Tallinna Tehnikaülikool

Ettevõtluse uurimisrühm

Võtmesõnad: ettevõtlusõpe; ettevõtluspädevused; ettevõtlik kasv; teadmuse juhtimine; teadmuse riskijuhtimine; riskijuhtimine; ettevõtlike organisatsioonide rahvusvahelistumine; maapiirkonna ettevõtlus; innovatsioonijuhtimine; sotsiaalne ettevõtlus; ökosüsteemid (ettevõtluse ökosüsteem ja ülikooli ökosüsteem); vastutustundlik digitaliseerimine ja jätkusuutlik äriareng; säilenõtked organisatsioonid

Ettevõtluse uurimisrühm toob kokku erineva taustaga akadeemilised teadlased, eesmärgiga uurida, kuidas uued ja väljakujunenud ettevõtlusega tegelevad ettevõtted arendavad ja kasutavad oma ettevõtluspädevusi ja organisatsioonilisi teadmisi praeguste ja tulevaste ärivõimaluste jätkusuutlikuks rakendamiseks. 

EESMÄRK

Uurimisrühma teadustöö keskendub väärtuse loomisele vastutustundliku ettevõtluse kaudu, st väärtuse loomisele oma pädevuste ja organisatsiooniliste teadmiste arendamise ja rakendamise abil, lähtudes jätkusuutlikkusest. Selles valguses laieneb uurimisrühma ülesanne haridusest ettevõtlike üksikisikute, ettevõtlike meeskondade ja muude ettevõtlusorganisatsioonide vormideni. Ettevõtlusalase hariduse uurimise edendamine on oluline uurimisvaldkond, võttes eesmärgiks ettevõtlusalase hariduse alguse hiljemalt kõrghariduse varajases etapis.

Uurimisrühma tähelepanu keskmes on meetodid, mille abil väikesed ja keskmise suurusega ettevõtjad (VKE-d) võiksid saavutada jätkusuutliku kasvu nii siseriiklikel kui ka rahvusvahelistel turgudel. Erilist huvi pakuvad ettevõtete ülemineku, teadmiste juhtimise, kriisijuhtimise, ärimudelite uuendamise, digitaliseerimise, loovuse ja innovatsiooni ning teadmiste ja innovatsiooni ökosüsteemide roll, mis soodustavad VKE-de kasvu ja rahvusvahelistumist.

Kõigis oma tegevustes julgustab uurimisrühm teadusuuringuid selle kohta, kuidas vastutus ja digitaalne ettevõtluse ümberkujundamine saavad ettevõtlusuuringuid edendada nii riiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil ja ka tasandite vaheliselt.

Teadusuuringute eesmärk on arendada ettevõtlikke ja tulevikku suunatud ideid, et edendada ja säilitada ettevõtluse ökosüsteemi, kus teadmised ning uuenduslikud meetodid ja lähenemisviisid kantakse sujuvalt ja edukalt üle teadusvaldkonda ja ühiskonda.

Uurimisrühma liikmed

Aki Harima

Aki Harima on ettevõtluse ja rahvusvahelise äri valdkonna kaasprofessor tenuuris. Aastatel 2013-2024 töötas Aki Harima Saksamaal Bremeni Ülikooli ettevõtlus- ja majandusteaduskonna väikeettevõtluse ja äri õppetooli teadurina. Selle aja jooksul oli ta rahvusvahelise konverentsi “Migration and Diaspora Entrepreneurship” (ränne ja sisserändajate kogukondade ettevõtlus) kaasalgatajaks ja korraldajaks. Aki on alates 2023. aastast olnud ajakirja Entrepreneurship & Regional Development toimetuskomisjoni aktiivne liige. Tema peamisteks uurimisvaldkondadeks on ettevõtluse ökosüsteemide, riikidevahelise ettevõtluse, ettevõtluse toetusmehhanismide ja ettevõtlushariduse uurimine. Viimastel aastatel on Aki oma teadustöös keskendunud pagulaste ettevõtluspotentsiaalile erinevates kontekstides, näiteks Süüria pagulaste Euroopas, Ukraina pagulaste Ida-Euroopas ja Somaalia pagulaste Lääne-Ida-Aafrikas. Lisaks uurib ta piirkondlike ökosüsteemide varajast arengut erinevates riikides, sealhulgas Tšiilis, Namiibias ja Eestis. Aki on olnud õppejõud Saksamaal, Ühendkuningriigis, Namiibias, Lõuna-Aafrikas ja Mehhikos. Teda on tunnustatud suurepärase õpetamise ja innovatsiooni eest Berninghauseni auhinnaga, mis on Saksamaa vanim õpetamispreemia

