Täienduskoolitus
Tallinna Tehnikaülikooli ärikorralduse instituut pakub ettevõtetele mitmekülgset abi paremate äritulemuste saamiseks. Kaasates tippteadlasi ning parimaid praktikuid leiab meie valikust koolitusi igale maitsele. Koostöös sünnib aga just ettevõtte spetsiifilisi vajadusi rahuldav treeningprogramm. Nõustame, planeerime ning viime läbi uuringuid kõikides organisatsioone huvitavates valdkondades. Ergonoomialabori sisseseadet kasutades mõõdistame ja kaardistame ettevõtete töökeskkondi.
TalTechi ärikorralduse instituut pakub täienduskoolitusi nii valmis kursuste kui ka rätseplahendustena. Pakume koolitusi ja arenguprogramme järgmistes valdkondades:
- juhtimine
- personalitöö
- turundus
- töökeskkond
- majandusarvestus
- tarneahela juhtimine
- tootmisjuhtimine
- ettevõtlus
- keskkonnaökonoomika
- linna ja eluaseme valdkond
Kui teil on huvi majandus- ja sotsiaalteaduse valdkonna koolituste tellimise vastu enda ettevõttesse või asutusse, siis võtke ühendust instituudi ettevõtlusspetsialistiga või täienduskoolituse spetsialistiga.
Tellimisel koolitused
Ärikorralduse instituudi koolitused:
Juhtimine
Eesmärk | Õppija õpib tundma alustanud ettevõtte ohte ning võimalusi ning valmistab enda ettevõtte vajadustest lähtuva (hindamis-)tööriista, mis aitab kaasa ohtudele reageerimisele. |
---|---|
Teemad |
|
Õpiväljund |
Koolituse läbinu:
|
Õppemeetod | loeng, grupitöö, praktilised tööd, arutelud |
Õppekeel | eesti/inglise |
Sihtgrupp | ettevõtete ja asutuste erinevate tasandite juhid ja juhiks pürgivad töötajad |
Maht | 16-32 tundi |
Eesmärk | Läbi uute tööriistade kasutamiskogemuse tõsta juhtimiskompetentsi edasi- ja tagasisidestamise teemal. Koolituse tulemusena on igal osalejal valminud individuaalne plaan, kuidas „vigadest õppimise kultuur“ oma organisatsioonis olemasolevatesse tööprotsessidesse integreerida ning organisatsioonikultuuri loomulikuks osaks muuta. |
---|---|
Teemad | Ei õppiv organisatsioon ega agiilne juht karda eksida! Samas võivad eksimustest õppimata jätmisel olla tõsised tagajärjed. Seepärast on juhi ülesanne luua usaldav õhkkond ning alati jõuda probleemide juurpõhjusteni. Tagasisidestamine peab alati olema vahetu ja objektiivne ning saama organisatsiooni igapäevase toimimise loomulikuks osaks. Samas ei piisa vaid tagasiside analüüsimisest, kui analüüsi tulemustest ei saa sisendit tulevaste tegevuste teisiti tegemiseks. Õpime koolitusel tundma nii edasi- kui ka tagasiside põhimõtteid ja praktilisi tööriistu. |
Õpiväljund |
Koolituse läbinu:
|
Õppemeetod | loeng, grupitöö, arutelu |
Õppekeel | eesti/inglise |
Sihtgrupp | eelkõige juhid |
Maht | 6-16 tundi (kokkuleppel tellijaga) |
Eesmärk | Selgitada arengueesmärkide seadmist ja selle toetamiseks vajaliku info kogumist. Koolituse käigus leitakse võimalused enesehindamiseks ja vahendid enda arendamiseks juhi ja liidrina. |
---|---|
Teemad | juhtimise olemus ja keskkond; juhi ja liidri roll, enesehindamise võimalused juhina; süsteemne tagasiside kogumine juhitöö kohta; arenguvajaduste ja -võimaluste hindamine, arendamismeetodite valik |
Õpiväljund | Koolituse läbinu mõistab juhtimise olemust ning mida oodatakse juhilt ja liidrilt; tunneb enesehindamise vahendeid ja on neid koolitusel kasutanud; hindab enda arenguvajadusi, teab juhi arenguvõimalusi. |
Õppemeetod | Koolitus toimub seminari vormis, kus analüüsitakse juhtumeid, tehakse harjutusi ning viiakse läbi arutelusid. Koolitus toimub auditoorselt, kuid vastavalt seatud nõutele viiakse koolitus läbi ka online õppena. |
Õppekeel | eesti/inglise |
