil. Need kogemused on muutnud mu ülikooliõpingud uskumatult lõbusaks.

Kui sind huvitab, millest koosneb meie igapäevane toit, kuidas seda töödeldakse ja mis toimub söödud toiduga meie organismis, siis oled oodatud toidu- ja biotehnoloogia erialale.  Õpinguid saab jätkata toidutehnoloogia ja -arenduse magistriõppes. Tule muuda meie tulevik tervislikumaks!