Haridustee

  • Doktorikraad, 2016, (juh) Prof.Dr. Jörg Freiling, Exploring Characteristics of Descending Diaspora Entrepreneurship, Bremeni Ülikool (Saksamaa) 
  • Magistrigraad, 2013, (juh) Prof.Dr Michael Woywode, Corporate Venturing für deutsche Automobilkonzerne am Beispiel von Mercedes-Benz Vans, Mannheimi Ülikool (Saksamaa) 
  • Bakalaureusekraad ärikorralduses, Kobe Ülikool (Jaapan) 

Õppetöö

Entrepreneurship Theories, MMJ9040, Ph.D

Uurimisvaldkonnad

Aki Harima uurimissuunad koosnevad kolmest peamisest teemast:

  1. transnational entrepreneurship (refugee and migrant entrepreneurship, refugee-camp entrepreneurship)
  2. entrepreneurial ecosystems (ecosystem evolution, and sustainable entrepreneurial ecosystems)
  3. student entrepreneurship/entrepreneurship education (university entrepreneurial ecosystem, entrepreneurship education from students’ perspectives)

Hiljutised publikatsioonid

  • Harima, A., & Harima, J. (2024). Unintended Dependence Creation? The Nesting Effect of University Entrepreneurial Ecosystems. Academy of Management Perspectives. 
  • Harima, A., Harima, J., & Freiling, J. (2024). Ecosystem Orchestration: Unpacking the Leadership Capabilities of Anchor Organizations in Nascent Entrepreneurial Ecosystems. Entrepreneurship Theory and Practice. 
  • Harima, A. (2023). Reflection on Student Entrepreneurs’ Intention-Action Gap from Embeddedness Perspective. Revue de lEntrepreneuriat/Review of Entrepreneurship, 22(1), 24-28. 
  • Yeshi, T., Harima, A., & Freiling, J. (2022). Resilience on an emotional rollercoaster: Refugee entrepreneurship under adversity. European Management Journal. 
  • Harima, A. (2022). Theorizing disembedding and re-embedding: Resource mobilization in refugee entrepreneurship. Entrepreneurship & Regional Development, 34(3-4), 269-293.
  • Harima, A. (2022). Transnational migration entrepreneurship during a crisis: Immediate response to challenges and opportunities emerging through the COVID‐19 pandemic. Business and Society Review, 127, 223-251. 
  • Harima, A., Kroczak, A., & Repnik, M. (2021). Role ambiguity in entrepreneurship education: expectation gaps between educators and students in venture creation courses. Education+ Training, 63(9), 1309-1325. 
  • Harima, A., Gießelmann, J., Göttsch, V., & Schlichting, L. (2021). Entrepreneurship? Let us do it later: procrastination in the intention–behavior gap of student entrepreneurship. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 27(5), 1189-1213. 
  • Harima, A., Periac, F., Murphy, T., & Picard, S. (2021). Entrepreneurial opportunities of refugees in Germany, France, and Ireland: Multiple embeddedness framework. International Entrepreneurship and Management Journal, 17(2), 625-663. 
  • Harima, A., Harima, J., & Freiling, J. (2021). The injection of resources by transnational entrepreneurs: Towards a model of the early evolution of an entrepreneurial ecosystem.