Sihtgrupp | ettevõtete ja asutuste kõikide tasandite juhid ja juhi ametikohta planeerivad töötajad |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Toetada projektikirjutamise ja projektijuhtimise alaseid teadmisi ja oskusi. Koolituspäev aitab kaasa teadlikkuse suurenemisele projekti-toetuste taotlusvoorudest ja nende toetuste taotlemisele. |
---|---|
Teemad | projektid, programmid ja projektitaotlused; programmi eesmärkidega kooskõlas olevate projekti eesmärkide sõnastamine; tegevuskava ja eelarve koostamine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab projektikirjutamise ja projektjuhtimise põhitõdesid; teab projekti põhikomponente ja oskab neid omavahel siduda ja analüüsida; oskab sõnastada projekti põhikomponentidega seotud mõtteid; tunneb võimalikke „ohukohti“ projektiloogikas ja kirjutamisel. |
Õppemeetod | auditoorne õpe koos praktiliste harjutuste ja aruteludega |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | projektijuhid, programmijuhid, ettevõtete ja asutuste tipp- ja keskastme juhid |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda teadmised ja oskused töötajate motivatsiooni loomiseks, psühholoogiliselt terve töökeskkonna loomiseks ja õiglase töösoorituse hindamise aluste loomiseks. |
---|---|
Teemad | motivatsioon, selle olemus ning võimalused selle tekitamiseks; töösoorituse hindamine; tagasisidestamine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab motivatsiooni olemust, motivatsiooni tekke võimalusi; teab erinevaid inimtüüpe ning saab aru nende motivatsioonist; oskab läbi viia erinevaid motivatsiooni tõstvaid meeskonnaülesandeid; oskab töösooritust hinnata; oskab tagasisidestada kasutades erinevaid tagasiside meetodeid |
Õppemeetod | loeng, grupitöö, harjutused |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete tipp- ja keskastmejuhid, personalijuhid ja –spetsialistid |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda lühike ülevaade strateegilise juhtimise kontseptsioonist ning rühmatöö käigus jõuda arusaamisele, kuidas strateegilistest faktoritest jõuda igapäevatöös kasutatavate mõõdikuteni. |
---|---|
Teemad | strateegiline juhtimine: ettevõtte või asutuse strateegilistest eesmärkidest lähtuvate eesmärkide püstitamine juhitavale struktuuriüksusele |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab ja saab aru strateegilise juhtimise olemusest ja praktilisest toimimisest. |
Õppemeetod | loeng, grupitöö |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete tipp- ja keskastmejuhid, projektijuhid, programmijuhid |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda ülevaade protseduuranalüüsist ning rühmatöö käigus jõuda arusaamisele, kuidas seda rakendades on võimalik edukalt ellu viia struktuuriüksuste tööplaanid ja organiseerida tõhus meeskonnatöö. |
---|---|
Teemad | struktuuriüksuse tööplaani koostamise ja täitmise tagamine ning meeskonnatöö organiseerimine; protseduuranalüüs; protsessid ja protseduurid ettevõttes |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab ja saab aru strateegiliste eesmärkide olemusest, oskab koostada nende elluviimiseks projekti-ja protsessipõhiseid tööplaane. |
Õppemeetod | loeng, rühmatöö protseduuranalüüs |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete tipp- ja keskastmejuhid, projektijuhid, programmijuhid |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda teoreetilisi ja praktilisi teadmisi, kuidas ära tunda huvide konflikte ja korruptsiooniohtlikke olukordi. |
---|---|
Teemad | huvide konfliktid (tegelikud ja näilised), korruptsioon era- ja avalikus sektoris, eetiline organisatsioonikultuur ja tööriistad selle juhtimiseks |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab korruptsiooniohtlikke olukordi, tajub huvide konflikti võimalikkust ja teab ennetusabinõusid; teab tööriistu, kuidas juhtida eetilist organisatsioonikultuuri. |
