Eesmärk:
Kursuse eesmärk on anda teadmised liit- ja virtuaalreaalsuse (XR) tehnoloogiatest, oskused luua 3D mudeleid ja neid XR seademetes esitada, oskused virtuaalsete keskkondade visualiseerimiseks ning XR rakenduste loomiseks.
Sihtgrupp:
Sihtrühm on kõik huvilised, kes soovivad saada algteadmised virutaal- ja liitreaalsuse rakenduste loomiseks.
Eeldused:
Kasutatakse visualiseeritud programmeerimiskeelt, eelnev kogemus pole nõutav.
Teemad:
Koolitus koosneb viiest moodulist:
I Sissejuhatus XR-tehnoloogiatesse
1. XR/VR/AR mõisted ja ajalugu. XR valdkonna potentsiaal ja kasutusvõimalused erinevatel elualadel.
2. Ülevaade XR riistavarast. VR peaseadmete seadistamine ja kasutamine.
3. Täisnurkprojektsioon (equirectangular projection). Ülevaade perspektiivi loogika muutumisest füüsilise ja virtuualse ruumi kontekstis.
4. 360 fotode ja 360 videote tegemine, konverteerimine ja vaatlemine statsionaarses VR keskkonnas.
5. Objektide ja keskkondade mudelite loomine fotogrammeetria võtete abil. Geomeetria töötlemine ja salvestamine Agisoft rakenduses. Geomeetria vaatlemine mängumootoris.
6. ARKit ja ARCore lühitutvustus. iOS ja Android AR rakenduste tutvustus.
7. Unreal Engine mängumootori lühitutvustus.
II 3D modelleerimine
1. Objektide ja keskkondade modelleerimine Blender rakenduses. Geomeetriate tüübid. Geomeetriate loomine ja modifitseerimine. Tekstuurimine (UV mapping). Mudelite ettevalmistamine ja eksportimine.
2. Objektide ja keskkondade modelleerimine VR-keskkonnas (Gravity Sketch/ Tilt Brush või Unreal Editor).
3. 3D mudeli optimeerimine.
III Visualiseerimine mängumootorites
1. Baasteadmised mängumootor Unreal Engine kasutamisest VR rakenduste loomisel.
2. Fotorealistlike materjalide ja korrektse valgustuse ning atmosfääriga 3D keskkondade ülesehitamine.
3. VR-prillidega vaadeldavate 3D keskkondade ülesehitamine.
IV Virutaalreaalsete rakenduste loomine
1. VR rakenduste arendusvõimaluste baasteadmised mängumootor Unreal Engine baasil.
2. Visuaalne programmeerimine (Blueprints) ja interaktiivsed VR lahendused.
3. Interaktiivse 3D keskkonna optimeerimine.
4. VR-vaadeldava interaktiivse 3D keskkonna eksport.
V Liitreaalsuse rakenduste loomine
1. AR rakenduste arendusvõimaluste baasteadmised mängumootor Unreal Engine baasil.
2. Visuaalne programmeerimine (Blueprints) ja interaktiivsed AR lahendused.
3. Interaktiivse AR keskkonna optimeerimine.
4. AR-is vaadeldava interaktiivse 3D keskkonna eksport.
Mooduleid on võimalik võtta ka eraldi.
Õpiväljundid:
Kursuse läbinu:
· oskab kasutada AR ja VR seadmeid ja mõistab nende toimeprintsiipe;
· mõistab pildi projektsiooni loogikat ekraanil ja VR/AR seadmetes;
· tunneb fotogrammeetria põhimõtteid ja oskab füüsilisi objekte 3D mudeliteks konverteerida;·
· oskab luua ja eksportida/importida 3D mudeleid erinevates rakendustes;
· oskab 3D faili optimeerida;
· omab ülevaadet VR-keskkonna visualiseerimise spetsiifikast ja oskab ehitada fotorealistlikke keskkondi mängumootorites;
· valdab visuaalse programmeerimiskeele Blueprints aluseid ja oskab luua interaktiivsete elementidega projekte;
· loob kursuse lõpuks VR prillides ja AR vahenditeaga vaadeldava optimeeritud interaktiivse 3D keskkonna.
Hindamiskriteeriumid:
Arvestustööna valmib kursuse käigus AR/VR projekt.
Tunnistus:
TalTech tunnistus
Keel:
Eesti
Lektor:
Artur Staškevitš, Andres Ääremaa
Moodulid:
Maht:
auditoorne õppetöö: 48 akadeemilist õppetundi
Kontakt:
Andres Ääremaa, +372 5886 1171, xr@taltech.ee
Hind:
798.39 € + KM/osaleja
Registreerumise tähtaeg:
04.10.2021 23:59
Kommentaar:
Kursus koosneb viiest moodulist, kõiki mooduleid on võimalik võtta ka eraldi.
Asukoht:
Ajakava:
06.10.2021
09:30 - 17:00
Hands-on ülevaade XR tehnoloogiatest ja nende kasutusvõimalustest. 360 kraadi ülesvõtted ja fotogrammeetria põhialused.
Lektor: Artur Staškevitš, Andres Ääremaa
13.10.2021
09:30 - 17:00
Objektide ja keskkondade modelleerimine ja tekstuurimine erinevates rakendustes. Mudelite optimeeerimine ja eksport/import.
Lektor: Artur Staškevitš, Andres Ääremaa
20.10.2021
09:30 - 17:00
Mängumootorite kasutamise põhialused, fotorealistlike keskkondade ülesehitamine.
Lektor: Artur Staškevitš, Andres Ääremaa
03.11.2021
09:30 - 17:00
Interaktiivse 3D keskkonna optimeerimine. VR-vaadeldava interaktiivse 3D keskkonna eksport.
Lektor: Artur Staškevitš
04.11.2021
09:30 - 13:00
VR rakenduste arendusvõimaluste baasteadmised mängumootor Unreal Engine baasil. Visuaalne programmeerimine (Blueprints) ja interaktiivsed VR lahendused.
Lektor: Artur Staškevitš
17.11.2021
09:30 - 17:00
Interaktiivse AR keskkonna optimeerimine. AR-is vaadeldava interaktiivse 3D keskkonna eksport.
Lektor: Artur Staškevitš
18.11.2021
09:30 - 17:00
AR rakenduste arendusvõimaluste baasteadmised mängumootor Unreal Engine baasil. Visuaalne programmeerimine (Blueprints) ja interaktiivsed AR lahendused.
Lektor: Artur Staškevitš
Asukoht:
Hind:
798.39 € + KM/osaleja
Maht:
auditoorne õppetöö:
48 akadeemilist õppetundi
Õppekavarühm:
Arvutikasutus
Kontakt:
Andres Ääremaa, +372 5886 1171, xr@taltech.ee