Projektid

  • Transnational Student Project in Namibia – Developing prototypes for a city incubator in Windhoek 
  • Erasmus+ VIFRE (Virtual Incubator for Refugee Entrepreneurs)

Autasud, meedias & liikmelisus

  • Favourite lecturer of foreign students 2021 
  • Interview to the Business newspaper Äripäev 2020 

ETIS

Google Scholar 

ORCID

LinkedIn

Sirje Ustav

Haridustee

  • Doktorikraad, 2018, (juh) Urve Venesaar; Paula Kristiina Kyrö, Defining metacompetencies for entrepreneurship education (Metapädevuste määratlemine ettevõtlusõppes), Tallinna Tehnikaülikool, Majandusteaduskond, Ärikorralduse instituut.
  • Magistrikraad, 2011, (juh) Ülle Pihlak, Silicon Valley II - Iisraeli õppetunnid Eestile, Estonian Business School (EBS) 
  • Bakalaureusekraad, Ettevõtlus ja ärijuhtimine, Estonian Business School (EBS) 
  • Bakalaureusekraad, Psühholoogia, Tallinna Ülikool 

Õppetöö

Ettevõtlus ja äri planeerimine, TMJ3300

Ettevõtluse alused, TMJ0130

Uurimisvaldkonnad

Sirje Ustavi uurimisvaldkond keskendub ettevõtluse ökosüsteemi uuringutele peamiselt mesotasandil, sh ettevõtlusõppe arendamisele. Teadustöö keskmeks on ettevõtlus- ja metapädevuste süstemaatiline suurendamisele. Ta osaleb aktiivselt konverentsidel ja ekspertvõrgustikes.

Teadustöö valdkonnad: 

  1. Ettevõtlusõpe
  2. Metapädevused
  3. Ettevõtluse ökosüsteem

Hiljutised publikatsioonid

  • Demiankova, E., Ustav, S. (2022). Do Women have Potential as Entrepreneurs? Entrepreneurial Competencies of Female Business Students. In: Tiwari, Himanshi; Lämsä, Anna-Maija; Beinhauer, Rupert (Ed.). Women in Education and Work Life. (43−58). Bloomsbury.
  • Ustav, S., Venesaar, U. (2018). Bridging metacompetencies and entrepreneurship education. Education + Training, 60 (7/8), 674−695. 
  • Ustav, S. (2018). Exploring the Gaps of Metacompetencies Between Entrepreneurs and Students. Journal of Enterprising Culture, 26 (2), 155−183. 

Projektid

  • UniTeD (Name, funder, total budget, 2023/2024, partner institutions)  
  • GEM, Global Entrepreneurship Monitor (Ministry of Economic Affairs, 2023/2024) 
  • Analyse of the entrepreneurship and business administration curriculams, Ministry of Justice, 2020

Autasud, meedias & liikmelisus

  • YKTT 2013, Entrepreneurship Education conference in Helsinki, 26th - 27th September. Honory Award for "The Assessment of stdents' metacompetencies in the context of entrepreneurship  courses".  
  • Parim Moodle kursus 2015
  • Aasta õppejõud 2023
  • ESU Member (European University Network on Entrepreneurship)  

ETIS Google Scholar  ResearchGate LinkedIn

Susanne Durst

Susanne Durst on ärikorralduse instituudis juhtimise professor. Teaduslikult huvitab Susannet teadmusjuhtimine ja innovatsioon väikese ettevõtte vaatenurgast. Hiljuti asus tegelema säästva digitaliseerimise teemaga, et anda oma panus tasakaalustatud ja läbipaistvasse digitaliseerimise teemalisesse diskussiooni.