Õppemeetod | loeng, juhtumite arutelu |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | kõik ettevõtete ja asutuste töötajad |
Maht (ak t) | 6-8 |
Eesmärk | Anda teadmised strateegilisest juhtimisest ja äriühingute valitsemise problemaatikast, selleks et mõista organisatsiooni ja väliskeskkonda kui tervikut. |
---|---|
Teemad | juhtimine ja eestvedamine, strateegiline juhtimine, strateegilise juhtimise mudel, strateegiline otsustamine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab ja saab aru strateegilise juhtimise olemusest ja praktilisest toimimisest; teab, tunneb ja saab aru äriühingute juriidilisest regulatsioonist ja praktilisest toimimisest ning ärieetikast |
Õppemeetod | loeng, töötuba |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | riigi äriühingute nõukogude liikmed |
Maht (ak t) | 6 |
Eesmärk | Anda teadmised strateegilisest juhtimisest ja sihtasutuste valitsemise problemaatikast, selleks et mõista organisatsiooni ja väliskeskkonda kui tervikut. |
---|---|
Teemad | juhtimine ja eestvedamine, strateegiline juhtimine, strateegilise juhtimise mudel, strateegiline otsustamine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab ja saab aru strateegilise juhtimise olemusest ja praktilisest toimimisest; teab ja saab aru sihtasutuste juriidilisest regulatsioonist ja praktilisest toimimisest ning eetikast. |
Õppemeetod | loeng, töötuba |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | riigi sihtasutuste nõukogude liikmed |
Maht (ak t) | 6 |
Eesmärk | Anda teadmised, kuidas järgida vastutustundliku ettevõtluse põhimõtteid kolmandate osapoolte valikul ja nendega koostöös. |
---|---|
Teemad | riskid organisatsioonile, mis võivad kaasneda koostööpartnerite ebaausa ja vastutustundetu käitumisega; kuidas organisatsiooni kaitsta kolmanda osapoole ebaeetilise käitumise eest; kuidas luua läbipaistev ja aus tarneahel algusest lõpuni |
Õpiväljund | Koolituse läbinu tunneb ära riskid, mis kaasnevad ebaeetilise käitumisega suhetes kolmandate osapooltega; teab, kuidas ennetada nende riskide teket ja tunneb tööriistu, millega organistsioonis luua eetilist koostöökultuuri. |
Õppemeetod | loeng, juhtumite arutelu |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | kõik ettevõtete ja asutuste töötajad |
Maht (ak t) | 4 |
Eesmärk | Anda teadmised akadeemilise eetika rollist kõrghariduses ja teadustöös. |
---|---|
Teemad | akadeemiline eetika õppetöös ja auditooriumis, teadus-ja publitseerimiseetika |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab akadeemilise ja teaduseetika põhiprintsiipe ja oskab langetada kaalutletud otsuseid. |
Õppemeetod | loeng, avatud arutelu |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | kõrgkoolide töötajad ja üliõpilasesindused |
Maht (ak t) | 4 |
Personalitöö
Eesmärk | Tõsta osalejate kultuuridevahelist suhtluspädevust, st vähendada suhtluses esinevaid kultuuridevahelisi arusaamatusi ja luua baas toimivateks kultuuripiire ületavateks töösuheteks. |
---|---|
Teemad | kultuur, kultuuritundlikkus, mitteverbaalsed tegurid, väärtushinnangud, tajufiltrid (stereotüübid ja eelarvamused), suhtluspädevus, sh identiteet |
Õpiväljund | Suurem kultuuritundlikkus, teadlikkus kommunikatsiooni mõjutavatest teguritest ja filtritest, oskus analüüsida ja hinnata kultuuripiire ületavaid kommunikatsiooniolukordi ning neis adekvaatselt reageerida. |
Õppemeetod | auditoorne õpe koos praktiliste harjutuste ja aruteludega |
Õppekeel | eesti/inglise |