Marianne Kallaste

Haridustee

  • Magistrikraad, 2011, (juh) Milvi Tepp, Organisatsioonikultuuri uuring Tallinna Tehnikaülikooli majandusteaduskonnas, Tallinna Tehnikaülikool, Majandusteaduskond, Ärikorralduse instituut

Õppetöö

Marianne Kallaste õpetab ettevõtluskursusi eelkõige magistrantidele. Loenguid toimuvad inglise ja eesti keeles ning tava- ja kaugõppes.
Magistritaseme kursused on järgmised:

  • Ettevõtlus ja äri planeerimine, TMJ3300 
  • Personali arendamine, MMP5620

Uurimisvaldkonnad

  1. Piirkondlike ettevõtlusökosüsteemide evolutsiooniline dünaamika 
  2. Pagulaste ettevõtluspotentsiaal Euroopas

Hiljutised publikatsioonid

  • Antonelli, G., Venesaar, U., Riviezzo, A., Kallaste, M., Dorożyński, T., & Kłysik-Uryszek, A. (2024). Find your limits and break them! Nurturing students’ entrepreneurship competence through innovative teaching methods and self-assessment. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy, 18(1), 29-48.
  • Venesaar, U., Antonelli, G., Dorożyński, T., Duarte, H., Kallaste, M., Riviezzo, A., ... & Santos, S. C. (2023). Entrepreneurship competence among students and employees: a comparative study in five European countries. In Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy (pp. 117-141). Edward Elgar Publishing Limited.

ETIS Google Scholar LinkedIn ORCID Web Of Science

Katrin Arvola

Haridustee

  • Sotsiaalteaduse magistri (turundus) kraad, cum laude, Tallinna Tehnikaülikoo

Õppetöö

Katrin Arvola õpetab peamiselt bakalaureusetaseme kursusi. Teemaks sissejuhatus ettevõtlusesse. Lisaks kõrghariduses õpetamisele viib ta Mektorys läbi ettevõtluse töötubasid õpilastele ja teistele huvilistele eesti ja inglise keeles.
Kursused on järgmised:

  • Sissejuhatus ettevõtlusesse 
  • Ettevõtlus ja äriplaneerimine

Projektid

  • EuroTeQ Engineering University, funder: The EU is funding EuroTeQ as part of its European Universities programme over three years with around five million euros through Erasmus+ and two million euros from Horizon 2020., total budget: about 7 mln Euros, project duration: 2020-2027 , partner institutions: Technical University of Munich, Technical University of Denmark, Eindhoven University of Technology, Ecole Polytechnique, Czech Technical University in Prague, Tallinn University of Technology, HEC Paris, IESE Business School ) 

Autasud, meedias & liikmelisus

ETIS

Martin Toding

Haridustee

  • Ökonoomika ja ettevõtlus magistrikraad, Eesti Põllumajandusülikool

Õppetöö

Martin Toding õpetab ettevõtluskursusi eelkõige magistrantidele. 
Kursused on järgmised:

  • Ettevõtlus ja äri planeerimine, TMJ3300 
  • Ettevõtte loomine, MMJ5250
  • Tehnoloogiaettevõtlus, MMJ5280
  • Rahvusvaheline ettevõtlus, MMJ5290
  • Magistriseminar, MMJ5330

Uurimisvaldkonnad

  1. Ettevõtlusõpe
  2. Ettevõtlik mõtteviis
  3. Ettevõtliku mõtteviisi toetamine

Hiljutised publikatsioonid

  • Täks, M., Tynjälä, P., Toding, M., Kukemelk, H., & Venesaar, U. (2014). Engineering students’ experiences of studying entrepreneurship. Journal of Engineering Education, 103(4), 573–598. DOI: doi.org/10.1002/jee.20056

  • Toding, M. (2017). University Teachers’ Conceptions of Entrepreneurial Learning within Engineering Education. Research in Economics and Business: Central and Eastern Europe, 9 (1), 5−22. 

  • Toding, M., Venesaar, U. (2018). Discovering and developing conceptual understanding of teaching and learning in entrepreneurship lecturers. Education + Training, 60 (7/8), 696−718. DOI: doi.org/10.1108/ET-07-2017-0101

  • Toding, M., Mädamürk, K., Venesaar, U., Malleus, E. (2023). Teachers’ mindset and attitudes towards learners and learning environment to support students’ entrepreneurial attitudes in universities. The International Journal of Management Education, 21 (1), 1-10. DOI: doi.org/10.1016/j.ijme.2023.100769 

Projektid

  • Systematic development of entrepreneurial mind-set and entrepreneurship education at all educational levels (EETA) 01.01.2016 – 31.12.2018

Autasud, meedias & liikmelisus

  • Aasta programmijuht 2023, TalTech Majandusteaduskond 

ETIS Google Scholar LinkedIn ORCID

Juhan Teder

Haridustee

  • Doktorikraad, 1989, (juh) Väino Rajangu, Majandusspetsialistide kasutamine, vajadus ja ettevalmistamine Eeti NSV rahvamajanduses, Eesti Teaduste Akadeemia.

Õppetöö

  • Ettevõtluse alused, TMJ0110
  • Ettevõtluse alused, TMJ0140
  • Ettevõtlus, TMJ0310
  • Ettevõtlus, TMJ8260
  • Ettevõtlus ja väikeettevõtte juhtimine, TMJ3380
  • Ettevõtte kasvu juhtimine, MMJ5260
  • Ettevõtte majandusõpetus, TMJ3330
  • Teaduskirjandus ja -kommunikatsioon, TMX9100

Täiendavalt on Juhan Teder juhendanud praktikaid, uurimistöid ja lõputöid ning osalenud bakalaureuse- ja magistritööde kaitsmiskomisjonides.

Uurimisvaldkonnad

Juhan Tederi uurimisvaldkond keskendub ettevõtluse arengu, ettevõtjatele ja ettevõtluspoliitikale

Hiljutised publikatsioonid

  • Kallaste, M.; Toding, M.; Teder, J. (2018). Student Career Choice Orientation and How this Relates to Autonomous and Controlled Motivation. Research in Economics and Business: Central and Eastern Europe, 10 (1),  74−99.
  • Teder, J. (2016). Entrepreneurship Policy Development in Estonia as a European Union Member Country. Entrepreneurship, Innovation and regional development: Entrepreneurship, Innovation and regional development (EIRD2016).  Tallinn June 28-29, 2016.  Ed. Venesaar, U., Küttim, M. Tallinn: Tallinna Tehnikaülikooli Kirjastus, 139−155.

Projektid

Juhan Teder on ühe täitjana osalenud mitmete rahvusvaheliste või Eesti kõrgkoolidevaheliste koostööprojektide läbiviimises, sh: CREAENT – Creative Entrepreneurship Training Network (2010-2012). CB ENTREINT - Central Balticum Entrepreneurship Interaction (2012-2013). Ettevõtlusõppe ainekursuse „ETTEVÕTLUSE ALUSED” juhendmaterjali väljatöötamine kõrgkoolide õppejõududele ja videote tegemine üliõpilastele (TTÜ, TÜ, TLÜ ja Ettevõtluskõrgkooli Mainor koostööprojekt 2013-2014).UniTeD (Name, funder, total budget, 2023/2024, partner institutions) 

Autasud, meedias & liikmelisus

  • Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi juures tegutseva Väikeettevõtluse nõukoja liige alates 2002. a.

ETIS Google Scholar

Airi Noppel

Haridustee

  • Magistrikraad, 2013, (juh) Arvi Kuura, Loomeettevõtete areng ja kasv Lääne-Eestis, Tartu Ülikool

Õppetöö

Airi Noppel õpetab ettevõtluskursusi eelkõige erinevate erialade bakalaureuseõppe üliõpilastele. Lisaks õpetab ka äriplaneerimist magistritasemel.Ta on juhendanud mitmeid bakalaureuse- ja magistritöid. 
Kursused on järgmised:

  • Ettevõtlus ja äri planeerimine
  • Ettevõtluse alused

Uurimisvaldkonnad

Airi Noppeli uurimisteemaks on ettevõtliku õpetamise lähenemise arendamine kõrghariduses. Tal on 10-aastane ülikooliõppetöö kogemus ja hea kogemus uuenduslike õpetamismudelite kasutamisel, eriti ettevõtluskursustel.