Sihtgrupp | ettevõtete ja asutuste tipp- ja keskastmejuhid, personalijuhid ja –spetsialistid, kelle meeskondades töötavad või kes puutuvad oma töös igapäevaselt kokku erineva kultuuritaustaga inimestega |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda teoreetilised ja praktilised teadmised sellest kuidas infotehnoloogiliste töövahendite areng mõjutab töötajat. |
---|---|
Teemad | tööd lihtsustav tehnoloogia ja selle juhtimine, tehnostress, tehnosõltuvus, tehnoloogia rakendamisega seotud ilmingud |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab, kuidas infotehnoloogilised töövahendid mõjutavad töötajat ning kuidas tunda ära tehnostressi ja tehnosõltuvust. |
Õppemeetod | auditoorne õpe ja arutelud |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete erinevate astmete juhid – kõik, kes tegelevad oma töös infotehnoloogiaga |
Maht (ak t) | 4 |
Eesmärk | Anda teoreetilised ja praktilised teadmised sellest, mis on emotsionaalne töö ja kuidas luua emotsionaalselt positiivne töökliima. |
---|---|
Teemad | emotsionaalne töö, emotsioonide roll töös, emotsioonide juhtimine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab, mis on emotsionaalne töö, milline roll on emotsioonidel töö tegemisel ja kuidas saavutada emotsionaalset positiivne töökliima. |
Õppemeetod | auditoorne õpe ja arutelud |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete ja asutuste töötajad, kes on huvitatud emotsionaalselt positiive töökliima loomisest |
Maht (ak t) | 4 |
Eesmärk | Anda teadmised muudatuste vajalikkusest, kuidas viia läbi muudatusi ettevõttes ja kuidas neid juhtida. |
---|---|
Teemad | muudatused ettevõtetes, muudatuste juhtimine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab kuidas viia läbi muudatusi ettevõttes ja oskab neid juhtida, mõistab muudatuste vajalikkust. |
Õppemeetod | auditoorne õpe ja arutelud |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete tipp- ja keskastmejuhid, personalijuhid ja –spetsialistid ja muudatustest huvitatud töötajad, kes soovivad täpsemalt mõista muudatuste tagamaid |
Maht (ak t) | 5 |
Eesmärk | Anda osalejatele teadmised ja oskused töiste pingeliste olukordade mõistmiseks, analüüsimiseks ja konstruktiivseks lahendamiseks, aga ka teadmised mõistmaks enda rolli nendes ja oskust juhtida nii enda kui suhtlemispartneri käitumist pingete leevendamiseks ja konstruktiivse lahenduse saavutamiseks. |
---|---|
Teemad | suhtlemise põhireeglid, konfliktide kujunemise põhjused, "rasked" suhtlemiskaaslased |
Õpiväljund | Koolituse tulemusel on osalejatel oskus hinnata oma käitumise sobivust ja vajadusel seda muuta situatsiooni vajadustest lähtuvalt; osalejad on omandanud praktilised suhtlemisvõtted erinevates pingelistes töistes situatsioonides toimetulekuks; osalejad tunnevad ära erinevad konflikti tüübid, mõistavad nende dünaamikat ja oskavad valida sobivad viisid nende konstruktiivseks lahendamiseks; osalejatel on suurenenud teadmised inimese käitumise varjatud psühholoogiliste aspektide mõistmiseks ja oskavad sellest lähtuvalt valida sobivat suhtlemisstiili; osalejad on omandanud oskused problemaatiliste isikutega suhtlemiseks, nende probleemide mõistmiseks ja käitumise suunamiseks; kasvab osalejate enesekindlus erinevates suhtlemissituatsioonides toimetulekul. |
Õppemeetod | Koolituse läbiviimisel kasutatakse kaasavaid meetodeid, mis võimaldavad osalejatel aktiivselt osaleda ja läbi isikliku kogemuse uusi oskusi omandada ja kinnistada. |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete ja asutuste töötajad, kes on huvitatud suhtluspartneritega konstruktiivse lahenduse saavutamisest |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda kohased teadmised keskastme juhi rolli kohta värbamise protsessis ja oskused kujundada sisseelamisprogramme ja juhendada töötajaid. |
---|---|
Teemad | värbamine, keskastmejuhi roll värbamise ettevalmistamisel ja värbamisprotsessis, uue töötaja "onboarding"; juhendamine sisseelamise perioodil ja pikema karjääri vältel, töötaja kogemuse loomine, talendijuhtimine, karjääri suunamine |
Õpiväljund | Koolituse tulemusel omab koolitusel osaleja selget arusaamist keskastmejuhi rollist uute töötajate värbamisel; oskab anda eduka värbamise tagamiseks kohast informatsiooni ametikoha kohta; oskab koordineerida tegevusi ja vastutust uue töötaja sisseelamisperioodil; on omandanud teadmised ja praktilised oskused töötajate juhendamiseks sisseelamise perioodil. |
Õppemeetod | interaktiivne loeng, arutelu, situatsiooniülesanded |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete tipp- ja keskastmejuhid, personalijuhid ja –spetsialistid |
Maht (ak t) | 4 |
Eesmärk | Anda teadmised ja oskused töiste pingeliste olukordade mõistmiseks, analüüsimiseks ja konstruktiivseks lahendamiseks, aga ka teadmised mõistmaks enda rolli nendes ja oskust juhtida nii enda kui suhtlemispartneri käitumist pingete leevendamiseks ja konstruktiivse lahenduse saavutamiseks. |
---|---|
Teemad |
Psühholoogiliselt terve töökeskkonna tunnused – positiivsed töösuhted ja tõhus töökorraldus. Töötaja vaimset tervist ja heaolu tagavad tegurid. Töökeskkonna psühhosotsiaalsed ohutegurid, nende märkamine ja reguleerimise võimalused. Põhjused, mis muudavad suhtlemise keerukaks. Töökeskkonna faktorid, mis soodustavad probleemset/kahjustavat käitumist (nt. rollisegadus, halvasti korraldatud töö, ajasurve jm) ja nende vältimise või muutmise võimalused. Emotsioonide roll töösuhetes. Emotsioonide mõistmine ja juhtimine. Empaatia roll suhtlemisel ja pingete leevendamisel. Säilenõtkuse tugevdamise võimalused nii isiklikul kui organisatsiooni tasandil. Organisatsiooni psühholoogiline kapital ja selle suurendamise võimalused. |
Õpiväljund | Koolituse läbinu oskab analüüsida oma töist käitumist ja teab kuidas tema reaktsioonid mõjutavad töösuhteid ja töökeskkonda; oskab hinnata oma käitumise sobivust ja vajadusel seda muuta situatsiooni vajadustest lähtuvalt; mõistab emotsioonide tekkimise mehhanisme ja oskab juhtida nii enda kui teiste emotsioone. |
Õppemeetod | loeng, juhtumite arutelud |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | kõik ettevõtete ja asutuste töötajad |
Maht (ak t) | 6 |
Eesmärk | Anda juhtidele teadmised ja oskused ametikohtade planeerimiseks, analüüsimiseks, täitmiseks ja jätkusuutliku järelkasvu loomisest ning töötajate kompetentside hindamise ja arendamise võimalustest meditsiinivaldkonna erioskuste vajadustest lähtuvalt. |
---|---|
Teemad | töökoormuse ja ametikohtade analüüs ja planeerimine: operatiivne ja perspektiivne ettepanekute tegemine ametikohtade täitmiseks, töö subspetsialiteetide ja järelkasvuga; töötajate eri- ja ametialaste kompetentside hindamine ja arendamine, koolitusplaanide koostamine ja omandatud teadmiste/oskuste rakendamise tagamine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu on teadlik ja oskab planeerida ja analüüsida ametikohtade vajadust ja efektiivset toimimist; korraldada ametikohtade täitmist piiratud ressursside tingimustes; seada ootusi töötajate kompetentsusele ja nende arengut hinnata; tegeleda töötajate teadmiste arendamisega kitsa spetsialiseerumise tingimustes lähtudes kokkulepitud koolitusplaanidest. |
Õppemeetod | loeng, avatud arutelu, grupitööd, harjutusülesannete lahendamine |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete tipp- ja keskastmejuhid, personalijuhid ja –spetsialistid |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda teadmised efektiivsete koosolekute pidamiseks. |
---|---|