Teadustöö valdkonnad: 

  1. Ettevõtluspädevus
  2. Ettevõtlik lähenemine õpetamisele

Hiljutised publikatsioonid

Autasud, meedias & liikmelisus

  • Kõige uuenduslikum õppejõud 2023, TalTech Inseneriteaduskond
  • Välistudengite lemmik 2020, TalTech Majandusteaduskond 

ETIS LinkedIn ORCID

Basel Hammoda

Haridustee

  • MBA, Aston University, UK (2014)

Uurimisvaldkonnad

  1. Ettevõtlusõpe
  2. Ettevõtluse ökosüsteem
  3. AI ettevõtluses
  4. Marginaliseeritud ja kaasaegne ettevõtlus
  5. Uurimistöö ja praktika ühendamine

Hiljutised publikatsioonid

Projektid

  • GEM, Global Entrepreneurship Monitor (Ministry of Economic Affairs, 2023/2024) 

Autasud, meedias & liikmelisus

  • AOM (Academy of Management): Entrepreneurship (ENT) and Management Education (MED) divisions 
  • USASBE (United States Association of Small Business and Entrepreneurship) 
  • ECSB (European Council of Small Business and Entrepreneurship)

ETIS Google Scholar LinkedIn 

Ekaterina Demiankova

Haridustee

  • Magistrikraad, 2020, (juh) Sirje Ustav, The impact of the university pre-incubator programs on the Estonian startup ecosystem (on the example of Edu & Tegu Starter program) (Ülikooli eelinkubaatori programmide mõju Eesti start-up ökosüsteemile (Edu & Tegu Starter programmi näitel)), Tallinna Tehnikaülikool, Majandusteaduskond, Ärikorralduse instituut

Õppetöö

Ekaterina Demiankova õpetab ettevõtluskursusi erinevate erialade bakalaureuseõppe kui ka magistriõppe tudengitele.
Kursused on järgmised:

  • Ettevõtluse alused, TMJ0140, TMJ0130
  • Ettevõtlus ja äri planeerimine, TMJ3300

Uurimisvaldkonnad

Ekaterina Demiankova uurimisteema keskendub naisettevõtlusele, ettevõtlikule ökosüsteemile ja jätkusuutlikule ettevõtlusele.

Teadustöö valdkonnad: 

  1. Jätkusuutlike eeskujude integreerimine SEE-s
  2. Üleminek EE-st SEE-sse

Hiljutised publikatsioonid

  • Demiankova, Ekaterina; Ustav, Sirje (2022). Do Women have Potential as Entrepreneurs? Entrepreneurial Competencies of Female Business Students. In: Tiwari, Himanshi; Lämsä, Anna-Maija; Beinhauer, Rupert (Ed.).  Women in Education and Work Life. (43−58).  Bloomsbury.

Projektid

  • EUROTEQ 2023-2027

Autasud, meedias & liikmelisus

  • Välisüliõpilaste lemmikõppejõud 2021, TalTech Majandusteaduskond 
  • Intervjuu Ärilehele, Äripäev 2020

ETIS Google Scholar LinkedIn ORCID

Sirle Truuts

Haridustee

  • Magistrikraad Cum Laude, 2022, Ennastjuhtiva õppe disain digitaalsetes kanalites, Tallinna Tehnikaülikool Tehnikaülikool, Majandusteaduskond, Ärikorralduse instituut

Õppetöö

  • Ettevõtlus ja äriplaneerimine
  • Loovus ja innovatsioon

LinkedIn

Kristine Asu

Haridustee

  • Magistrikraad, 2021, (juh) Kaire Kollom, Õpetajate DigCompEdul põhineva digipädevusmudeli enesehindamise küsimustiku sobivus noorsootöötajatele, Tallinna Ülikool

ETIS LinkedIn

German Duran

Haridustee

  • Magistrikraad, 2023, Vee- ja keskkonnaehnika, Tallinna Tehnikaülikool

Uurimisvaldkonnad

German Durani uurimistöö keskendub jätkusuutlikele ettevõtlusökosüsteemidele ja jätkusuutlikele idufirmadele.

Teadustöö valdkonnad:

  1. Jätkusuutlikud ettevõtlusökosüsteemid ja jätkusuutlik start-up dünaamika Eestis ja Bangladeshis.

LinkedIn 

Jaime Rodriguez

Haridustee

  • Ärijuhtimise magister, Bostoni ülikool, Questromi ärikool
  • Ärijuhtimise bakalaureusekraad, raamatupidamise eriala, Puerto Rico Polütehniline ülikool

Uurimisvaldkonnad

Jaime doktoritöö uurib digiteerimise mõju ettevõtluse ökosüsteemide arengule. Olles kirglik tehnoloogia kasutamise suhtes, keskendub tema uurimistöö sellele, kuidas digitaalsed tööriistad võivad samaaegselt parandada juurdepääsu ettevõtlusvõimalustele ja lahendada keskkonnaprobleeme.

Teadustöö valdkonnad:

  1. Digiteerimise aluseks olevad eeldused ja vastandlikud loogikad
  2. Sotsiaalsete kujutelmade roll digitaalse ettevõtluse ökosüsteemide kujundamisel
  3. Digiteerimise, ettevõtluse ja jätkusuutlikkuse omavaheline seos

Autasud, meedias & liikmelisus

  • European Council for Small Business and Entrepreneurship (ECSB)
  • International Society for Professional Innovation Management (ISPIM)
  • International Society of Service Innovation Professionals (ISSIP) 

ETIS LinkedIn ORCID Web of Science

Külalislektorid ja emeeritus

Kristjan Kolbre

Ergo Metsla

Tauri Tuubel

Katrin Kalmurand

Emeriitprofessor Urve Venesaar  

Emeriitprofessor Ene Kolbre 

Peamised uurimisteemad ja valdkonnad

  • Ettevõtlike ökosüsteemide areng
  • Ökosüsteemi juhtimine
  • Jätkusuutlikud ettevõtlusökosüsteemid
  • Digitaliseerimine ja ettevõtluse ökosüsteemid

  • Pagulaste ja migrantide ettevõtluspotentsiaal
  • Ukraina pagulasettevõtjad Euroopas
  • Ettevõtlustoetus pagulastele
  • Rahvusvaheliste ettevõtjate roll EE-des

  • Õpilaste vaated ettevõtlusõppele
  • Ülikooli ettevõtluse ökosüsteem
  • Ettevõtluspädevus
  • Metapädevused ettevõtluses

Osalemine projektides

Uurimisgrupi tegevus aitab kaasa Eesti, Balti regiooni ja Euroopa Liidu jaoks olulistele ettevõtluse vormidele ning seda toetavad mitmed lepingud ja rahastus erinevatest allikatest. Olles kaasatud erinevatesse riiklikesse ja rahvusvahelistesse võrgustikesse, mõjutab uurimisgrupi tegevus praeguseid ja tulevasi ühiskondlikke probleeme. Ettevõtlushariduse puhul on eesmärk suurendada lõpetajate tööalast konkurentsivõimet tööturul, aga ka edendada ettevõtlust ja uute ettevõtete loomist. 

Uuringud annavad põhjaliku ja ajakohase ülevaate

  • Väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete (VKE-d) tegevuse alustamine ja ettevõtte ärisuuna muutmine jätkusuutlikkusele toetudes
  • Ettevõtlusharidus  
  • Ärimudelite uuendamine  
  • Teadmiste juhtimine ja kriisijuhtimine   
  • Ettevõtete rahvusvahelistumine  
  • Ettevõtlusperspektiivi ümberkujundamine ootamatute sündmuste korral keskkonnas

Kontakt

Ärikorralduse instituut

Akadeemia tee 3 (SOC õppehoone)
12618 Tallinn, Eesti
telefon: 620 3958
e-post: mm@taltech.ee

LinkedIn