Teemad | koosolekute läbiviimine, koosolekutel osalemine, koosolekud kui sisekommunikatsiooni üks osa, e-koosolekud ja nende eripärad |
Õpiväljund | Koolituse läbinu oskab pidada struktureeritud koosolekuid, saab aru juhi ning osaleja rollist. Suudab tulevikus hästi juhtida koosolekuid ning võtta vastutust. Mõistab koosolekute rolli sisekommunikatsioonis. Teab e-koosolekute eripärasid. |
Õppemeetod | loeng, praktiliste ülesannete lahendamine |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete tipp- ja keskastmejuhid, projektijuhid, programmijuhid, spetsialistid |
Maht (ak t) | 6 |
Turundus
Eesmärk | Anda teadmised ja oskused teenusedisaini protsessi põhimõtetest ja tööriistadest, läbi mille on võimalik saavutada efektiivsemaid teenuseid. |
---|---|
Teemad | teenusedisaini protsess, disaini strateegiline roll organisatsioonis, kliendiempaatia, iteratiivne ideede arendus, teenuse prototüüpimine ja testimine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu tunneb teenusedisaini protsessi struktuuri; oskab kasutada koolitusel käsitletud teenusedisaini tööriistu. |
Õppemeetod | auditoorne õpe koos praktiliste harjutuste ja aruteludega |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | avaliku sektori töötajad, kohalike omavalitsuste töötajad, osakondade juhid, teenuste väljatöötamise eest vastutavad spetsialistid |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda teadmised ja oskused teenusedisainimise põhimõtetest ja tööriistadest, et saavutada teenuse arendusi kiiremini ja efektiivsemalt. |
---|---|
Teemad | toote või teenuse sihtrühm, sihtrühma vajadused, kasutajakeskse toote või teenuse disainimine |
Õpiväljund | Koolituse läbinu tunneb teenusedisaini protsessi; oskab kasutada teenusdisaini tööriistu; oskab teostada toote/teenuse disainimist efektiivselt. |
Õppemeetod | auditoorne õpe koos praktiliste harjutuste ja aruteludega |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | avaliku sektori töötajad, kohalike omavalitsuste töötajad, osakondade juhid, teenuste väljatöötamise eest vastutavad spetsialistid |
Maht (ak t) | 16 |
Eesmärk | Anda teadmised ja oskused brändi loomiseks, mõõtmiseks ja edasiseks arendamiseks. |
---|---|
Teemad | brändi loomine, -lubadus, -kasutajakogemus, -mõõtmine, -identiteet, -kuvand, -positsioonimine, -strateegiad |
Õpiväljund | Koolituse läbinu tunneb brändi juhtimise kontseptsioone ja mudeleid; juhib brändi loomise protsessi; võtab vastu brändi loomise strateegilisi otsuseid; kasutab brändi uuringute meetodeid. |
Õppemeetod | auditoorne õpe koos praktiliste harjutuste ja aruteludega |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete turundusjuhid, turundusspetsialistid, brändijuhid, ärijuhid, kategooriajuhid, tootejuhid, projektijuhid |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Anda teadmised ja oskused elamusteenuse disaini olemusest, protsessist ja meetoditest. |
---|---|
Teemad | elamusdisain, toote või teenuse konkurentsivõime tõstmine, elamuslikustamine, väärtust tõstev disainiprotsess |
Õpiväljund | Koolituse läbinu tunneb elamusdisaini protsessi; oskab kasutada elamusdisaini tööriistu; oskab teostada toote/teenuse elamuslikustamist. |
Õppemeetod | auditoorne õpe koos praktiliste harjutuste ja aruteludega |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete juhid, keskastme juhid, turundusjuhid, arendusjuhid, toote- ja teenusejuhid, ärivaldkonna eest vastutavad juhid |
Maht (ak t) | 8 |
Töökeskkond
Eesmärk | Anda ülevaade kuidas psühhosotsiaalseid ohutegureid tuvastada ning riskianalüüsi praktikas teostada. Praktiliste näidetele tuginedes vaadeldakse psühhosotsiaalsete riskide juhtimist erinevates tegevusvaldkondades ja erinevates ametites. |
---|---|
Teemad | psühhosotsiaalsed ohutegurid töökeskkonnas ja töökeskkonna riskianalüüs |
Õpiväljund | Koolituse läbinu oskab kaardistada oma ettevõtte psühhosotsiaalsed ohutegurid, koostada lihtsamat riskianalüüsi ning valida asjakohased meetmed riskide vältimiseks/vähendamiseks. |
Õppemeetod | auditoorne õpe koos praktiliste harjutuste ja aruteludega |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | ettevõtete ja asutuste töökeskkonnaspetsialistid, töökeskkonnavolinikud, personalijuhid ja –spetsialistid ning ohutusjuhtimise spetsialistid. Samuti keskastmejuhid, väikeettevõtte juhid ja kõik töötajad, kes soovivad täpsemalt teada, kuidas psühhosotsiaalsete ohuteguritega töökeskkonnas paremini toime tulla |
Maht (ak t) | 6 |
Eesmärk | Anda teoreetilisi ja praktilisi teadmisi keemialabori töökeskkonna ja seal töötamise kohta. |
---|---|
Teemad | kaitsevahendid; ohutusnõuded; esmaabivarustus; mürgised ained; tuleohtlikud ained; sööbivad ained; oksüdeerivad ained; plahvatusohtlikud ained; radioaktiivsed ained; keskkonnaohtlikud ained; hoiatusmärkide kordamine; ohumärgistusega ainetega töötamine; happe sattumine nahele, silma ja suhu; aluse sattumine nahele, silma ja suhu; tõmbekapis töötamine; kemikaalid laboris: happed (väävelhape, lämmastikhape, soolhape); alused: NaOH; ohtlikud ained: PAHs, PCBs, raskemetallid, kloorbenseenid, naftasaadused |
Õpiväljund | Koolituse läbinu on teadlik keemialabori töökeskkonnaga seonduvast ning ohutus- ja esmaabivarustusest. |
Õppemeetod | loeng, töötuba |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | keemikud, laborandid |
Maht (ak t) | 6 |
Eesmärk | Anda teadmised kaasaegsetest töötaja töövõime ja produktiivsuse hindamise meetoditest. |
---|---|
Teemad | töötaja töövõime hindamine, andmete kogumine, töötaja ja töökeskkonna mõõdikud, anketeerimine, ühekordsed ja perioodilised mõõtmised, kognitiivne võimekus, füüsiline tööstress |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab kuidas rakendada subjektiivseid ja objektiivseid mõõdikuid töötaja töövõime, produktiivsuse hindamisel. Oskab monitoorida töötajate töövõimet ja teha muudatused juhtimises, et tagada töötaja optimaalne töövõime. |
Õppemeetod | loeng, töötuba |
Õppekeel | eesti/inglise |
Sihtgrupp | kõik huvitatud |
Maht (ak t) | 6 |
Eesmärk | Selgitada tervisemõjureid ning nende olulisust eesmärgiga võimestada osalejaid tegema tervist toetavaid valikuid oma igapäevaelus ennetamaks elustiilist tulenevaid kroonilisi haigusi ning kujundamaks tervislikke liikumis- ja toitumisharjumusi. |
---|---|
Teemad | tervis ja selle mõjutajad; Eesti tervisesituatsioon ja olulisemad põhjused; tervisliku toitumise ja liikumise põhimõtted |
Õpiväljund | Koolituse tulemusel mõistab osaleja tervisemõjureid ning oskab neid isiklikus kontekstis hinnata; on osaleja teadlik tervisesituatsioonist ning suurematest terviseriskidest; oskab osaleja analüüsida enda tervisekäitumist lähtuvalt riiklikest liikumis- ja toitumissoovitustest; osaleja on teadlik tervisliku toitumise põhialustest ning oskab planeerida tervislikku menüüd; viib osaleja ellu positiivseid muutusi oma elustiilis teadlikuma tervisekäitumise suunas. |
Õppemeetod | loeng kaasavate elementidega; interaktiivne loeng videoelementidega; iseseisev töö oma tervisemõjuritega; grupiarutelu |
Õppekeel | eesti/inglise |
Sihtgrupp | kõik ettevõtete ja asutuste töötajad |
Maht (ak t) | 8 |
Majandusarvestus
Eesmärk | Anda sihtasutuste juhtidele ülevaade sihtasutuse majandusarvestusest ning põhilistest finantsaruannetest, nende omavahelistest seostest ja oskuslikust kasutamisest igapäevases juhtimistegevuses (sh finantsvaldkonna sõnavara). |
---|---|
Teemad | erinevused äriettevõtte ja sihtasutuse finantsmõtlemisel, juhatuse roll ja vastutus majandusarvestuse ja aruandluse korraldamisel, finantsarvetuse põhimõisted, bilansi, kasumiaruande ja rahakäibe lugemine, tekke- ja kassapõhise arvestuse erisuses, kulumiarvestus, sihtfinantseerimise kajastamine, finantssuhtarvud, eelarvestamine, majandusaasta aruande analüüs, sise- ja välisauditi roll |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab kuidas teostatakse sihtasutuse majandusarvestust ning millised on põhilised finantsaruanded. |
Õppemeetod | auditoorne õppetöö |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | sihtasutuste juhatuse liikmed ja keskastme juhid |
Maht (ak t) | 8 |
Eesmärk | Selgitada erinevate juhtimisarvestuse instrumentide võimalusi ettevõtte juhtimise toetamiseks läbi kvaliteetse arvestusinformatsiooni edastamise. Õpetada neid teadmisi praktikas juurutama ja kasutama. |
---|---|
Teemad | juhtimisarvestuse olemus ja eesmärgid, kulude liigitamine ja käitumine, kulu-maht-kasum analüüs, otsuste langetamine, eelarvestamine, vastutuskeskused ja tulemuslikkuse juhtimise alused, toodete/teenuste hinnastamine, juhtimisarvestussüsteemide loomise alused |
Õpiväljund | Koolituse läbinu teab kuidas arvutada sihtkasumit; ette valmistada erinevaid otsustussituatsioone kvantitatiivsetel alustel; koostada ettevõtte eelarveid; jaotada ettevõtte üksusi vastutusest tulenevalt; hinnata ettevõtte tegevusedukust erinevate finantsedukuskriteeriumite abil, hinnastada tooteid/teenuseid. |
Õppemeetod | loeng ja praktiliste ülesannete lahendamine |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | raamatupidajad, ettevõtete juhid, analüütikud, finantsistid |
Maht (ak t) | 28 |
Eesmärk | Anda baasteadmised finantsjuhtimisest, õpetada, kuidas kindlustada ettevõte rahaliste ressurssidega, anda oskused põhjendatud investeerimisotsuste tegemiseks. Finantsanalüüsi alused. Lühiajaline finantsjuhtimine. |
---|---|
Teemad | Finantsjuhtimise eesmärgid. Raha ajaväärtus: raha hind, intressiarvutuse meetodid nüüdis- ja tulevikuväärtus, annuiteet. Investeeringute analüüs: tasuvusaeg, puhasnüüdisväärtus, sisemine tasuvuslävi. Brutokasumi muutuse analüüsimine ettevõttesisese info põhjal. Ettevõtte kontrollisüsteemid. Riskide juhtimine. Jääktulupõhine arvestus finantsjuhtimisel. Laenuvajaduse väljaselgitamine (äriprojekti näitel). Pro-forma aruande koostamine. Tundlikkuse analüüs. Kasumi maksimeerimine piiratud ressursside tingimustes. |
Õpiväljund | Koolituse läbinu on omandanud baasteadmised ettevõtte ressursside tagamiseks ja investeerimisotsuste langetamiseks. |
Õppemeetod | loeng, grupitöö ja harjutused |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | finantsistid, raamatupidajad, ettevõtte juhid, analüütikud |
Maht (ak t) | 28 |
Eesmärk | Anda ülevaade töölepingu seadusest, anda juhiseid, kuidas arvutada keskmist töötasu, puhkusetasu, haigushüvitist, jne; anda ülevaade kehtivast kohtu- ja töövaidluskomisjoni praktikast. |
---|---|
Teemad | Töölepingu seaduse kujunemislugu; töösuhe vs võlasuhe; tööleping ja selle sõlmimine; tööandja ja töötaja kohustused; töötaja vastutus; töölepingu lõpetamine ja üleminek; vaidluste lahendamine ja riiklik järelevalve; seaduse rakendamine. Praktilised ülesanded: keskmise töötasu arvutamine; indekseerimine; haigus- ja hooldushüvitised; puhkusetasu arvestus; lõpparve arvutamine ja maksmine. |
Õpiväljund | Koolituse läbinu tunneb valdkonna terminoloogiat ja orienteerub töösuhteid reguleerivates õigusaktides. Oskab kasutada ja arvestab töövaidluskomisjoni ja kohtupraktikaga. |
Õppemeetod | loeng, grupitöö ja harjutused |
Õppekeel | eesti |
Sihtgrupp | raamatupidajad, ettevõtjad, FIEd |
Maht (ak t) | 32 |